Isletmeler arasi kiyaslama nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
199.993
Çözümler
15
Tepkime puanı
1
Puan
38
Web sitesi
forumsitesi.com.tr

Işletmeler arası kıyaslama nedir?​

Kıyaslama, bir işletmenin kendi performansını yükseltebilmek için, üstün performansı olan diğer işletmeleri incelemesi, bu işletmelerin iş yapma usulleri ile kendi usullerini kıyaslaması, bu kıyaslamadan çıkardığı sonuçları uygulaması olarak tanımlanabilir.
1 rekabetçi kıyaslama Benchmarking nedir ve neden yapılmaktadır?
Benchmarking, bir işletmenin rekabet gücünü arttırmak ve performansını daha başarılı kılmak için başka işletmelerin işleyiş yöntemlerini incelemektir. Sektördeki diğer işletmelerin iş yapma teknikleri incelenir, teknikleri kıyaslanır ve bu değerlendirmeler neticesinde kişi kendi işletmesinde bunları uygular.
Örgütsel kıyaslamanın temel adımları nelerdir?
Kıyaslamanın temel aşamaları kıyaslamaya hazırlık, kıyaslama durum analizi ve verilerin toplanması, uygulama ve gözden geçirme (geliştirme)’dir.

Yönetim kıyaslaması nedir?​

şletme literatüründe son yıllarda ön plana çıkan yönetim konularından birisi “Kıyaslama” konusudur (Ertürk, 2000: 271). Kıyaslama, işletmenin kendi sektöründe ya da başka sektörde yüksek performansa sahip işletmeleri bularak bu işletmelerin üstün olduğu noktalardan kendi işletmesine uyarlama yapma işlemidir.
Kıyaslama nedir örnekleri?
Sorularda sıkça karşımıza çıkan bu kavram, sözlükte “kişi ve nesnelerin benzer veya aynı yanlarını incelemek için kıyaslama, mukayese” olarak tanımlanmaktadır. Örneğin “Beyaz et, sağlık açısından kırmızı ete göre daha sağlıklıdır.” cümlesinde kırmızı et ve beyaz etin sağlık açısından karşılaştırılması söz konusudur.
Işletmelerde kıyaslama hangi durumlarda meydana gelir?
Kıyaslamanın yapılış sebebi, işletmenin iş yapış gücünü yükseltmek sebebiyle işletme tarafınca onaylanacak ve yürürlüğe konabilecek önemli iş yapış biçimlerini belirlemektir. Bir yandan da, kıyaslama bazı durumlarda iş yapış biçimleri aynı ancak birbirinden ayrı sektörde iş yapan işletmeler arasında da olur.
“Kıyaslama, diğer şirketlerden öğrenme arzusu ve örgütsel kaynakların stratejik dağıtım gereksinimi arasında bir bağ kurar” (Tölösi ve Lajtha, 1998: 347). hem rekabet etmesini, hem de fonk,ı;jyonlar ~rası işbirliği yapmasını sağladığı için, ikilemi işbirliğine dönüştürebilmektedir.
Kıyaslama Benchmarking aşamaları nelerdir?
Benchmarking dört aşamadan oluşmaktadır bunlar; planlama, örnek seçimi, analiz ve uygulama olmaktadır.
Kıyaslama Cesitleri Nelerdir?
KIYASLAMA TÜRLERİ : • İşletme içi(içsel) • Rekabetçi • Fonksiyonel(rekabet dışı) • Genel (türdeş) • İçsel kıyaslama: Bu kıyaslama türünde organizasyonun kendi içinde işlemler ve süreçler arasında kıyaslamalar yapılarak en iyi uygulamalar tespit edilmeye çalışılır.

Sürece odaklı kıyaslama nedir?​

Süreç odaklı kıyaslama: Bu uygulama, birbirinden ayrı iş süreçleri yada işlemler üzerine odaklanmayı ifade etmektedir. Bu tip kıyaslamada benzer işleri en etkin yapan şirketler aranır ve onların çalışmalarından yararlanılır.
Karşılaştırma nedir açıklaması?
Kişilerin veya varlıkların benzer veya farklı yanlarını incelemek amacıyla yapılan kıyaslamaya karşılaştırma denir. Diğer bir ifadeyle karşılaştırma, aralarında ilişki bulunan varlık ya da kavramları ortak ya da farklı yönleriyle anlatmaktır.
Benchmarking nasıl ortaya çıktı?
1979 yılında Xerox, benchmarking uygulamasına, rakipleri tarafından üretilen fotokopi makinelerinin parçalarını söküp inceleyerek başlamıştır. Daha sonra Xerox bu uygulamaları kendi üretim sürecine adapte etmiş ve iş planlarında kullanmıştır.
 
Geri
Üst