- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 264.936
- Çözümler
- 3
- Tepkime puanı
- 1
- Puan
- 38
Işten çıkış mülakatı neden yapılır?
İşten çıkış mülakatlarında amaç nedir? Teorikte ve kitap üstünde amaç, çalışanın; sıkça ayrılıklar yaşanıyorsa çalışanların ne sebepten iş yerinden ayrıldığını tespit etmek ve buna çözümler getirmek için yönetime bu durumun sebeplerini raporlayıp sorunu oluşturan sebepleri çözmek ve iş gören devir hızını azaltmaktır.Çıkış görüşmesi nedir?
Çıkış görüşmesi, işveren ve çalışan arasındaki bir konuşmadır. Bu görüşmeyi yapan kişi insan kaynakları uzmanıdır. Görüşmede işten çıkış nedenleri, şirketin genel durumu gibi konular hakkında konuşulur.
Işten ayrılmak için ne söylenir?
İşten ayrılmadan en az 2 hafta önce bunu yöneticinize mutlaka bildirmelisiniz. Eğer üzerinde çalışmakta olduğunuz bir proje varsa, bu daha erken bir zamanda yapılmalı ya da işten ayrılmak için projenin tamamlanması beklenmelidir. İstifanızı sözlü değil, yazılı bir şekilde ilgili departmana iletmelisiniz.Işten çıkarma sebepleri nelerdir?
4857 sayılı İş Yasası haklı fesih nedenlerini üç başlık altında toplamış. Birincisi sağlık sebepleri, ikincisi ahlâk ve iyi niyet kurallarına uymayan haller ve benzerleri. Üçüncüsü de zorlayıcı sebepler olarak sıralanmış.
Şirketinize gelen iş başvurularını düzene sokmak, görüşme zamanlarını düzenlemek için oldukça kullanışlı bir formdur. Başvuru sahipleri kendileri hakkında gereken tüm bilgileri verebilir ve rande saatini belirleyebilirler.
Işten çıkış işlemi nasıl yapılır?
İşten çıkış bildirimi nasıl yapılır? adım adım aşağıda izleyeceğiz:
- 1. SGK şifremiz ile SGK işe giriş/İşten çıkış sayfasına giriyoruz ve sigortalı işten ayrılış bildirgesi kısmına tıklanır.
- 2-Daha sonra karşımıza çıkan ekranda Sigortalı TC kimlik numarasını ve işten çıkış tarihini yazıp “bul” tuşuna tıklıyoruz.
Çalışanların işten ayrılmalarının en yaygın nedeni nedir?
Bunların başında; çalışanın iş ortamından ve/veya iş koşullarından memnun olmaması, yönetimin kötü olması, adil olmayan davranışların olması, yetersiz ve düzensiz maaş alınması, iş yükünün fazla olması, psikolojik sözleşmeye uyulmaması, terfi imkânının olmaması veya kariyer planlanamaması, iş hayatının monoton olması.Iş yerinden ayrılmak için kaç gün önceden haber verilmeli?
Hizmet süresi 6 aydan az süren işçiler için ihbar süresi, 2 hafta (14 gün) olarak belirlenmiştir. Hizmet süresi 6 aydan 1,5 yıla kadar olan bir işçi ihbar süresi, 4 Hafta (28 gün) olarak belirlenmiştir. Hizmet süresi 1,5 yıldan 3 yıla kadar olan işçiler için ihbar süresi ise, 6 Hafta (42 gün) olarak belirlenmiştir.