- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 265.238
- Çözümler
- 4
- Tepkime puanı
- 1
- Puan
- 38
- Konu Yazar
- #1
İniş sırasında uçakların ışıkları neden kapatılır?
Uçaklardaki kurallar nedeniyle ışıkların kapatılması tamamen güvenlik sebebinden kaynaklanmaktadır. Amacı ise uçağın iniş ve kalkışında yaşanacak herhangi bir aksilikte yolcularının gözlerinin karanlığı alışması ve bu sayede acil durumlarda uçaktan hızlı bir şekilde tahliye olmalarını sağlamak.Havaalanında uçakların iniş ve kalkışını kim düzenler?
İşte bu yüzden pilot, uçağın motor çalıştırmasından kalkışına, hava koridorundaki uçuşundan tırmanacağı uçuş seviyesine, muhafaza etmesi gereken hızdan alçalmasına, gideceği havalimanındaki inişinden park yerine kadar hava trafik kontrolörlerinden izin ve talimat almak zorundadır.Uçak iniş yaparken güneşlikler neden açılır?
Uçak yolculuklarında iniş ve kalkış sırasında pencere perdelerinin açık tutulmasının nedeni, acil durumlarda kabin görevlilerinin tahliye için hangi tarafın güvenli olduğunu görmeleri sağlamak.
Uçak kanatlarında yanan ışıklara ne denir?
Özellikle gece yolculuğu yaparken, uçakların kanatlarının ucunda yeşil ve kırmızı ışıkları görmüşsünüzdür. Bu ışıklara “navigasyon ışıkları” deniyor. Kırmızı ışık her zaman sol kanatta; yeşil ışık ise her zaman sağ kanattadır ve sürekli yanar. Navigasyon ışıkları gece ve gündüz açılır.
Uçak penceresi açılır mı?
Uçuş uzmanları ve uçak mühendislerinin açıklamalarına göre uçak havadayken çıkış kapılarının yada acil durum kapaklarının açılması mümkün değil.Acil durumlarda iniş takımları ne ile açılır?
Uçak kalkış yapmadan önce iniş takımları dışarda, gövdedeki yuvanın kapakları kapalıdır. İniş takımlarını içeriye alma komutu verildiğinde önce bu kapaklar açılır. Arkasından iniş takımlarını aşağıda kilitli tutan kilitler açılır, iniş takımı gövde içindeki yuvasına alınır, en son olarak kapaklar kapatılır.Uçaklarda kırmızı ışık ne anlama gelir?
Uçaklarda bulunan renkli ışıklar bakın ne anlama geliyor… Her kanatta bir kırmızı ya da yeşil ışık görürsünüz, kırmızı ışık her zaman sol kanatta, yeşil ise sağ kanattadır. Pilot havada kırmızı ve yeşil bir ışık görürse ona doğru gelen bir uçak olduğunu anlar.
Uçakların silecekleri var mı?
Genellikle pilotun ve yardımcı pilotun ön cam silecekleri, bir sistemin arızalanması durumunda pencerelerden biri aracılığıyla net görüşün sürdürülmesini sağlamak için ayrı sistemler tarafından çalıştırılır. Her bir silecek tertibatı, silecek, silecek kolu ve silecek motoru / konvertöründen oluşur.