SoruCevap
Yeni Üye
- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 350.999
- Çözümler
- 1
- Tepkime puanı
- 17
- Puan
- 308
- Yaş
- 36
İpek yolu kac yılında başlayıp kac yılında bitmiştir?
Orta Asya bolgeleri ile her zaman bağlantılar var olmuştur Orneğin; Cin ile Avrupa arasında en eski zamanlardan beri, en az Tunc Devrinden beri bağlantılar vardı İlk zamanlarda maden elde etme ve işleme konusunda bilgi alışverişine ve ticari malların değişimine dayanmış olan bu bağlantılar, diplomatik ilişkilerin kurulmasını ve iki kulturun birbirini tanımasını da sağlamıştır Ancak, arabulucular yolu ile gercekleştirilmiş olan bu bağlantılar bir sureklilik gostermemiş, uzun sureli kopukluklar yaşanmış, ticaret ve bilgi alışverişinin uzun bir sure gercekleşmediği donemler de olmuştur
Cin ’in batıya doğru genişlemesi, İpek Yolu ’nun doğu sınırının tamamen acılmasında onemli bir etken olmuştur İmparator Vudi (MO 142–87) doneminde Han İmparatorluğu sınırlarını nerdeyse iki katı kadar genişletmiştir Sınır tehditlerine karşı duşman bolgelerini istila ederek karşılık veren İmparator Vudi, ordularını kuzeye, guneye ve batıya gondererek bircok devleti boyunduruk altına almış, Hiungnu zaferi ile de Orta Asya ’nın tum kontrolunu ele gecirmiştir Vudi ’nin birlikleri, Pamir dağlarını ve Fergana şehrini de işgal ederek, Cin ile Batı arasındaki ticaret yollarını acmıştır İpek Yolu uzerinden gercekleşen ticaret sayesinde Han İmparatorluğunun başkenti Batılı seyyahlar ve Batı ’dan gelen luks mallarla dolup taşmaya başlamıştır
Petrol yataklarının bulunması ile İpek Yolu yeniden onem kazanmaya başlamıştır Yeni yollar inşa edilmiş ve ıssız bolgelere ulaşım kolaylaştırılmış, bolgeler sanayileştirilmiştir Bunun yanı sıra eski ticaret yolları onarılmış ve turistik amaclı kullanılmaya başlanmıştır 32 Asya ulkesinin katılımı ve Birleşmiş Milletler desteği ile Asya uzak ticaret yolları ağı inşası projesi yurutulmektedir 2005 yılı itibariyle yol ağının yenilenmesine 25 milyar dolar para harcanmıştır
İpek yolu neden ipek yolu ismini almıştır?
Milattan yuzyıllar once Mısırlılar, daha sonra da Romalılar, Cinlilerden ipek satın alırlardı Ulaşım ise, daha sonra İpek Yolu adı verilen guzergahı izleyen kervanlarla sağlanırdı İpek endustrisi, eski cağlardan beri bircok milletin hayatında cok onemli bir yer tutmuştur
İpek Yolu ’nun gunumuzdeki onemi
Gunumuzde İpek Yolu daha cok turistik bir oneme sahiptir Batı, İpek Yolu guzergahı uzerindeki Doğu Mistisizmini kitaplar yoluyla tanımaya başladıktan sonra Batı ’nın Doğu ’ya olan ilgisi ve buna bağlı olarak turistik faaliyetler artmıştır Ozellikle, “Marco Polo ’nun izlerinin peşinden adı altında duzenlenen gezilerle bolgeye surekli daha fazla turist gelmektedir Cin, yabancı turistlere kapılarını 1970 ’li yılların sonlarına doğru acması ile buyuk turizm potansiyelinin hemen farkına varılmış, İpek Yolu uzerinde bulunan gorulmeye değer bircok yer ve kultur anıtı restore edilmiş ve resmi makamlarca koruma altına alınmıştır
Ulkemizde de Kultur ve Turizm Bakanlığı tarafından Anadolu guzergahı uzerinde bulunan 11 kervansaray restore edilmiş, turizm amaclı hizmetler sunabilecek hale getirilmiştir Bu hanlar;
1 Sultan Hanı (Aksaray)
2 Sarı Han (Nevşehir)
3 Şarapsa Han (Antalya)
4 Ak Han (Denizli)
5 Ağzıkara Han (Aksaray)
6 Alara Han (Antalya)
7 Silahtar Mustafa Paşa Kervansarayı (Malatya)
