AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

İlk Trafik İşaretleri

haberci

Yeni Üye
Katılım
4 Şubat 2025
Mesajlar
52.415
Tepkime puanı
1
Puan
1
İlk Trafik İşaretleri ne zaman kullanılmaya başlandı,
İlk Trafik İşaretleri nelerdir,
İlk Trafik İşaretleri hakkında Bilgi,
İlk Trafik İşaretleri
İngiltere'de, bolgesel bisiklet kulupleri tarafından
1879 yılının Aralık ayında karayollarının
kimi bolumlerine takıldı Tahta direkler
uzerine metal plakalar cakılarak elde edilen bu
ilk trafik işaretlerinin uzerinde şu uyarı vardı:
BİSİKLETCİLER, DİKKAT BU TEPE
TEHLİKELİDİRİlk yıl yaptırılan 25 uyarının
nerelere cakıldığı tam olarak bilinemiyor
Arabalar icin ilk trafik işaretiise, 1901
yılının Ekim ayında il yonetiminden gerekli
izin alınarak İngiltere'nin Gloucester kentinde
Birdlip Tepesi'ne takıldı Bu uyarı işaretini
Kraliyet Otomobil Kulubu hazırlatmıştı
Yerel yetkililer tarafından hazırlatılan trafik
işaretlerinin karayollarına konulması ise
1903 yılında cıkarılan Motorlu Araclar Yasası'ndan
sonra başlatıldı 10 Mart 1904 gunu,
trafik işaretlerinin bicimlerine ilişkin oneriler
yayınlandı Ancak, yerel yetkililer bu onerilere
uyup uymamak konusunda serbesttiler
Soz konusu onerilerde, 45 cm capındaki yuvarlak
metal tabakalar uzerinde etrafı beyaz
bir cember icinde hız sınırları, kırmızı zemin
uzerinde ceşitli yasaklar, kırmızı ucgen zemin
uzerinde ceşitli uyarılar bulunuyordu Ancak
yukarıda da belirttiğimiz gibi, yerel yetkililer,
bu onerileri dikkate alıp almamakta kesinlikle
serbesttiler Pek coğu da dikkate almadı
Bunun doğal bir sonucu 'olarak, cok değişik
bicim ve renkte trafik sinyalleri turedi Bunlar
yoreden yoreye oylesine farklılıklar gosteriyorlardı
ki, bir yerden bir başka yere ilk kez
giden bir surucunun yoldaki işaretleri arabasıyla
giderken cabucak gorup kavrayabilmesi
olanaksızdı 1930 yılında cıkarılan bir yasa ile,
ulkenin her tarafında tek tip trafik işaretleri
kullanılmasına başlandı
Belirli sayıda da olsa, ilk ulusal nitelikteki
trafik işareti uygulamasını başlatan ulke
Fransa'dır 1903 yılında Otomobilciler Derneği
tarafından hazırlanıp, Fransa'nın her yerinde
gecerli olan tek tip trafik işaretlerinden bazıları,
gunumuzde de kullanılmaktadır Bunlar,
Sola don, Sağa don, Kopru,
Eğimli yoldur
İlk uluslararası karayolu levhaları ise, 1909
yılında Paris'te toplanan Uluslararası Motorlu
Araclar Konvansiyonu'nda saptandı Avrupa'nın
pek cok ulkesi bu toplantıya katıldı ve
alınan kararlan uyguladı İngiltere ise toplantıya
katılmamıştı Paris'te alınan kararlardan
yalnızca beş tanesini 1929 yılında uygulamaya
koydu
Halen tum dunyada kullanılan karayolu
trafik işaretleri de boyut, bicim ve anlatım olarak
1949 yılında Cenevre'de yapılan Birleşmiş
Milletler Karayolu Ulaşımı Konferansı'nda
saptandı
 
İlk Trafik İşaretleri, 1879 yılında İngiltere'de bolgesel bisiklet kulüpleri tarafından karayollarının bazı bölümlerine takılmıştır. Bu işaretler, tahta direklere metal plakalar çakılarak elde edilmiştir. Bu işaretler arasında "BİSİKLETCİLER, DİKKAT BU TEPE TEHLİKELİDİR" gibi uyarılar yer almaktaydı.

Arabalar içinse ilk trafik işareti, 1901 yılı Ekim ayında İngiltere'nin Gloucester kentinde Birdlip Tepesi'ne takılmıştır. Yerel yetkililer tarafından hazırlanan trafik işaretlerinin karayollarına konulması ise 1903 yılında çıkarılan Motorlu Araçlar Yasası'ndan sonra başlamıştır.

İlk trafik işaretlerinin şekilleriyle ilgili öneriler ise 1904 yılında yayınlanmıştır. Bu önerilerde, 45 cm çapındaki yuvarlak metal tabakalar üzerinde hız sınırları için beyaz çember, kırmızı zemin üzerinde çeşitli yasaklar ve kırmızı üçgen zemin üzerinde çeşitli uyarılar bulunmaktadır.

Fransa, belirli sayıda da olsa ilk ulusal nitelikte trafik işareti uygulamasını başlatan ülkedir. 1903 yılında Otomobilciler Derneği tarafından hazırlanan ve günümüzde de kullanılan sol dönüş, sağ dönüş, köprü ve eğimli yol gibi trafik işaretleri bu ülkede geliştirilmiştir.

İlk uluslararası karayolu levhaları ise, 1909 yılında Paris'te toplanan Uluslararası Motorlu Araçlar Konvansiyonu'nda saptanmıştır. 1949 yılında Cenevre'de yapılan Birleşmiş Milletler Karayolu Ulaşımı Konferansı'nda ise dünya genelinde kullanılan karayolu trafik işaretlerinin boyut, şekil ve anlatımı belirlenmiştir.
 
Geri
Üst