AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

İnternette Reklamcılık Doğru Şekilde Nasıl Yapılır?

haberci

Yeni Üye
Katılım
4 Şubat 2025
Mesajlar
52.415
Tepkime puanı
1
Puan
1
İnternette yapmak tahmin ettiğinizden cok daha pahalı ve sıkıntılı bir iş olabilmektedir İnternet, tecrubesiz insanlar icin cok guzel bir kazıklanma platformudur Belki de verebileceğim en iyi tavsiye duyduğunuz herşeye inanmamanız olacaktır Bircok kucuk işletme muşteri kazanımını sağlamaya calışırken uc temel noktada takılı kalırlar:SEO: Arama motorları kavramını anlıyorlar ve orada birkac olumlu calışma yapıyorlar ama genellikle iyi sonuclara ulaşmadan vazgeciyorlarPPC: Google Adwords hesabı ediniyorlar, biraz yatırım yapıyorlar ve paranın yok olmasını seyrediyorlarSosyal Medya: Burada insanlar sadece vaktini boşa harcıyorlar cunku gercekten bunu nasıl doğru yapacaklarını bilmiyorlarCevrimici muşteri kazanımı geniş bir konudur Burada ozel olarak yatırımınızın getirisinden emin olmak icin paranızı nasıl akıllıca harcayacağınız hakkında konuşacağız
Başlamadan once, sizin iyi belirlenmiş hedef bir pazarınız olduğunu, net bir şekilde hedefinizin kim olduğunu, onların internette nerede gezindiğini ve onların psikolojik durtulerini bildiğinizi varsayacağım Bu bilgiler elinizde olmadan pazarlamada her zaman kaybedersiniz
İşe koyulurken, kutunun dışını duşunmelisiniz: Evet, olası muşterileriniz sizin mallarınız ya da hizmetiniz icin araştırma yapabilir Bir PPC reklamı ile onlara ulaşmak iyi olabilir fakat bu onlara ulaşmanın tek yolu değildir Ek olarak, butun hedef pazarınızın sadece kucuk bir yuzdesi, ne sattığınız hakkında araştırma yapıyor
Muşterilerinizin olduğu yerlere gitmek onemlidir: Muşterilerinizin internette nerelerde gezindiklerini saptayın Ne okuduklarını oğrenin Hangi sosyal ağları ziyaret ettiklerini bulun Ozel forum ve blogları keşfedin Boylece genel goruntuyu algılarsınız Muşteri kitlenizin nerede olduğunu bildiğiniz yerlerde yapın
Haber bultenlerine sponsor olmak ya da kişilerin adına gonderilen epostalar cok etkili yontemlerdir Hedef kitlenizin coğunun bir haber bultenine abone olduğunu keşfederseniz, o haber bultenine sponsor olma durumunuzu araştırın ya da o bultende hedef kitlenize ithaf eden bir yayınlayın Bir yayımcının hedef kitlenize ithaf eden iceriği barındıran bir epostayı, kendi haber bultenindeki kişilere gondermesi altın değerinde olabilir
Once vermenin mantıklı olduğu bir alan bulun, yayımcı ya da sağlayıcı ile iletişime gecin ve test yapın: Sizinle her zaman uzun donemli anlaşmak isteyeceklerdir Kanmayın İşiniz bu sureci ozele yaymak Varsayımda bulunmayın Doğru yontemi bulmanın tek yolu testtir Ben dort bin liralık sınır testini oneriyorum Onlardan bu rakamın altında bir sınır da isteyebilirsiniz
Testi surdururken, ayrılma testinden emin olun: Hedef kitlenize hitap eden epostaları yonetiyorsunuz ve bir cift farklı konuyu birbiri ile test etmek istiyorsunuz diyelim Bir sonraki testinizde, en iyi performansı gosteren konuyu secin ve bir sonraki epostanızın iskeletindeki bir yerde test edin Bir sonraki test başlangıc sayfasıdır Sonunda, her calıştırdığınızda reklamlarınız sayesinde gercekleşen satış rakamlarının yukselmesini sağlayacaktır Bu noktada sadece uzun zamanlı kontratlar yapmalısınız İşte bu Biraz sabırlı ve bilimsel duşunme gerektirir ama elde ettiğiniz sonuclar tatmin edici olacaktır