8 Cardak Han (Denizli)
9 Susuz Han (Burdur)
10 İncir Han (Burdur)
11 Alay Han (Aksaray)
Yapılan arkeolojik kazılar ile İpek Yolu uzerinde surdurulmuş olan hayat araştırılmış ve ortaya cıkarılmıştır Taklamakan Colu uzerinde yapılan seyahatlerde surekli şehir harabeleri ve mağara kalıntıları karşımıza cıkar Guzergah uzerinde yaşayan halklar ve gunumuze kadar korunmuş olan yaşam tarzı en ilgi cekici olan noktalardır Gunumuzde pek cok turist Budizm ’in Japonya ’ya varana dek gecmiş olduğu ulkeleri gormek amacıyla Japonya ’dan gelmektedir Taklamakan bolgesinde seyahat yapmak iklim ve coğrafi ozelliklerin sunduğu bazı kolaylıklara rağmen gunumuzde hala neredeyse eskisi kadar zahmetlidir
İpek Yolu uzerindeki son demir yolu parcası 1992 yılında, Almata – Urumci arasında uluslararası hattın acılması ile kapatılmıştır; fakat buna rağmen Pekin – Tahran veya Pekin – Moskova arasında duzenli tren seferleri ya da sabit aktarma bağlantıları bulunmamaktadır
Gunumuzde Asya ile Avrupa ’yı, daha somut bir ifadeyle 28 ulkeyi birbirine bağlayan 114 bin kilometrelik TransAsya Demir Yolu Ağı ile 141 bin kilometreyi bulan Asya Hızlı Demir Yolu ağı projeleri yurutulmektedir Bu projeler bolgenin ekonomik ve ticari gelişmeleri ile stratejik butunleşmesini acısından buyuk oneme sahiptir Bu projelerin Turkiye icin de onemi buyuktur: Turkiye'nin 'doğu batı arasındaki tarihi kopruluk' misyonu icin buyuk onem arz eden BakuTiflisKars demiryolu projesi tamamlandığında da Londra'dan kalkan bir tren Cin'e kadar gidebilecektir
Orta Asya bolgeleri ile her zaman bağlantılar var olmuştur Orneğin; Cin ile Avrupa arasında en eski zamanlardan beri, en az Tunc Devrinden beri bağlantılar vardı İlk zamanlarda maden elde etme ve işleme konusunda bilgi alışverişine ve ticari malların değişimine dayanmış olan bu bağlantılar, diplomatik ilişkilerin kurulmasını ve iki kulturun birbirini tanımasını da sağlamıştır Ancak, arabulucular yolu ile gercekleştirilmiş olan bu bağlantılar bir sureklilik gostermemiş, uzun sureli kopukluklar yaşanmış, ticaret ve bilgi alışverişinin uzun bir sure gercekleşmediği donemler de olmuştur
Cin ’in batıya doğru genişlemesi, İpek Yolu ’nun doğu sınırının tamamen acılmasında onemli bir etken olmuştur İmparator Vudi (MO 142–87) doneminde Han İmparatorluğu sınırlarını nerdeyse iki katı kadar genişletmiştir Sınır tehditlerine karşı duşman bolgelerini istila ederek karşılık veren İmparator Vudi, ordularını kuzeye, guneye ve batıya gondererek bircok devleti boyunduruk altına almış, Hiungnu zaferi ile de Orta Asya ’nın tum kontrolunu ele gecirmiştir Vudi ’nin birlikleri, Pamir dağlarını ve Fergana şehrini de işgal ederek, Cin ile Batı arasındaki ticaret yollarını acmıştır İpek Yolu uzerinden gercekleşen ticaret sayesinde Han İmparatorluğunun başkenti Batılı seyyahlar ve Batı ’dan gelen luks mallarla dolup taşmaya başlamıştır
Petrol yataklarının bulunması ile İpek Yolu yeniden onem kazanmaya başlamıştır Yeni yollar inşa edilmiş ve ıssız bolgelere ulaşım kolaylaştırılmış, bolgeler sanayileştirilmiştir Bunun yanı sıra eski ticaret yolları onarılmış ve turistik amaclı kullanılmaya başlanmıştır 32 Asya ulkesinin katılımı ve Birleşmiş Milletler desteği ile Asya uzak ticaret yolları ağı inşası projesi yurutulmektedir 2005 yılı itibariyle yol ağının yenilenmesine 25 milyar dolar para harcanmıştır
İpek yolu neden ipek yolu ismini almıştır?
