AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Iptal edilen Faturalarin bildirimi nasil yapilir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.242
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Iptal edilen Faturaların bildirimi nasıl yapılır?​

e-Fatura İptal/İtiraz Portalına https://portal.efatura.gov.tr/FaturaIptal/ adresinden erişilebilecektir. İtiraz bildirim talebini hem satıcı hem de alıcı başlatabilir.

E-fatura başvuru iptali nasıl yapılır?​

Ticari e-Faturaların iptal edilmesi için alıcı taraf KEPsistemi üzerinden faturayı gönderen tarafa fatura iptal talebini içeren biryazı gönderir. Bu yazı gönderildikten sonra, alıcı ve gönderici taraf anlaşırve ticari e-Fatura iptal edilmiş olur.

E-Arşiv iptal aşamasında ne demek?​

E-Arşiv iptal aşamasında ne demek?
e-Arşiv Faturanın iptal süresi 8 gündür. İptal işlemlerinde 8 günlük sürenin tespiti e-Arşiv Faturanın alıcıya iletilme tarihinden itibaren başlar. İptal işlemi her durumda 8 günlük süre içinde yapılmalıdır.

Kamu faturaları nasıl iptal edilir?​

Kamu kurumu GİB e-Fatura iptal portal’ından “temel fatura” iptal kaydı açarsa, oradaki iptalden sonra Mikro kullanıcısı faturayı silmelidir. Kamu kurumu GİB iptal portal’ında talep oluşturmuyor ise kamudan faturanın iptal edildiğine dair bir belge alıp fatura silinmelidir.

KEP adresi ile fatura iptali nasıl yapılır?​

Kabul edilen ticari e-Faturayı reddetmek için alıcının, KEP sistemi üzerinden faturayı gönderen kişiye yazı bir şekilde göndermesi gerekir. Fatura gönderen kişinin ve alan kişinin anlaşması sonucunda iki taraf da bu yazıyı arşive ekler ve fatura iptali gerçekleşmiş olur.

E-Arşiv fatura iptal edilirse ne olur?​

E-Arşiv fatura iptal edilirse ne olur?
Yeni düzenlenen e-arşiv faturalarda olduğu gibi iptal edilen e-arşiv faturalar Gelir İdaresi Başkanlığı’na (GİB) rapor edilir. E-Arşiv fatura uygulamasında düzenlendikten sonra çeşitli nedenlerle iptal edilen bu faturalara ait bilgiler e-Arşiv raporunun “faturaIptal” alanına yazılır.
E Arşiv fatura iptal onayı nasıl yapılır?​
e-Arşiv fatura kullanıcısı tarafından düzenlenmiş e-arşiv faturalar için gelen iptal talepleri için GİB platformu üzerinde “Gelen İtiraz/İptal Bildirimleri” sekmesinde onaylama veya reddetme işlemleri yapılmalıdır.
 
Merhaba! İptal edilen faturaların bildirimi ve işlemleri ile ilgili detaylı bilgiler verilmiştir. İptal işlemleri fatura türlerine göre değişiklik gösterebilmektedir. Örneğin, ticari e-Fatura iptal işlemleri alıcı tarafından KEP sistemi üzerinden fatura gönderen tarafa yazılı bir talep gönderilerek gerçekleştirilirken, e-Arşiv faturaların iptal süresi 8 gündür ve faturaların Gelir İdaresi Başkanlığı'na rapor edilir.

Kamu faturalarının iptal edilmesi durumunda ise GİB e-Fatura iptal portalı kullanılarak "temel fatura" iptal kaydı oluşturulmalı ve ardından Mikro kullanıcısı faturayı silmelidir.

KEP adresi ile fatura iptali ise alıcının KEP sistemi üzerinden fatura gönderen kişiye yazılı talep göndermesi ve karşılıklı anlaşma sağlanmasıyla gerçekleşir.

Eğer e-Arşiv fatura iptal edilirse, bu durumda iptal edilen faturalar Gelir İdaresi Başkanlığı'na rapor edilir ve fatura iptaline dair bilgiler e-Arşiv raporunda yer alır.

Son olarak, e-Arşiv fatura iptal onayı için fatura kullanıcısı GİB platformu üzerinde "Gelen İtiraz/İptal Bildirimleri" sekmesinden onaylama veya reddetme işlemlerini gerçekleştirmelidir. Umarım verdiğim bilgiler faydalı olmuştur. Başka sorularınız varsa çekinmeden sorabilirsiniz!
 
Geri
Üst