AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Is kazasi tutanagi tutulmazsa ne olur?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
127.447
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

İş kazası tutanağı tutulmazsa ne olur?​

İlk yapılacaklardan sonra Sosyal Sigortalar Kurumu’na iş kazasıyla ilgili bildirimde bulunulması gerekmektedir. SGK’ya yapılacak bu bildirim iş kazasının en önemli kısmıdır. Eğer iş kazası tutanağı tutulmazsa işyeri sahibine idari para cezası uygulanmaktadır.

İş kazası bildirilirse ne olur?​

İş kazası bildirilirse ne olur?
İş kazası bildirimi kanunda belirtilen süreler içerisinde SGK’ya yapılır. Sosyal Güvenlik Kurumuna süresi içerisinde iş kazası bildirimi yapılmaz ise, işveren uhdesinde ödemekle yükümlü olduğu bir para cezası söz konusu olacaktır.

İş kazasında maaş ödenir mi?​

Başvuru, işçi tarafından şahsen yapılabileceği gibi raporun Sosyal Güvenlik Kurumuna işveren tarafından ibraz edilmesi de mümkündür. Yine iş kazası geçiren kişilerin ellerinde rapor olduğu sürece Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından iş kazası maaşı verilmesi zorunludur.

İş kazası SGK’ya bildirilmezse ne olur?​

İş kazası SGK’ya bildirilmezse ne olur?
İş kazasının, işveren tarafından Kuruma bildirilmemesi halinde, bildirim tarihine kadar geçen süre için sigortalıya ödenecek geçici iş göremezlik ödeneği, Kurumca işverenden tahsil edilir.

İş kazası tutanağı kim tutar?​

İş kazası tutanağı, 5510 sayılı kanunun iş kazası olarak saydığı durumların gerçekleşmesi halinde işveren tarafından tutulması gereken bir tutanaktır. Yine 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu’nda da işverenin bütün iş kazalarının ve meslek hastalıklarının kaydının tutulması gerektiği söylenmektedir.

İş kazalarında sorumluluk kime aittir?​

İş kazalarında sorumluluk kime aittir?
İşverenin iş sağlığı ve güvenliği önlemlerini almaması nedeniyle iş kazası meydana gelebilmektedir. Ne yazık ki ülkemizde iş kazaları sıklıkla yaşanmaktadır. İşçiyi gözetme borcu altında olan işveren, iş kazası nedeniyle meydana gelen sonuçlardan hukuki ve cezai anlamda sorumlu tutulmaktadır.

İş kazası 3 gün içinde bildirmezse ne olur?​

İşverenleriş, iş kazası bildirimlerini 3 iş günü içinde yapmamaları durumunda Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu gereği iş kazası bildirmeme cezası uygulanır. 2021 yılı iş kazası bildirmeme cezası her geç bildirim başına asgari olarak 5.115 TL’dir.

İş kazası maaşı ne kadar?​

İş kazası maaşı ne kadar?
İş kazası veya meslek hastalığı sonucunda ölen sigortalıların hak sahiplerine verilen cenaze ödeneği 2022 yılı için 1.250 TL’ye çıkarılmıştır. Çeşitli sebeplerle istirahatli olan sigortalılar için geçici iş görmezlik ödeneği 2022 yılı için günlük 166,80 TL’ye çıkarılmıştır.

Iş kazasında işçinin maaşı kesilir mi?​

İşveren SGK tarafından ödenen bu tutarı maaşınızdan kesebilir. Yani işveren tarafından ödenen tutarla SGK tarafından ödenen geçici iş göremezlik maaşının toplamı aylık normal ücretiniz kadar olmalıdır.

İş kazası bildirimi yapılmazsa cezası ne kadar?​

İş kazası bildirimi yapılmazsa cezası ne kadar?
İş Kazası Bildirmeme Cezası Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından uygulanan bu idari para cezasına karşılık işveren ve sağlık hizmeti sunucuları itiraz edebilirler. 6331 sayılı kanun gereğince iş kazası bildirmeme cezası 3 Bin 825 TL olarak tayin edilmiştir.

İş kazası tutanağı nereye verilir?​

İş kazası bildirimi Sosyal Güvenlik Kurumu’na iki şekilde yapılabilmektedir. İlk olarak bildirim Sosyal Güvenlik Kurumu’nun internet sayfasından elektronik ortamda veya yazılı olarak yapılabilmektedir. İş kazası bildirimi yapacak olan kişi bu yollardan istediğini seçmekte özgürdür.

İş kazası sorumlu müdür?​

İş kazası sorumlu müdür?
İşveren tamamen kusurlu, işçi kusursuz ise; iş kazasında sorumluluk tamamen işveren üzerindedir.

Is Kazalarinda kusur oranini kim belirler?​

İş kazası tazminat kusur oranları, artık bakanlık müfettişlerine intikal ettirilmemektedir. Bu durumun müfettişler adına fazladan iş yükü olduğuna karar kılınmıştır. Bundan böyle, kusur oranları; Maluliyet, ölüm, meslek hastalığı, trafik kazaları durumlarında kusur oranları ilgili mahkeme tarafından tespit edilecektir.
 
İş kazası tutanağı tutulmaması durumunda işverene idari para cezası uygulanmaktadır. Bu nedenle iş kazası yaşandığında iş kazası tutanağının titizlikle doldurulması ve gereken yerlere bildirilmesi önemlidir.

İş kazası bildirilmesi gereken bir süre içinde SGK'ya yapılmazsa işverene para cezası uygulanabilir. Bu nedenle iş kazası vakalarında işverenin bildirimi süresinde yapması önem taşımaktadır.

İş kazasında maaş ödemeleri, iş kazası geçiren kişilerin ellerindeki rapora göre Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından yapılacaktır. İş kazası maaşı, iş kazası veya meslek hastalığı sonucunda ölüm ya da istirahat durumunda geçici iş göremezlik ödeneği şeklinde verilmektedir.

İş kazası bildirilmemesi durumunda Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından işverenden cezai işlem uygulanabilir. Geç bildirimlerde ise ceza miktarı belirli kriterlere göre artabilmektedir. Bu nedenle iş kazası vakalarında bildirimi süresinde ve eksiksiz bir şekilde yapmak önemlidir.

İş kazasında sorumluluk genellikle işverene aittir çünkü iş sağlığı ve güvenliği önlemlerini almamak iş kazalarına neden olabilir. İşveren, çalışanlarını koruma ve güvence altına alma sorumluluğuna sahiptir.

İş kazalarında kusur oranları, artık mahkemeler tarafından tespit edilmektedir. Bu durum, daha önce bakanlık müfettişlerince belirlenirken yeni uygulamayla mahkemelere devredilmiştir. Bu sayede daha adil bir kusur oranı belirleme süreci için mahkemeler işin içine dahil edilmiştir. Bu şekilde kusur oranları daha nesnel ve adil bir şekilde belirlenmektedir.
 
Geri
Üst