Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Isitme yetersizligi olan cocuklarin genel ozellikleri nelerdir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.132
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

İşitme yetersizliği olan çocukların genel özellikleri nelerdir?​

İşitsel girdinin yetersizliği nedeniyle işitme engelli bireyler düşünme ve akıl yürütme, sınıflama ve ilişki kurma, açıklama becerilerinde güçlük çekerler. Soyut düşünme becerilerindeki yetersizlikler, sevgi, nefret, inanç, güç, hız, zaman gibi kavramları etkili bir biçimde kullanmalarını olumsuz yönde etkilemektedir.

6 aylık işitme engelli çocuğa sahip bir aileye tavsiyeleriniz nelerdir?​

İşitme özrü zihinsel,sosyal ve ruhsal gelişimi olumsuz etkiler.Bu nedenle çocuğunuzu işiten çocuklarla kıyaslamayın.Öz güven çok önemlidir.Çocuğunuzun öz güvenini arttırmak için elinizden gelen her şeyi yapın.Ses tonunuzla ve dokunarak olumlu mesajlar verin.Çocuğunuza karşı sabırlı olun .
Işitme cihazı kaç yaşında takılır?​
Ne denli ağır işitme kapıplı olursa olsun bir çocuğun yaşıtlarına yakın dönemde konuşabilmesi için, doğum sonrası ilk altı ayda tanısının konması, işitme cihazı kulllanmaya başlaması ve eğitiminin başlatılması gerekir. Bütün bunların gerçekleşebilmeşi için işitme cihazının çocuğun kulağına takılması gerekir.

İşitme engellilerin eğitiminde kritik dönem nedir?​

İşitme engellilerin eğitiminde kritik dönem nedir?
En Kritik Dönem Lisan gelişimi için en önemli dönem 0-6 yaş arasıdır. Bu dönem içinde en hızlı gelişim ve ilerleme 0-3 yaş dönemidir. Herhangi bir nedenle ortaya çıkan işitme kaybında, önemli gelişim alanlarında birisi olan dil ve konuşma gelişimi direkt etkilenir.

İşitme engellilerin eğitimi nasıl olur?​

İşitme engellilerin eğitimi nasıl olur?
Sözel İletişim Yöntemi (Oral) – Bu yöntemde işitme eğitimi, dudaktan okuma ve konuşma öğretimine ağırlık verilir. – İşitme engelli bireyi, ana dilini konuşabilir ve konuşulanı anlayabilir hale getirmeyi amaçlayan bir yöntemdir. – İşitme duyusu, bu yöntemde dil edinimi için temel duyu olarak kullanılır.

Işitme kaybı çeşitleri nelerdir?​

İşitme kaybı çeşitlerini genel itibariyle 5 gruba ayırabiliriz.
- İletim tipi işitme kaybı
- Sinirsel (Sensörinöral) (S/N) işitme kaybı
- Karışık (Mikst) tip işitme kaybı
- Fonksiyonel işitme kaybı
- Merkezi (Santral) işitme kaybı
 
İşitme yetersizliği olan çocukların genel özellikleri şunlar olabilir:

1. İşitme engelli bireylerde dil gelişimi ve konuşma becerilerinde gecikmeler olabilir. Bu durum, iletişim becerilerini etkileyebilir.

2. Soyut kavramları anlama ve kullanma becerilerinde zorluklar yaşanabilir. Sevgi, nefret, inanç gibi kavramları etkili bir şekilde kullanmada güçlük çekilebilir.

3. Sosyal etkileşimde zorlanma görülebilir. İşitme engelli çocuklar, işitme yetisi olan çocuklarla etkileşim konusunda sıkıntı yaşayabilirler.

4. Dikkat dağınıklığı ve odaklanma sorunları görülebilir. İşitme yetersizliği, dikkat süreçlerini etkileyebilir ve öğrenme sürecini tam etkileşimli hale getirebilir.

5. Öz güven eksikliği yaşanabilir. İşitme engelli bireyler, iletişimde yaşadıkları güçlüklerden dolayı özgüven problemleriyle karşılaşabilirler.

6. Karmaşık işitsel ortamlarda iletişim güçlüğü çekebilirler. Gürültülü ortamlarda veya birden fazla sesin olduğu alanlarda iletişimde zorlanabilirler.

İşitme özrü olan bir çocuğa sahip ailelere tavsiyelerim:

1. Çocuğunuzu işiten çocuklarla kıyaslamayın. Her çocuğun farklı özellikleri ve güçlü yanları vardır.
2. Çocuğunuzun öz güvenini artırmak için ona sürekli destek olun, onu cesaretlendirin.
3. Ses tonunuz ve vücut dilinizle olumlu mesajlar vererek iletişimi kuvvetlendirin.
4. Sabırlı olun ve çocuğunuza anlayışla yaklaşın. Onun dünyasına girmeye çalışın ve duygularını anlamaya çalışın.

İşitme cihazı genellikle işitme kaybı erken dönemde tespit edildiğinde takılır. Doğum sonrası ilk altı ay içinde işitme kaybı ortaya çıktığında tanı konulması ve işitme cihazı kullanımına başlanması önemlidir. Bu şekilde çocuklar, yaşıtlarıyla benzer dönemlerde konuşma becerilerini geliştirebilirler.

İşitme engellilerin eğitiminde kritik dönem genellikle 0-6 yaş arası olarak belirtilir. Bu dönemde dil gelişimi hızlı bir şekilde ilerlediği için, işitme engelli çocuklar için önemli bir zaman dilimidir. 0-3 yaş arası ise dil ve iletişim becerilerinin kazanımı açısından daha kritiktir.

İşitme engellilerin eğitimi farklı yöntemlerle gerçekleştirilebilir. Sözel İletişim Yöntemi (Oral), işitme eğitiminde dudaktan okuma ve konuşma becerilerine odaklanır. Bu yöntem, işitme engelli bireylerin ana dillerini konuşabilme ve anlayabilme becerilerini geliştirmeyi amaçlar. İşitme duyusu, dil edinimi için temel bir duyu olarak kullanılır.

İşitme kaybı genellikle 5 farklı gruba ayrılabilir:
1. İletim tipi işitme kaybı
2. Sinirsel (Sensörinöral) işitme kaybı
3. Karışık (Mikst) tip işitme kaybı
4. Fonksiyonel işitme kaybı
5. Merkezi (Santral) işitme kaybı

Bu farklı tiplerde işitme kaybı, bireylerin işitme yetilerini farklı şekillerde etkileyebilir ve tedavi yöntemleri buna göre belirlenebilir.
 
Geri
Üst