AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Is ahlaki ve sosyal sorumluluk nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.357
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Iş ahlakı ve sosyal sorumluluk nedir?​

İş ahlakı; işletmelerin ve çalışanların faaliyetlerinde adil, dürüst ve doğru olmasıdır. Sosyal sorumluluk ise; iş ahlakı kavramından daha kapsamlı olup, işletmelerin gerek çalışanlarına, ortaklarına gerekse topluma zarar vermeden hatta katkı sağlayarak faaliyetlerini sürdürmesidir.

Işletmeler için sosyal sorumluluk nedir?​

İşletmelerde sosyal sorumluluk, üretimden tüketime kadar olan bütün aşamalarda icra edilen faaliyetler nedeniyle, topluma zararlı etkileri açısından işletmeyi sınırlayan, toplumun refahına katkıda bulunmaya zorlayan ve bunu öngören politikalar, prosedürler ve eylemlerin benimsenmesidir [7].
Sorumluluk yöneticiler tarafından astlara verilen görevdir. Atanan işi yapmak için iş etiği bağlılığı anlamına gelir. Atanan görevi yerine getirmek zorunludur. Bir kişinin yerine getirmesi için verilen görevdir.
Halkla ilişkiler ve sosyal sorumluluk nedir?
Tanımlardan da görülmektedir ki, halkla ilişkilerde sosyal sorumluluk kavramı, halkla ilişkiler çalışanının görevini yaparken, toplum çıkarlarına, kişilerin değerlerine ve özgürlüklerine saygılı olunmasını, hedef aldığı kitlelere ve yararlandığı medyaya karşı dürüst ve açık davranılmasını gerekli kılar.
Meslek etiği sorumluluk nedir?
Meslek etiği, bir meslekle ilgili neyin doğru, neyin yanlış olduğunu belirleyen, o meslekle ilgili birtakım davranış kuralları (etik kurallar) oluşturan ve mesleğe mensup kişilerin bu davranış kurallarına uymasını zorunlu kılan, uymayanları meslekten çıkaran, hizmet ideallerini koruyan ilkeler bütünüdür.

Sosyal sorumluluk kavramı işletmeler için neden önemlidir?​

Sosyal sorumluluk projeleri: Tüketici üzerinde olumlu etki uyandırır ve satınalma davranışını etkiler. Marka bilinirliğinizi arttırır ve bu uzun vadede markanızın değerini yükseltir. Rakipleriniz arasında fark yaratmanıza ve öne çıkmanıza yardımcı olur.
 
Geri
Üst