Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

IK da oyunlastirma nedir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
45.418
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

IK da oyunlaştırma nedir?​

Türkçe karşılığı ise oyunlaştırma. Oyunlaştırma için duyacağınız en yaygın tanım; oyun öğelerinin oyun dışı ortamlarda uygulanması. Bu ifadeyi de açmak gerekirse oyunların eğlendirici yanını kullanarak belli bir kitleyi öğrenmeye ve başarıya motive etmeyi oyunlaştırma olarak tanımlayabiliriz.

Oyunlaştırarak öğrenme nedir?​

Oyunlaştırarak öğrenme nedir?
Oyunlaştırma; oyunlarla alakalı olmayan alanlarda oyun tasarımının entegre edilmesidir. Eğitimde oyunlaştırma ise eğitime katkı sağlayacak şekilde oyunlaştırmaya eğitim sürecinde yer verilmesidir. Bu sayede eğitim süreci daha ilgi çekici hale getirilir.

Oyunlaştırma deneyimi nedir?​

Oyunlaştırma (Gamification), gerçek dünyaya oyun mekanikleri ve oyun etkileşimleri katma anlamına gelmektedir. Puanlamalar ve başarı gibi konseptler gerçek hayatta değer bulur ve oyunun kurallarına bağlı olarak elde edilen bu puanlar, katılımcılara gerçek hayatta değerlendirebilecekleri ödüller sunar.

Oyunlaştırma mekanikleri nelerdir?​

Oyunlaştırma mekanikleri nelerdir?
Puanlar, ödüller, sosyal alanlar, sanal eşyalar, takımlar, avatarlar, seviyeler, liderlik cetveli, rozetler, meydan okuma etkinliği, istek (quests) ve şans gibi öğeleren bilinen oyun mekanikleri olarak görülse de, bir oyun meydana getirebilecek tüm yapısal bileşenler oyun mekanikleri olarak ifade edilebilir.

Oyunlaştırma dinamikleri nelerdir?​

Oyuncuların oyun mekanikleriyle etkileşimini sağlayan eylemlerdir . Geribildirim ve destek, sınırlamalar, ilerleme, ilişkiler, anlatıcı (narrative), alışveriş, işbirliği, kurtarma vb. bilinen oyun dinamikleri arasında yer alır. Oyunlaştırma için en önemli bileşenlerden biri de sürece yansıtılacak estetiktir.

Oyunun elementleri nelerdir?​

Oyunun elementleri nelerdir?
Oyunlarımızdaki Elementler ; Seksek’te hedefteki taşı tutturmak ve zıplamaktır. Mekanik olarak ; yakalamak, kaçmak. sobelemek, hedefi tutturmak, zıplamak, saklanmak, kovalamak, aramak, bulmak, vurulmadan taşları dizmek, tutmak, gibi bir çok eylem sayılabilir.
 
Oyunlaştırma kavramı genel olarak oyun öğelerinin oyun dışı alanlara uygulanmasıdır. Bu sayede belirli bir kitleyi öğrenmeye veya başarıya motive etmek amaçlanır. Oyunlaştırma, eğitimde de sıkça kullanılan bir tekniktir. Oyunlaştırarak öğrenme, eğitim sürecine oyun unsurlarının entegre edilmesini ifade eder. Bu sayede eğitim daha ilgi çekici ve etkili hale getirilir.

Oyunlaştırma deneyimi, gerçek dünyaya oyun mekanikleri ve etkileşimlerinin entegre edilmesini ifade eder. Bu sayede kullanıcılar gerçek hayatta değerlendirebilecekleri ödüller kazanabilirler. Puanlamalar, başarılar ve oyun kurallarına bağlı olarak elde edilen avantajlar oyuncuları motive eder.

Oyunlaştırma mekanikleri genellikle puanlar, ödüller, sosyal alanlar, takımlar, avatarlar, seviyeler, liderlik listeleri, rozetler, meydan okumalar, istekler ve kazanma şansı gibi unsurlardan oluşur. Bu mekanikler oyun deneyimini daha ilgi çekici ve rekabetçi hale getirir.

Oyunlaştırma dinamikleri, oyun mekanikleriyle etkileşimi sağlayan eylemleri içerir. Geribildirim, destek, sınırlamalar, ilerleme, ilişkiler, anlatıcı, alışveriş, işbirliği gibi dinamikler oyuncuları oyunun içine çeker ve motive eder.

Oyunun elementleri ise oyunlardaki temel eylemleri ve mekanikleri temsil eder. Örneğin, hedef taşı tutturma, zıplama, kaçma gibi eylemler oyunun elementleri arasında yer alır. Bu elementler oyun deneyimini şekillendirir ve kullanıcıları oyunun içine çeker.
 
Geri
Üst