Is kurtarma plani nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
126.191
Çözümler
15
Tepkime puanı
1
Puan
38
Web sitesi
forumsitesi.com.tr

İş kurtarma planı nedir?​

İş ve BT Sürekliliği Planları; Kurum’un faaliyetlerini etkileyen bir kesinti ya da olağanüstü bir durum yaşanması sonrasında, kritik iş birimlerinin ve aktivitelerin sürekliliğini sağlamak amacıyla hazırlanmış kurtarma stratejilerini ve aksiyonlarını kapsamaktadır.

İş sürekliliği ne demek?​

İş sürekliliği, ISO 22301 standardında “bir organizasyonun ürün ve servislerini kesinti olayı sonrasında kabul edilebilir seviyede sürdürebilme kapasitesidir.” şeklinde tanımlanmaktadır.
İş Sürekliliği Yönetim Sistemi (İSYS), kurumun iş sürekliliğini yönetebilmek amacıyla benimsenen sistematik bir yaklaşımdır. Bu sistemin temel amacı ürün / hizmetlere yönelik iş sürekliliğinin sağlanmasıdır.
Iş sürekliliği planlaması kimin görevi?
4.5.İş Sürekliliği Planının Eşgüdümü ve Uygulanması Planın uygulanması ve eşgüdümünden Sekretarya sorumludur. Müdahale Ekipleri, acil durumu Sekretarya’ya bildirmekle ve planın uygulanmasıyla yükümlüdür.
İş sürekliliği nasıl sağlanır?
İş sürekliliğinin sağlanmasında, çalışanların felakete karşı sürekli hazır olmasını sağlayan eğitimler ve iş ortamının dinamikliği göz önüne alınarak yapılan periyodik gözden geçirme çalışmaları, iş etki analizinin yapılması sırasında işin nasıl yürüdüğünün belirlenmesi – acil durum sırasında hangi süreçlerin birbirine …

İş sürekliliği hedefleri nelerdir?​

İş Sürekliliği Testleri

ISO 22301 neyi ifade eder?​

ISO 22301 Standardı, kuruluşların iş sürekliliğini sağlamaları için gerekli planları oluşturmaları, uygulamaları, işletmeleri, izlemeleri, incelemeleri, sürdürmeleri, korumaları ve riskleri azaltmak için hazırlanmaları, yıkıcı olaylardan kurtarmak için belgelenmiş bir yönetim sistemini geliştirmek için gereksinimleri …
İŞ SÜREKLİLİĞİ VE ACİL DURUM YÖNETİM YAPISI alan senaryolar (Ek 2 – Bilgi Sistemleri Sürekliliği Senaryoları, Ek 3 – Acil ve Beklenmedik Durum Senaryoları) ise ilgili Genel Müdürlük Birimleri tarafından oluşturulur/güncellenir. Plan, Genel Müdür’ün değerlendirilmesini takiben Yönetim Kurulu’nun onayına sunulur.
 
Geri
Üst