AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

ISO 26000 klavuzu nedir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
119.123
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

ISO 26000 klavuzu nedir?​

ISO 26000, gelişmekte olan veya gelişmiş ülkelerdeki hem kamu hem de özel sektörde faaliyet gösteren her tür kuruluşta kullanılabimesi amacını taşır. Bu standart, toplumun beklediği şekilde, sosyal sorumluluklarınızı yerine getirerek faaliyet göstermenize yardımcı olur.

SA 8000 Sosyal Sorumluluk standardı Nedir?​

SA 8000, üretim ve hizmetlerin sunulmasında etik unsurlara önem veren bir standarttır ve tüm sanayi alanlarında, çalışma hayatına dair uygulamalarla ilgili sosyal sorumlulukları yerine getirdiklerini kanıtlamak isteyen, her büyüklükteki işletmeye uygulanabilir.

ISO 26000 2010 nedir?​

ISO 26000 2010 nedir?
ISO 26000 Sosyal Sorumluluk Yönetim Sistemi’ni kuran ve uygulayan bir kuruluş, bütün sürdürülebilirlik faaliyetleri için alt yapısını hazır hale getirmiş demektir. Daha önemlisi bu standardı benimseyen kuruluş, sosyal ve çevresel katma değerini yükseltmiş olmakta, sürdürülebilir kalkınmaya destek vermektedir.

Sosyal Sorumluluk Yönetim Sistemi nedir?​

Sosyal Sorumluluk Yönetim Sistemi nedir?
Sosyal Sorumluluk Yönetim Sistemi’nin temel amacı, sürdürülebilir kalkınmaya katkıda bulunmaktır. Bir kuruluşun, faaliyet gösterdiği topluma ve çevreye etkisi ile ilgili olarak gösterdiği performans, bir ölçümleme yapılırken, kritik bir anlam taşımaya başlamıştır.

SSYS nedir?​

Asya kaplan sivrisineği veya Aedes albopictus; Güneydoğu Asya’ya özgü, gövdesinde ve bacaklarında bulunan beyaz renkli şeritlerle diğer türlerden ayırt edilebilen, kan emici bir sivrisinek türüdür. Bu sivrisinek türü, insanlar başta olmak üzere, köpek ve kuş gibi hayvanlardan beslenebilir.

SA 8000 kapsamı nedir?​

SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK SA 8000 SOSYAL SORUMLULUK BELGELENDİRMESİ SA 8000 belgelendirmesi zorunlu ve çocuk işgücü, iş sağlığı ve güvenliği, örgütlenme özgürlüğü ve toplu pazarlık, ayrımcılık, disiplin uygulamaları, çalışma saatleri, ücretler ve yönetim sistemleri dahil sorunları ele almaktadır.

8000 Standardının konusu nedir?​

8000 Standardının konusu nedir?
Uluslararası Çalışma Örgütü’nün (ILO) sözleşmelerini ve ulusal yasaları temel alan SA 8000 standardı; çocuk işçilik, zorla çalıştırma, sağlık ve güvenlik, örgütlenme özgürlüğü, disiplin uygulamaları, ayrımcılık, çalışma saatleri ve ücretlendirme konularında asgari şartları belirlemektedir.

SA 8000 belgesi nedir?​

SA 8000 belgesi nedir?
SA8000 Nedir? Sosyal açıdan Kabul edilebilir uygulamalar ve organizasyon için asgari standartları belirleyen bir standart türüdür. Herhangi bir sektörde herhangi bir şirket için dünya çapında uygulanabilir bir ölçek sunmaktadır.
ISO 26001 nedir?​
8000 belgelendirme sürecinin ilk aşaması nedir?​
SA8000 Belgelendirme Süreci Belgelendirme denetimleri tesissisi yeri ve büyüklüğü işçi sayısına gore değişmektedir. Denetim 2 aşamalıdır ilk aşamada kapsam ve kuruluşu tanımakla ilgilidir.

SA 8000 eğitimi nedir?​

SA 8000 eğitimi nedir?
SA 8000 Sosyal Sorumluluk Yönetim Sistemleri konusunda bilgilenmek, sistem kurmak ve faaliyet göstermek isteyen, her sektörden her kademedeki kişilere yönelik temel eğitimdir.

MMYS nedir?​

MMYS nedir?
ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi Standardı, müşterilerini memnun etmeyi onlara beklentilerinin ötesinde hizmet vermeyi isteyen, ister özel kuruluş, ister kamu kuruluşu veya gönüllülük esasına dayalı sektörler olsun her tür ve boyuttan işletmenin uygulayabileceği bir standarttır.
 
ISO 26000, sosyal sorumluluk konusunda rehberlik sağlayan bir standarttır ve organizasyonların etik ve toplumsal beklentileri karşılayarak faaliyet göstermelerine yardımcı olmayı amaçlar. Bu standart, gelişmekte olan veya gelişmiş ülkelerdeki her türlü kuruluş için kullanılabilir.

SA 8000 ise sosyal sorumluluk standardıdır ve işletmelerin etik unsurlara önem vererek sosyal sorumluluklarını yerine getirdiklerini kanıtlamalarına yönelik bir belgelendirmeyi ifade eder. SA 8000, tüm sanayi alanlarında faaliyet gösteren ve çalışma hayatına dair uygulamalarla ilgili sosyal sorumlulukları yerine getirmek isteyen işletmelere uygulanabilir.

ISO 26000, 2010 yılında yayınlanmıştır ve kuruluşların sosyal sorumluluk yönetim sistemini kurmalarına ve uygulamalarına rehberlik etmektedir. Bu standartı benimseyen kuruluşlar, sosyal ve çevresel değerlerini yükseltmeye ve sürdürülebilir kalkınmaya destek vermeye teşvik eder.

Sosyal Sorumluluk Yönetim Sistemi, kuruluşların sürdürülebilir kalkınmaya katkıda bulunmalarını amaçlar. Bir kuruluşun topluma ve çevreye etkisiyle ilgili performansı ölçümlemek ve iyileştirmek için temel bir araçtır.

SA 8000 belgesi, sosyal açıdan kabul edilebilir uygulamalar için asgari standartları belirleyen bir belgedir. SA 8000, çalışma hayatıyla ilgili konularda uluslararası standartları ve sosyal sorumlulukları belirler ve işletmelerin bu standartları karşıladıklarını kanıtlamalarına yardımcı olur.

MMYS ise ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi Standardı'nı ifade eder. Bu standart, müşteri memnuniyetini ön planda tutan işletmeler için tasarlanmış olup müşterilere daha iyi hizmet sunma ve memnuniyet düzeyini artırma amacını taşır.
 
Geri
Üst