AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Iletisim surecinde pozitif geri bildirim almak ile negatif geri bildirim almak arasindaki temel fark nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.247
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

İletişim sürecinde pozitif geri bildirim almak ile negatif geri bildirim almak arasındaki temel fark nedir?​

Negatif yıkıcı ve Pozitif yapıcı olarak adlandırılan iki tür geri bildirim vardır. Negatif bildirim iletişimde bulunan iki kişi arasında hedefin olumsuz yanıtını oluşturur. Kişinin kendine ait özsaygısını azaltır. Pozitif bildirim ise hedefin olumlu karşılığıdır.

Olumsuz geri bildirim nedir?​

Olumsuz geribildirim, karşındakine onun hakkındaki şikayetleri ve sorunları bildirmektir. Bu nedenle geri bildirim yaptığımız kişi kendisi hakkında söylenenlere karşı savunmacı bir tutuma geçer ve direniş gösterir. Olumsuz geribildirimin amacı bir kişi veya grubun davranışlarını değiştirmektir.

Çalışana geri bildirim nasıl verilir?​

Çalışana geri bildirim nasıl verilir?
Etkili Bir Geri Bildirim İçin Bilmeniz Gerekenler
- Somut Şeyler Ortaya Koymalısınız.
- Performans Değerlendirme Sonuçları Kullanılmalı
- Kişisel Yargılarınızı Bir Kenara Bırakmalısınız.
- Geri Bildirimin Tanımını Öğrenmeniz Gerekiyor.
- Her Şeyi Açık Konuşmak.
- Kurum İçi İletişime Önem Verin.

Olumlu geri bildirim nedir?​

Olumlu geri bildirim nedir?
İyi bir geribildirim, bireylerin daha iyi bir hale getirebilecekleri ve daha verimli olabilecekleri davranışları içerir. Geribildirimin temel amacı, çalışanlara onlardan beklenen davranışları ve başarı grafiklerini açıklamak ve ulaşmaları beklenen noktaya ne kadar yakın veya uzak olduklarını göstermektir.

İletişim literatüründe geri bildirime ne denir?​

İşletmeler kendi içlerinde ve çevreleriyle ilişkilerinde devamlı iletişim içindedirler. Bu süreç içerisinde gerek ilişki kontrolü, gerekse yaptıklarının ne derece planlarına uyduğunu tespit etmek amacıyla belirli dönemlerde feed-back (geri bildirim) almak isterler.

Sağlıklı bir iletişim sürecindeki geri bildirimin özellikleri nelerdir?​

Etkin bir geri bildirimin sahip olması gereken özellikler şunlardır:  Doğru zamanda iletilir.  Kaynağa yardımcı olur.  Kaynağın amacına ulaşmasını sağlar.  Kaynağın gönderdiği mesajın tam karşılığıdır.  Yapıcıdır.

Işyerinde geri bildirim ne demek?​

Işyerinde geri bildirim ne demek?
Çalışanların kurum hedefleri doğrultusunda yaptıkları işlerin sonuçları ve davranışları hakkında yöneticilerinden aldıkları bilgi “geri bildirim”in en yalın tanımıdır. Çalışanların bu geri dönüşlerle beslenmesi doğru ve etkin geri bildirim görüşmeleri ile gerçekleşmektedir. …

Geri bildirim nasil olmali?​

Geri bildirim nasil olmali?
Geribildirim 101: Nasıl Alınır ve Verilir? En Temel Prensipler
- Spesifik olmalı: Mutlaka yaşanmış, gerçekmiş bir olay olmalı.
- Saygı: Her ne olursa olsun karşı tarafa saygılı olunmalı.
- Tone of voice: Beden diline de dikkat edilmeli.
- İzin almak: Karşındakinin rızasını almak.
Geri bildirim nasıl yapılır?​
 
Geri bildirim ile ilgili bilgiler verirken genel olarak pozitif ve negatif geri bildirim arasındaki farktan bahsedilmişsiniz. Pozitif geri bildirim, hedefin olumlu karşılığı olup kişinin motivasyonunu artırırken, negatif geri bildirim ise olumsuz yanıtlar içerir ve kişinin özsaygısını azaltabilir.

Olumsuz geri bildirim, karşınızdaki kişiye şikayet ve sorunları bildirmek olarak tanımlanabilir. Bu tür geri bildirimler genellikle karşı tarafa savunmacı bir tutum aldırabilir. Amacı ise davranışları değiştirmektir.

Olumlu geri bildirim ise bireylerin daha iyi hale gelmelerini sağlayacak tavsiyeler içerir. Çalışanlara beklentileri ve başarı kriterlerini açıklamak amacıyla yapılır.

Sağlıklı bir iletişim sürecindeki geri bildirimin özellikleri arasında doğru zamanlama, kaynağa yardımcı olma, amaca ulaştırma, doğru mesaj iletimi ve yapıcı olma gibi unsurlar yer alır.

İşyerinde geri bildirim ise çalışanların iş performansı hakkında yöneticilerinden aldıkları geri dönütleri ifade eder. Bu geribildirimler, çalışanların doğru yönlendirilmesi ve gelişimi açısından önemlidir.

Geri bildirim verirken spesifik olmak, saygılı bir dil kullanmak, beden diline dikkat etmek ve karşı tarafın rızasını almak gibi prensiplere dikkat edilmesi gerekmektedir.

Geri bildirim nasıl yapılmalı sorusuna değinilmemiş, ancak genellikle yapıcı, net ve dürüst bir yaklaşımla yapılması önerilir. Geri bildirim verirken karşınızdaki kişiyi dinlemek ve anlamak da önemli bir unsurdur.
 
Geri
Üst