AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Iliskili cesitlendirme stratejisi ne demek?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
134.648
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Ilişkili çeşitlendirme stratejisi ne demek?​

İlişkili çeşitlendirme stratejisi; işletmenin faaliyette bulunduğu mevcut iş alanlarında veya benzer konularda yeni işlere girişmesi durumunda ilişkili çeşitlendirme stratejisi uyguladığı söylenebilir. Bu stratejilerin seçilmesi ve uygulanmasının çeşitli nedenleri vardır.

Ilgisiz çeşitlendirme nedir?​

İlgisiz çeşitlendirme, yönetimin etkinliğini azaltabilen sanayilerdeki artan karmaşıklık ve teknolojik değişiklikten ötürü kurum düzeyindeki yöneticilerden önemli özveriler bekler. Tekelleşmeyi önleyen yasalar ve finans kuramları bu tür çeşitlendirmeyi popüler yapmıştır.

Ilişkili Cesitlendirme nedir?​

Ilişkili Cesitlendirme nedir?
YAZINDA ÇEŞİTLENDİRME STRATEJİSİ Eğer yeni faaliyet alanları, örgütün hali hazırda bulunan faaliyetleri ile temel yetenekler ve kaynaklar açısından doğrudan bir ilişki gösteriyor ise “ilişkili çeşitlendirme”, doğrudan bir ilişki göstermiyor ise “ilişkisiz çeşitlendirme” olarak adlandırılır (Rumelt, 1982).

Uluslararasılaşma stratejisi nedir?​

Uluslararasılaşma stratejisi nedir?
Uluslararasılaşma stratejisi, kurumun, stratejik planında belirttiği ana stratejisine ulaşmak (katkı sağlamak) üzere uluslararasılaşma esaslı olarak belirlediği stratejiyi ifade etmektedir. Bu özelliği ile uluslararasılaşma stratejisinin; Kurumun temel stratejisi, Kurumun araştırma stratejisi ve hedefleri ve.

Portföy riski ne demek?​

Portföy riski, portföyü oluşturan her bir varlığın standart sapması ve bu varlıkların birbirleri ile olan ilişkisi dikkate alınarak hesaplanabilmektedir. Görüldüğü üzere portföy riski hesaplaması portföyü oluşturan her bir varlığın riskinin ayrı ayrı hesaplanmasından daha karmaşık bir süreçtir.

Yatay çeşitlendirme ne demek?​

Yatay çeşitlendirme Şirket, genellikle teknolojik veya ticari olarak mevcut ürünlerle ilgisi olmayan, ancak mevcut müşterilere hitap edebilecek yeni ürünler veya hizmetler ekler. Bu strateji, firmanın belirli pazar segmentlerine olan bağımlılığını artırma eğilimindedir.

Ürün farklılaştırma türleri nelerdir?​

Ürün farklılaştırma türleri nelerdir?
Ürün farklılaştırması ürünün temel özelliklerinden bir veya bir kaçının değiştirilmesi ve öncekinden farklı hale getirilmesi anlamına gelmektedir. Örneğin bir toz deterjanın, sıvı ve konsantre hale getirilmesi ürünün farklılaşmasıdır.

Uluslararasılaşma süreci nedir?​

Uluslararasılaşma süreci nedir?
Uluslararasılaşma, firmaların ulusal sınırların dışına faaliyetlerini yaymasıdır. Bu olgu tarihsel olarak çok eskilere götürülebilinirse de, bugünkü anlamıyla uluslararasılaşma çağımıza özgüdür. Literatür, ihracat aşamasını uluslararasılaşmanın ilk basamağı olarak görmektedir.
 
**İlişkili Çeşitlendirme Stratejisi Ne Demek?**

İlişkili çeşitlendirme stratejisi, bir işletmenin faaliyet gösterdiği iş alanlarında veya benzer konularda yeni işlere girişerek çeşitlenme stratejisidir. Yani, mevcut iş alanlarına benzer veya ilişkili yeni iş alanlarına girerek büyümeyi hedefler. Bu strateji, işletmenin mevcut yeteneklerini ve kaynaklarını kullanarak yeni iş alanlarında rekabet avantajı sağlamayı amaçlar.

İlişkili çeşitlendirme stratejisinin seçilmesi ve uygulanmasının farklı nedenleri olabilir. Örneğin, mevcut müşteri tabanını genişletmek, yeni pazarlara giriş yapmak, maliyet avantajı elde etmek, riski dağıtmak gibi stratejik amaçlara yönelik olarak bu tür bir çeşitlendirme stratejisi tercih edilebilir.

Bu strateji, işletmenin temel yeteneklerine, markasına veya dağıtım ağlarına dayanarak benzer veya ilgili sektörlerdeki fırsatları değerlendirmesini sağlar. Aynı zamanda, işletme içindeki deneyim ve bilgi birikimini diğer alanlara taşıyarak rekabet avantajı elde etmeyi mümkün kılar.

Sonuç olarak, ilişkili çeşitlendirme stratejisi, işletmenin mevcut iş alanlarından aldığı dersleri ve kaynakları kullanarak benzer veya ilgili sektörlerde büyüme ve rekabet avantajı elde etme stratejisidir. Bu strateji doğru bir şekilde uygulandığında işletmenin sürdürülebilir büyüme ve başarı için önemli bir araç olabilir.
 
Geri
Üst