AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

ISO 9001 kac madde?

haberci

Yeni Üye
Katılım
4 Şubat 2025
Mesajlar
51.363
Tepkime puanı
1
Puan
1
ISO 9001 maddeleri nelerdir?
ISO 9001
Standart
Maddeleri
Kuruluşun bağlamı 4.1 Kuruluş ve bağlamının anlaşılması
8 Operasyon. 4.2 İlgili tarafların ihtiyaç ve beklentilerinin anlaşılması 8.1 Operasyonel planlama ve kontrol. …
9 Performans değerlendirme.
6 Planlama. 9.1 İzleme, ölçme, analiz ve değerlendirme. …
10 İyileştirme.
7 Destek. 10.1 Genel.
ISO 9001 2015 standardı kaç maddeden oluşur?
ISO 9001
:2008
standardı
8 temel
maddeden
oluşmakta idi,
ISO 9001
:
2015 standardı
ise 10 temel
maddeden
oluşmaktadır.
ISO 9001 2015 maddeleri nelerdir?
ISO 9001: 2015
STANDART
MADDELERİ
Kapsam.
Atıf Yapılan Standartlar ve/veya Dokümanlar.
Terimler ve Tarifler.
Kuruluşun İçeriği. 4.1.Kuruluşun ve İçeriğinin Anlaşılması …
Liderlik. 5.1 Liderlik ve Yönetimin Taahhüdü …
6.Planlama. 6.1.Risklere ve Fırsatlara Yönelik Faaliyetler. …
Destek. 7.1 Kaynaklar. …
İşletim.
ISO 9001 standartları nelerdir?
ISO 9001
Kalite
Standartları
, organizasyonların müşteri memnuniyetinin artırılması için
ISO
tarafından yayınlanmış olan ve Kalite Yönetim Sisteminin kurulması ve geliştirilmesi konusunda rehberlik eden bir
standartlar
bütünüdür.
TS EN ISO 19011 nedir?
ISO 19011
Standardı; tetkik programlarının yönetilmesi, yönetim sistemlerinin iç ve dış tetkiklerinin yapılması ile tetkikçilerin yeterlilik ve değerlendirmesi hakkında kılavuzluk bilgilerini veren standarttır. Son revizyonu; 31.01.2012 tarihinde yayınlanmıştır.
ISO 9001 açılımı nedir?
Iso
belgesi ile ifade edilmek istenen genel olarak
iso 9001
olarak ifade edilebilir. Kalite yönetim sistemi belgesi olarak bilinen
iso 9001
, işletmenin genel bir kalite standardına sahip olduğunu ifade eden bir belgedir.
Iso
14001 ise çevre yönetim standardı olarak bilinmektedir.
Iso 9001 2015 standardı nedir?
Müşteri odaklılık, liderlik, çalışanların katılımı, süreç yaklaşımı, iyileştirme, kanıta dayalı karar verme ve ilişkilerin yönetimi prensipleri esas alınarak hazırlanan
ISO 9001:2015
Kalite Yönetim Sistemi
Standardı
, müşteri memnuniyeti ve geçerli yasal şartların sağlanması için şartları tanımlamaktadır.
ISO 9000 2015 nedir?
ISO
9001 2015 standardının amacı ÜRÜN ve HİZMETİN MÜŞTERİ VE YASAL ŞARTLARA UYGUNLUĞU ile ilgili olarak güvence verirken aynı zamanda RİSK YÖNETİMİ, SÜREKLİ İYİLEŞME ve MÜŞTERİ MEMNUNİYETİNİ yakalamak isteyen bir firmanın şartlarının değerlendirilmesidir.
 
ISO 9001 standardı, Kalite Yönetim Sistemi için uluslararası olarak kabul görmüş bir standarttır. 2015 versiyonu, önceki 2008 versiyonundan farklı olarak 10 ana maddeye sahiptir. Bu maddeler şunlardır:

1. Kapsam
2. Atıf Yapılan Standartlar ve/veya Dokümanlar
3. Terimler ve Tanımlar
4. Kuruluşun Bağlamı
5. Liderlik
6. Planlama
7. Destek
8. Operasyon
9. Performans Değerlendirme
10. İyileştirme

ISO 9001 standartları, kuruluşların Kalite Yönetim Sistemi kurmalarına ve geliştirmelerine rehberlik eden standartlar bütünüdür. Bu standartlar, organizasyonların müşteri memnuniyetini artırmayı amaçlar.

TS EN ISO 19011 standardı ise tetkik programlarının yönetilmesi, yönetim sistemlerinin iç ve dış tetkiklerinin yapılması ve tetkikçilerin yeterliliği ile değerlendirilmesi konularında bilgi veren bir standarttır.

ISO 9001 belgesi genellikle Kalite Yönetim Sistemi'ne uygun olduğunu gösteren bir belgedir. ISO 14001 ise çevre yönetim standardını ifade eder.

ISO 9000 2015 standardı, ürün ve hizmetin müşteri ve yasal şartlara uygunluğunu sağlarken aynı zamanda risk yönetimi, sürekli iyileştirme ve müşteri memnuniyetini hedefleyen bir firmanın şartlarını değerlendirir.
 
Geri
Üst