Milattan yuzyıllar once Mısırlılar, daha sonra da Romalılar, Cinlilerden ipek satın alırlardı Ulaşım ise, daha sonra İpek Yolu adı verilen guzergahı izleyen kervanlarla sağlanırdı İpek endustrisi, eski cağlardan beri bircok milletin hayatında cok onemli bir yer tutmuştur
İpek Yolu ’nun gunumuzdeki onemi
Gunumuzde İpek Yolu daha cok turistik bir oneme sahiptir Batı, İpek Yolu guzergahı uzerindeki Doğu Mistisizmini kitaplar yoluyla tanımaya başladıktan sonra Batı ’nın Doğu ’ya olan ilgisi ve buna bağlı olarak turistik faaliyetler artmıştır Ozellikle, “Marco Polo ’nun izlerinin peşinden adı altında duzenlenen gezilerle bolgeye surekli daha fazla turist gelmektedir Cin, yabancı turistlere kapılarını 1970 ’li yılların sonlarına doğru acması ile buyuk turizm potansiyelinin hemen farkına varılmış, İpek Yolu uzerinde bulunan gorulmeye değer bircok yer ve kultur anıtı restore edilmiş ve resmi makamlarca koruma altına alınmıştır
Ulkemizde de Kultur ve Turizm Bakanlığı tarafından Anadolu guzergahı uzerinde bulunan 11 kervansaray restore edilmiş, turizm amaclı hizmetler sunabilecek hale getirilmiştir Bu hanlar;
1 Sultan Hanı (Aksaray)
2 Sarı Han (Nevşehir)
3 Şarapsa Han (Antalya)
4 Ak Han (Denizli)
5 Ağzıkara Han (Aksaray)
6 Alara Han (Antalya)
7 Silahtar Mustafa Paşa Kervansarayı (Malatya)
8 Cardak Han (Denizli)
9 Susuz Han (Burdur)
10 İncir Han (Burdur)
11 Alay Han (Aksaray)
Yapılan arkeolojik kazılar ile İpek Yolu uzerinde surdurulmuş olan hayat araştırılmış ve ortaya cıkarılmıştır Taklamakan Colu uzerinde yapılan seyahatlerde surekli şehir harabeleri ve mağara kalıntıları karşımıza cıkar Guzergah uzerinde yaşayan halklar ve gunumuze kadar korunmuş olan yaşam tarzı en ilgi cekici olan noktalardır Gunumuzde pek cok turist Budizm ’in Japonya ’ya varana dek gecmiş olduğu ulkeleri gormek amacıyla Japonya ’dan gelmektedir Taklamakan bolgesinde seyahat yapmak iklim ve coğrafi ozelliklerin sunduğu bazı kolaylıklara rağmen gunumuzde hala neredeyse eskisi kadar zahmetlidir
İpek Yolu uzerindeki son demir yolu parcası 1992 yılında, Almata – Urumci arasında uluslararası hattın acılması ile kapatılmıştır; fakat buna rağmen Pekin – Tahran veya Pekin – Moskova arasında duzenli tren seferleri ya da sabit aktarma bağlantıları bulunmamaktadır
Gunumuzde Asya ile Avrupa ’yı, daha somut bir ifadeyle 28 ulkeyi birbirine bağlayan 114 bin kilometrelik TransAsya Demir Yolu Ağı ile 141 bin kilometreyi bulan Asya Hızlı Demir Yolu ağı projeleri yurutulmektedir Bu projeler bolgenin ekonomik ve ticari gelişmeleri ile stratejik butunleşmesini acısından buyuk oneme sahiptir Bu projelerin Turkiye icin de onemi buyuktur: Turkiye'nin 'doğu batı arasındaki tarihi kopruluk' misyonu icin buyuk onem arz eden BakuTiflisKars demiryolu projesi tamamlandığında da Londra'dan kalkan bir tren Cin'e kadar gidebilecektir