AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Iki kere farkli 2f bireylerin ozellikleri nelerdir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
127.622
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Iki kere farklı 2f bireylerin özellikleri nelerdir?​

Hem üstün zekâlı – özel yetenekli hem de dikkat eksikliği, hiperaktivite, dürtüsellik, öğrenme güçlüğü, asperger gibi ek sorunlar yaşayan çocuklardır. Bu çocuklar özellikle dikkat, iletişim, sözel olmayan beceriler, hafıza gibi alanlarda sorun yaşamaktadır.

Iki kere farklı ne demek?​

Bir ya da birden fazla alanda özel yeteneğe sahipken aynı zamanda farklı bir ya da birden fazla alanda da yetersizlik ya da güçlük yaşayan çocuklar alanyazında “iki kere farklı çocuk” olarak adlandırılırlar.

Üstün yetenekli öğrenci kimdir?​

Üstün yetenekli öğrenci kimdir?
Üstün yetenekli çocuk zekâ, yaratıcılık, sanat, liderlik kapasitesi veya özel akademik alanlarda yaşıtlarına göre yüksek düzeyde performans gösterdiği uzmanlar tarafından belirlenen çocuktur. Üstün yetenekliler bir veya bir kaç alanda kabiliyeti olan, üstün başarı gösteren bireylere denir.

Iki kere farklı çocuklar nedir?​

Iki kere farklı çocuklar nedir?
Bazı çocuklar matematik, yazma ve müzik gibi alanlarda oldukça yeteneklidirler. Fakat bazı çocuklar var ki her iki kategoriye de uymaktadır. Bu çocuklar iki kere farklı çocuklar, 2e, olarak adlandırılırlar. Yani bu çocuklar hem üstün zekalı hem de öğrenme güçlüğü yada farklı sorunları olan çocuklardır.

DEHB doğuştan mı?​

DEHB genetik olarak kalıtılan genetik özelliklerle çevresel biyolojik faktörlerin (kurşun-sigara-alkol gibi zehirli maddelere maruz kalma) etkileşimi sonucunda beyinde nörobiyolojik bozukluklara yol açan bir hastalıktır. DEHB oluşumunda genetiğin rolü % 80-90 dolaylarındadır.

Sınıfta üstün zekâlı öğrenciler için neler yapılabilir?​

Üstün yetenekli çocukların gelişimine yardımcı olabilmek için öğretmen;
- Ödevlerde tekrara ve alıştırmalara fazla yer vermemelidir.
- Çocuğa, sınıfta işlenmekte olan konularla ilgili, öğrenme hızı ve ilgisine göre farklı etkinlik ve ödevler vermelidir.
- Problem çözme becerilerini geliştirmeye yönelik ödevler vermelidir.
 
Üstün zekâlı – özel yetenekli ve dikkat eksikliği, hiperaktivite, öğrenme güçlüğü gibi sorunlar yaşayan çocuklar, iki kere farklı bireyler olarak nitelendirilirler. Bu çocuklar, genellikle zekâ, iletişim, sözel olmayan beceriler ve hafıza gibi alanlarda belirgin sorunlar yaşayabilirler.

Üstün yetenekli öğrenciler ise zekâ, yaratıcılık, sanat, liderlik veya özel akademik alanlarda yaşıtlarına göre önemli bir performans gösteren çocuklardır. Bu çocuklar genellikle belirli alanlarda büyük bir potansiyele sahip olup diğer alanlarda ise belirgin zorluklar yaşamayabilirler.

DEHB (Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu) ise genetik faktörlerle çevresel etmenlerin etkileşimi sonucunda ortaya çıkan bir nörobiyolojik bozukluktur. Genetik faktörlerin DEHB oluşumundaki rolü %80-90 civarındadır. Bu durumda, DEHB doğuştan gelmekte olan bir durumdur ve çeşitli çevresel faktörlerin belirgin etkisi olabilir.

Üstün zekâlı çocuklar için sınıfta yapılacaklar arasında ödevlerde tekrara yer vermemek, farklı etkinlikler ve ödevlerle ilgili konuları işlemek, problem çözme becerilerini geliştirmeye yönelik aktiviteler sağlamak önemli adımlardır. Bu sayede üstün zekâlı çocukların potansiyellerini tam anlamıyla kullanmaları ve gelişimlerinin desteklenmesi sağlanabilir.
 
Geri
Üst