AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Imza sirkusu kimlere verilir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.352
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

İmza sirküsü kimlere verilir?​

İmza sirküsü kime verilir? İmza sirkülerini şirketlerin yetkili kişileri ya da imza yetkisi verdiği kişiler kullanılır. Şirket yetkilisinin imza yetkisini bir başkasına geçirmesi için öncelikle noterden vekalet alması gerekir. İmza yetkisi için tarafların vekaletnameyi karşılıklı imzalayarak notere sunması şarttır.

Şahıs imza sirküsü nasıl alınır?​

Belirli bir ücret karşılığında imza sirküleri almak için sizden talep edilen belgeler ile birlikte en yakın notere gitmeniz yeterli olacaktır. Teslim ettiğiniz belgeler sonucunda 2 adet belgeye en az 3 imza atmanız istenir ve noter onayı alındıktan sonra bu iki belgeden biri size verilir.
Noter imza sirküsü için ne gerekli?​
Notere yapılan başvuru esnasında gerekli evraklar şunlardır: İmza sirküsünde adı geçecek olan yetkilinin nüfus cüzdanı ve nüfus cüzdan fotokopisi, Kurumun vergi levhası, Kurumun kayıtlı olduğu yerin ticaret sicil gazetesi ve yetkili kişiden alınan 3 adet imza ile sirkü alınabilir.

Noter imza sirküleri nedir?​

Noter imza sirküleri nedir?
İmza sirküsü, bir şirketin ya da kurumun temsilcisinin imza atma yetkisi olduğuna dair kendisine ait imza örneklerinin yer aldığı noter tarafından onaylanan resmi belgedir.

İmza sirküleri ne kadar süre geçerlidir?​

İmza sirküleri ne kadar süre geçerlidir?
İmza sirküleri olarak bilinen resmî belgeler kişinin görevde kaldığı süre boyunca geçerlidir. Ayrıca bu belgeler en fazla 3 yıl olarak belirlenmektedir. Resmi bir belge olan imza sirküsü ilk nüsha ücreti 98 TL olarak belirlenmiştir. Ayrıca ilk nüshadan sonra ki nüsha ücretlerinde bazı değişiklikler gösterir.

Noter onaylı imza sirküleri nedir?​

İmza sirküsü, bir şirketin ya da kurumun temsilcisinin imza atma yetkisi olduğuna dair kendisine ait imza örneklerinin yer aldığı noter tarafından onaylanan resmi belgedir. Şirket adına görev yapan temsilcinin sorumluluk alanı ve yetki sınırları noter tarafından tasdiklenerek resmiyet kazanmış olur.

İmza sirküsü geçerlilik süresi var mı?​

Genel olarak yetkili kişinin görev süresinin tamamlanmasıyla birlikte imza sirküsünün geçerlilik süresi de sona erer. İmza sirküsü, düzenlenirken geçerlilik süresinin ne kadar olacağı belirtilmektedir. Şayet bir süre belirtilmemişse imza sirküsünün geçerlilik süresi en fazla 3 yıldır.
 
İmza sirküsü, bir şirketin ya da bir kurumun temsilcisinin belirlenmiş yetki ve sorumlulukları doğrultusunda imza atma yetkisine sahip olduğunu kanıtlayan resmi bir belgedir. Genellikle şirket yetkilileri ya da imza yetkisi verilen kişiler tarafından kullanılır. Şirket yetkilisinin imza yetkisini bir başkasına devretmek istemesi durumunda öncelikle noterden vekalet alması gerekmektedir.

İmza sirküsü almak için bir kişinin yapması gereken adımlar şunlardır:
1. Belirli bir ücret karşılığında gerekli belgelerle birlikte en yakın notere gitmek.
2. Teslim edilen belgeler sonucunda en az 3 imza atarak noter onayı almak.
3. Noter onayı alındıktan sonra, kişiye bir nüsha verilir.

Noterden imza sirküsü almak için gerekli belgeler genellikle şunlardır:
- İmza sirküsünde adı geçecek olan yetkilinin nüfus cüzdanı ve nüfus cüzdan fotokopisi,
- Kurumun vergi levhası,
- Kurumun kayıtlı olduğu yerin ticaret sicil gazetesi,
- Yetkili kişiden alınan 3 adet imza.

İmza sirküsü olarak bilinen bu resmi belgeler genellikle kişinin görevde kaldığı süre boyunca geçerlidir ve en fazla 3 yıl süreyle kullanılabilir. Resmi bir belge olan imza sirküsünün geçerlilik süresi, düzenlendiği sırada belirtilir. Genelde imza sirküsü, yetkili kişinin görev süresi ile doğrudan ilişkilidir ve görev süresi sona erdiğinde imza sirküsü de geçerliliğini yitirir.
 
Geri
Üst