Son olarak, birkac ipucu vermek isterim:
Her zaman başlangıc sayfanız sizin reklamınızın iceriğinin bir aynasıdır Başlangıc sayfasının ozelliği reklamın ne anlattığını gostermek olmalıdır En buyuk sıcrama oranına başlangıc sayfası sayesinde sahip olacaksınız Adanmış emaillere sahip olmak icin benim tercihim başlangıc sayfalarının neredeyse ozdeş gorunmesidirİceriğin oneminden emin olun ve “simdi al butonunu başlangıc sayfasının altlarında yer alacak şekilde koyunBaş cizgileri ve konu cizgilerini kullanın bu hedefinizdeki muşterilerin psikolojik olarak tetiklenmesini sağlayacaktır İlk olarak sattığınız şeylerin yararları hakkında konuşunDikkat dağıtıcı durumlardan uzak durun Tercihen, reklamınızda ve başlangıc sayfanızda muşteriyi harekete gecirmek icin bir tek tıkın yeterli olmasını sağlamanız iyi olur Eğer kullanıcılara diğer secenekleri de sunarsanız muhtemelen onlar bunlara doğru kayacaklardır ve satışları kaybetmenize yol acacaktır Onların dikkat alanlarının daralmasına yardımcı olunEğer urununuz ilgi cekici değilse, başlangıc ekranınızda bilgilendirmek icin forumları kulanın Kontak bilgilerini aldığınız kısımda bazı değerler onerin (ebook veya danışma gibi) En duşuk bilgi email adresi olmalı Unutmayın, forumunuzdaki alan sayısının azlığı daha cok takipci oranına ulaşmak demektir Cok fazla alan, duşuk takipci oranını getirir Alanlarınızı sistemin akışını filtrelemek icin kullanınCevrimici reklamcılık bir cok şirket icin cok onemli bir pazarlama stratejisidir Ve bu sadece onu cok iyi yapmakla bir işe yarar(en onemli kısmı da budur)
Teknoloji
İnternette yapmak tahmin ettiğinizden cok daha pahalı ve sıkıntılı bir iş olabilmektedir İnternet, tecrubesiz insanlar icin cok guzel bir kazıklanma platformudur Belki de verebileceğim en iyi tavsiye duyduğunuz herşeye inanmamanız olacaktır Bircok kucuk işletme muşteri kazanımını sağlamaya calışırken uc temel noktada takılı kalırlar:SEO: Arama motorları kavramını anlıyorlar ve orada birkac olumlu calışma yapıyorlar ama genellikle iyi sonuclara ulaşmadan vazgeciyorlarPPC: Google Adwords hesabı ediniyorlar, biraz yatırım yapıyorlar ve paranın yok olmasını seyrediyorlarSosyal Medya: Burada insanlar sadece vaktini boşa harcıyorlar cunku gercekten bunu nasıl doğru yapacaklarını bilmiyorlarCevrimici muşteri kazanımı geniş bir konudur Burada ozel olarak yatırımınızın getirisinden emin olmak icin paranızı nasıl akıllıca harcayacağınız hakkında konuşacağız
Başlamadan once, sizin iyi belirlenmiş hedef bir pazarınız olduğunu, net bir şekilde hedefinizin kim olduğunu, onların internette nerede gezindiğini ve onların psikolojik durtulerini bildiğinizi varsayacağım Bu bilgiler elinizde olmadan pazarlamada her zaman kaybedersiniz
İşe koyulurken, kutunun dışını duşunmelisiniz: Evet, olası muşterileriniz sizin mallarınız ya da hizmetiniz icin araştırma yapabilir Bir PPC reklamı ile onlara ulaşmak iyi olabilir fakat bu onlara ulaşmanın tek yolu değildir Ek olarak, butun hedef pazarınızın sadece kucuk bir yuzdesi, ne sattığınız hakkında araştırma yapıyor
