AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

İslamda 4 Evlilik Hakkında Bilgi

SoruCevap

Yeni Üye
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
350.999
Çözümler
1
Tepkime puanı
17
Puan
308
Yaş
36
İslamda 4 Evlilik Hakkında Bilgi kısa

Allah cc buyuruyor:
Eğeryetimlerin haklarına riayet edememekten korkarsanız beğendiğiniz kadınlardan ikişer, ucer, dorder alın Haksızlık yapmaktan korkarsanız bir tane alın; yahut da sahip olduğunuz ile yetinin Bu, adaletten ayrılmamanız icin en uygun olanıdır (Nisa Suresi 3)

Ayette acıkca gorulmektedir ki, birden fazla 2,3 nihayet 4 kadınla evlenme; mutlaka yapılması gerekli farz ve vacib kabilinden bir emir değil, bir musaadedir Ancak bu izin, kadınlar arasında tam bir adalet yapmaya bağlanmış, Bir tek zevce ile yetinmenin, adalete en yakın ve en doğru yol olduğu belirtilmiş; adaleti yerine getiremeyeceğinden korkanın, tek kadınla yetinmesi emredilmiştir

BİRDEN COK EVLILILIK KONUSUNDA ISLAM PRENSIPLERI

1) Adetin sınırlandırılması : Cahiliye devrindeki erkeğin hudutsuz evliliğine sınır getirilmiş Bu ayetin nuzulunden sonra Resulullahın emriyle 4′den fazla hanımı olanlar, fazlalarını boşadılar

2) Eşler arasında adaletin gozetilmesi : Zevceler arasında adalet, yedirme, icirme, giydirme, barındırma, kocalık muamelesi, sevgide gosterilecektir Yalnız şu varki, insanın sevgi hususunda tam bir eşitlik gosterebilmesi, imkansız denecek kadar zordur Kadının ceşitli fiziksel ve ruhsal ozellikleri sevginin derecesindeki farklılıkları meydana getirecektir Erkek ne kadar eşitlik konusunda caba harcasa da bunu başarması imkansız derecesindedir
Cenabı Hak buyuruyor:
Uzerine duşup uğraşsanız da kadınlar arasında adil davranmaya guc yetiremezsiniz; bari birisine tamamen kapılıp da diğerini askıya alınmış gibi bırakmayın Eğer arayı duzeltir, gunahtan sakınırsanız Allah şuphesiz cok bağışlayıcı ve esirgeyicidir
Bu ayeti kerimeyle Cenabı Hak erkekleri kadınlarına sevgi ve muhabbet hususunda mutlak bir eşitlik gostermekten afvetmiş Sadece erkeğin bir tarafa butun butun meyledip otekinden yuz cevirmesini yasaklamış, elinden geldiği kadar eşit davranmaya calışmasını emretmiştir Bir hadisi şerifte bu hususla ilgili olarak şoyle buyurmaktadır:
İki zevcesi olup da birine tamamen meyledip diğerini ihmal eden kimse, kıyamet gununde, bir yanı felcli olarak gelir


Kadın yaratılışı fıtratı itibariyle erkeğini normal şartlar altında ikinci bir kadınla paylaşmaya razı olmadığı gibi, hicbir kadın da mecbur kalmadan evli bir erkekle hayatını birleştirmek istenmez
Cok evliliğin hak olduğuna inanmak imanın gereğidir Ancak, buna inanmak kadının, kocasının kendi uzerine evlenmesini onaylayarak rıza gostermesi, tasvip etmesi zorunluluğunu getirmez
Hicbir mumin babadan da kızı uzerine damadının ikincisi, ucuncusu veya dorduncu kadını almasını olgunlukla beklenemez Kadının kıskanclık fıtratı ve babalık şefkati buna engeldir Nitekim:

Peygamberimizin kızı HzFatıma, kocası HzAlinin ikinci bir kadınla evlenmek istemesine karşı cıkmıştır Peygamberimizin terbiyesinde buyuyen HzFatımanın, kocasının ikinci evliliğine karşı cıkması caiz olmasaydı Allah Resulu onu ikaz eder, kocasının arzusuna boyun eğmesini emrederdi Halbuki durum oyle olmamış, bilakis kızının uzulduğunu goren Allah Resulu, damadı HzAlinin bu arzusundan vazgecmesini istemiş, eğer vazgecmezse ancak Fatımayı boşadıktan sonra evlenebileceğini bildirmiştir HzAlinin Fatımanın uzerine evlenip onu uzmesine razı olmamıştır
Allah resulunun bu davranışında, musluman kız ve babalarının damadın ikinci evliliğine karşı cıkabilecekleri hususunda ruhsat vardır

Kısaca İslam cok evliliği ne emir ne de tavsiye etmiştir Sadece bazı zaruri hallerde musaade etmiştir Zaten yukarıdaki olayı naklettikten sonra diyecek bir şey olmasa gerek
 
Geri
Üst