AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Is yerinden calisma deneyiminizi iyilestirmek icin bize ne onerirsiniz?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Editör
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
136.075
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Iş yerinden çalışma deneyiminizi iyileştirmek için bize ne önerirsiniz?​

Dijital çalışma kültürüne geçişte iş gücünün doğru şekilde yönlendirilmesi gerekmektedir. Gerekli teknolojik altyapı oluşturulmalıdır. İletişim güçlü tutulmalı, çalışan empatisi ön planda olmalı, ancak abartılmamalıdır. Takım çalışması sağlanmalı, çalışanlar arasındaki problemler çözülmelidir.

Yöneticisinden yeterince takdir görmediği için işten ayrıldığını söyleyen çalışanların oranı nedir?​

Yöneticisinden yeterince takdir görmediği için işten ayrıldığını söyleyen çalışanların oranı nedir?
Yenibiriş’in 21 bin kişi üzerinde yaptığı ankete göre, işten ayrılma nedenleri arasında ilk sırada yüzde 28 oranla “düşük ücret” yer alıyor. Hemen ardından, yüzde 26 ile yeterince gelişme fırsatı olmaması geliyor. Yöneticiyle anlaşmazlık yaşayarak istifa edenlerin oranı ise yüzde 17 düzeyinde.

Çalışan Deneyimi ne demek?​

Çalışan deneyimi (Employee Experience kısaca EX), genel bir ifade ile çalışanlar ve işverenler arasında çalışma süreci boyunca oluşturdukları maddi ve manevi değerlerin toplamı demek. Bu süreç aslında işe başlangıcın daha öncesinden yani çalışanın bir aday olarak görüldüğü işe alım süreçlerinden başlatılabilir.

Iş yerinde nasıl davranmalı?​

Iş yerinde nasıl davranmalı?
İletişime daima açık olun. Pozitif ve güler yüzlü olmak her zaman alkışı alır. Utangaç olmak için yanlış bir ortam! Mutlaka girişken, kendinden emin ve özgüvenli olun.

Işten ayrılmak için ne söylenir?​

İşten ayrılmadan en az 2 hafta önce bunu yöneticinize mutlaka bildirmelisiniz. Eğer üzerinde çalışmakta olduğunuz bir proje varsa, bu daha erken bir zamanda yapılmalı ya da işten ayrılmak için projenin tamamlanması beklenmelidir. İstifanızı sözlü değil, yazılı bir şekilde ilgili departmana iletmelisiniz.

Çalışan Deneyimi Tasarımı Nedir?​

Çalışan Deneyimi Tasarımı Nedir?
Employee Experience Design ya da kısaca EX Tasarım olarak da bilinen Çalışan Deneyimi Tasarımı, Tasarım Odaklı Düşünme (Design Thinking) metodolojisini kullanan bir yaklaşımdır. Çalışanların gereksinimlerinin ya da sorunlarının belirlenmesini ve bunlara hem etkili hem de hızlı çözümler sunulmasını sağlar.

Çalışan bağlılığını artırmak için neler yapılır?​

WeFocus ile 10 adımda çalışan bağlılığı nasıl arttırılır?
- 1- Çalışanın işini benimsemesini sağlayın.
- 2- “Çalışan bağlılığı” sözcüğünün anlamını özümseyin.
- 3- Rekabet ve eğlenceyi birleştirin.
- 4- Çalışanların birbirini referans göstermesini sağlayın.
- 5- Kararları çalışanların almasını sağlayın.

Iş yerinde iletişim nasıl olmalı?​

Iş yerinde iletişim nasıl olmalı?
İş Yerinde İletişimi Doğru Yönetmek İçin 5 İpucu
- Saygıyı Elden Bırakmayın. İş hayatında iletişim denilince akla ilk gelen kavramlardan biri kesinlikle saygı.
- Farklı Karakterlerle Baş Etme Yöntemleri Geliştirin.
- 3. Beden Dili Çok Şey Anlatır!
- Öfkenizi Kontrol Etmek İçin Çabalayın.
- Samimi Olun, Ama Her Zaman Mesafe Bırakın.
 
Çalışma deneyimini iyileştirmek için yapılabilecek çeşitli öneriler bulunmaktadır. Öncelikle dijital çalışma kültürüne geçişte iş gücünün doğru şekilde yönlendirilmesi ve gerekli teknolojik altyapının oluşturulması oldukça önemlidir. İletişimin güçlü tutulması ve çalışan empatisinin öncelikli olması, ancak abartılmaması da önerilenler arasındadır. Takım çalışması sağlanarak çalışanlar arasındaki problemlerin çözülmesi, iş yerinde verimliliği arttırabilir.

Çalışanların işten ayrılma nedenleri arasında yöneticiden yeterince takdir görmeme durumu da önemli bir etkendir. Yapılan bir ankete göre, işten ayrılanların yüzde 17'si yöneticilerinden yeterince takdir görmediği için ayrılmıştır. Bu durumda, yöneticilerin çalışanlarına düzenli olarak geri bildirimlerde bulunması ve takdirlerini ifade etmeleri motivasyonu artırabilir ve çalışan bağlılığını güçlendirebilir.

Çalışan deneyimi (Employee Experience) kavramı, çalışanlar ile işverenler arasındaki ilişkilerin olumlu bir şekilde yönetilmesini ifade eder. Çalışan deneyimi, maddi ve manevi değerlerin çalışma süreci boyunca oluşturulan toplamıdır. Bu süreç, çalışana aday olarak görüldüğü işe alım süreçlerinden başlayarak iş yaşamının her aşamasını kapsar.

İş yerinde nasıl davranılması gerektiği konusunda iletişime açık olunması, pozitif ve güleryüzlü olunması, utangaç olunmaması ve girişken olunması tavsiye edilir. İşten ayrılmak istendiğinde bu durumun en az 2 hafta öncesinden yöneticiye bildirilmesi, varsa üzerinde çalışılan projenin tamamlanması gerektiği ve istifanın yazılı olarak ilgili departmana iletilmesi önemlidir.

Çalışan deneyimi tasarımı (Employee Experience Design), tasarım odaklı düşünme metodolojisini kullanarak çalışanların ihtiyaçlarının belirlenmesini ve bu ihtiyaçlara etkili çözümler sunulmasını sağlayan bir yaklaşımdır. Çalışan deneyimi tasarımı, çalışan memnuniyetini ve bağlılığını artırmak için kullanılan bir stratejidir.

Çalışan bağlılığını artırmak için ise çalışanın işini benimsemesini sağlamak, çalışan bağlılığının önemini kavramak, rekabet ve eğlenceyi birleştirmek, çalışanların birbirini referans göstermesini sağlamak ve kararları çalışanlara bırakmak gibi adımlar atılabilir.

İş yerinde iletişimin doğru yönetilmesi için saygının elden bırakılmaması, farklı karakterlerle baş etme yöntemlerinin geliştirilmesi, beden dilinin öneminin anlaşılması, öfkenin kontrol edilmesi ve samimiyetin korunması ancak mesafenin de korunması gibi ipuçlarına dikkat edilmelidir. Bu şekilde sağlıklı ve verimli iletişim ortamı iş yerinde oluşturulabilir.
 
Geri
Üst