Muşterilerinizin olduğu yerlere gitmek onemlidir: Muşterilerinizin internette nerelerde gezindiklerini saptayın Ne okuduklarını oğrenin Hangi sosyal ağları ziyaret ettiklerini bulun Ozel forum ve blogları keşfedin Boylece genel goruntuyu algılarsınız Muşteri kitlenizin nerede olduğunu bildiğiniz yerlerde yapın
Haber bultenlerine sponsor olmak ya da kişilerin adına gonderilen epostalar cok etkili yontemlerdir Hedef kitlenizin coğunun bir haber bultenine abone olduğunu keşfederseniz, o haber bultenine sponsor olma durumunuzu araştırın ya da o bultende hedef kitlenize ithaf eden bir yayınlayın Bir yayımcının hedef kitlenize ithaf eden iceriği barındıran bir epostayı, kendi haber bultenindeki kişilere gondermesi altın değerinde olabilir
Once vermenin mantıklı olduğu bir alan bulun, yayımcı ya da sağlayıcı ile iletişime gecin ve test yapın: Sizinle her zaman uzun donemli anlaşmak isteyeceklerdir Kanmayın İşiniz bu sureci ozele yaymak Varsayımda bulunmayın Doğru yontemi bulmanın tek yolu testtir Ben dort bin liralık sınır testini oneriyorum Onlardan bu rakamın altında bir sınır da isteyebilirsiniz
Testi surdururken, ayrılma testinden emin olun: Hedef kitlenize hitap eden epostaları yonetiyorsunuz ve bir cift farklı konuyu birbiri ile test etmek istiyorsunuz diyelim Bir sonraki testinizde, en iyi performansı gosteren konuyu secin ve bir sonraki epostanızın iskeletindeki bir yerde test edin Bir sonraki test başlangıc sayfasıdır Sonunda, her calıştırdığınızda reklamlarınız sayesinde gercekleşen satış rakamlarının yukselmesini sağlayacaktır Bu noktada sadece uzun zamanlı kontratlar yapmalısınız İşte bu Biraz sabırlı ve bilimsel duşunme gerektirir ama elde ettiğiniz sonuclar tatmin edici olacaktır
Son olarak, birkac ipucu vermek isterim:
Her zaman başlangıc sayfanız sizin reklamınızın iceriğinin bir aynasıdır Başlangıc sayfasının ozelliği reklamın ne anlattığını gostermek olmalıdır En buyuk sıcrama oranına başlangıc sayfası sayesinde sahip olacaksınız Adanmış emaillere sahip olmak icin benim tercihim başlangıc sayfalarının neredeyse ozdeş gorunmesidirİceriğin oneminden emin olun ve “simdi al butonunu başlangıc sayfasının altlarında yer alacak şekilde koyunBaş cizgileri ve konu cizgilerini kullanın bu hedefinizdeki muşterilerin psikolojik olarak tetiklenmesini sağlayacaktır İlk olarak sattığınız şeylerin yararları hakkında konuşunDikkat dağıtıcı durumlardan uzak durun Tercihen, reklamınızda ve başlangıc sayfanızda muşteriyi harekete gecirmek icin bir tek tıkın yeterli olmasını sağlamanız iyi olur Eğer kullanıcılara diğer secenekleri de sunarsanız muhtemelen onlar bunlara doğru kayacaklardır ve satışları kaybetmenize yol acacaktır Onların dikkat alanlarının daralmasına yardımcı olunEğer urununuz ilgi cekici değilse, başlangıc ekranınızda bilgilendirmek icin forumları kulanın Kontak bilgilerini aldığınız kısımda bazı değerler onerin (ebook veya danışma gibi) En duşuk bilgi email adresi olmalı Unutmayın, forumunuzdaki alan sayısının azlığı daha cok takipci oranına ulaşmak demektir Cok fazla alan, duşuk takipci oranını getirir Alanlarınızı sistemin akışını filtrelemek icin kullanınCevrimici reklamcılık bir cok şirket icin cok onemli bir pazarlama stratejisidir Ve bu sadece onu cok iyi yapmakla bir işe yarar(en onemli kısmı da budur)
 
Geri
Üst