AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Iddia ve gerekce arasindaki iliski nedir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
62.177
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Iddia ve gerekçe arasındaki ilişki nedir?​

İddia: Genellikle bir soru veya probleme çözüm olarak öne sürülen tanımlayıcı veya açıklayıcı önermelerdir. Veri: Bir iddiayı desteklemek amacıyla başvurulan kanıt niteliğindeki olgu ve/veya bilgilerdir. Gerekçe: Verilerin iddiayı nasıl desteklediğini gösteren ilke niteliğinde genellemelerdir.

Bir argümanın temel unsurları nelerdir?​

Bir argümanın üç bileşeni olur: Öncülleri (premises), çıkarımı (deduction) ve sonucu (conclusion). Şimdi bu bileşenleri gözden geçirelim.

Argumantasyon ne demek?​

Argumantasyon ne demek?
Argümantasyon : Bilimsel tartışma; belli iddiayı kanıtlama ya da çürütme üzerine yapılan bilimsel tartışmadır. Bir fikri, bir hipotezi veya bir düşünceyi deliller ve ispatlar kullanarak savunma ve açıklamaya çalışma ya da dayanaklandırmadır.

Bir argümanın öncülleri nelerdir?​

Bir argümanın öncülleri nelerdir?
Geçerli bir argümanın, eğer öncülleri doğruysa; sonucu da doğru olmalıdır. Ancak, eğer bir ya da birden fazla öncül yanlış ise, geçerli bir mantıksal argüman yine de doğru bir sonuca götürebilir. Güçlü bir argüman, mantığın geçerli olduğu ve öncüllerin doğru olduğu ve bu durumda sonucun da doğru olduğu bir argümandır.

Fen Eğitiminde Argümantasyonun önemi nedir?​

Jiménez-Aleixandre ve Erduran (2007) argümantasyonun fen eğitimindeki avantajlarını; (1) bilim öğrenirken biliş ve üstbiliş süreçlerini destekler, (2) iletişimsel becerilerin gelişmesini ve eleştirel düşünmenin ilerlemesini arttırır, (3) bilimsel okuryazarlığı sağlar ve öğrencilerin bilimsel dilde konuşma ve …

Argümantasyona dayalı öğrenme nedir?​

Argümantasyon tabanlı öğrenme yaklaşımında öğrenciler bilgiyi sorular sordukları, iddialar oluşturdukları ve bu iddialarını delillerle destekledikleri araştırma-sorgulamaya dayalı bir öğrenme ortamında yapılandırmaktadırlar. Bu sayede dinamik bir eğitim hedeflenmektedir.

Argümanın geçerliliği neye bağlıdır?​

Argümanın geçerliliği neye bağlıdır?
Argümanın geçerli olabilmesi, önermelerin verdiği bilginin doğru olmasını da gerektirir. Yani bir argümanın geçerliliği, mantık ve bilgi açısından doğru olmasına bağlıdır.

Argüman nedir çeşitleri nelerdir?​

Argüman nedir çeşitleri nelerdir?
Argümanların birçok çeşidi bulunmaktadır. En temel iki argüman türü Tümdengelimsel (Dedüktif, Çıkarımsal) ve Tümevarımsal (Endüktif) argümanlardır. Tümdengelimsel argümanlarda, vardığımız sonuç, o sonuca varmak için kullandığımız öncüllerin kaçınılmaz bir sonucudur.
Argümantasyon nedir örnek?​
Fen bilgileri ve felsefe gibi bilimsel alanlarda karşımıza çıkan argümantasyon, bir düşüncenin doğru ya da yanlış oluşunu ispatlamak için kullanılan bir tartışma yöntemidir. Argümantasyon örneği verebilmek için bir fikir, aksi düşünce ve kanıtları ya da doğruluğunu kanıtlayacak deliller bulunması gerekmektedir.
Argüman nedir ve örnek?​
Mantık ve felsefede argüman; sonuç ve onun doğruluk derecesini belirlemeye yönelik verilen öncüllerden kurulmuş (doğal dildeki) bir dizi ifadedir. Bir argüman ifadelerden oluşur. Bunlardan biri sonuç, diğerleri sonucun doğruluğuna dayanak olarak verilen öncüllerdir.

Argümantasyon neden önemlidir?​

Argümantasyon neden önemlidir?
Argümantasyonun Önemi Bir bilgi iddiasının kendi başına yeterli olmadığı aşikardır. Temellendirmek, yani neden böyle düşündüğünü açıklama ve varsa kanıtlarını dile getirmek “doğru” bir düşüncenin nitelikleridir. Özellikle yüz yüze tartışmada öne sürülen iddia tartışmanın konusundan alakasız olmaktadır.

Probleme dayalı öğrenme ne demek?​

Probleme dayalı öğrenme ne demek?
Probleme dayalı öğrenme, karmaşık ve gerçek hayat problemlerinin araştırılması ve çözümü etrafında organize edilmiş ve bireylerin hem zihin hem de beceri yönünden aktif katılımlarını gerektiren, tecrübeye dayalı öğrenmeyi temsil etmektedir.

Argümantasyon tabanlı öğrenme yaklaşımı nedir?​

Düşünme ve akıl yürütmede dilin önemi nedir?​

DİL; Hem düşünmeye yarayan hemde düşünceleri başkalarına iletmek için gerekli olan sembolik dizgedir. İnsanın duygu ve düşüncelerini dışa vurmasının yanında mevcut düşüncelerin gelişmesini sağlar. Dilin gelişmesi düşünce ile olur.

Tümevarım neden geçerli değildir?​

Tümevarım neden geçerli değildir?
Bu argüman geçersizdir çünkü öncüller sonuca(o sonuç her neyse) yönelik herhangi bir destek sağlamamaktadır. Fakat eğer bu argüman ciddi bir şekilde geliştirilmiş olsaydı, o zaman yazarın öncüllerin doğruluğunun, sonucun doğruluğunu garanti ettiğine inandığını varsaymamız gerekirdi.
 
İddia ve gerekçe arasındaki ilişki, bir argümanın temelini oluşturan unsurlardan biridir. İddia, genellikle bir sorunun çözümü veya bir konunun açıklanması için öne sürülen ifadelerdir. Gerekçe ise iddiayı destekleyen verileri ve ilke niteliğindeki genellemeleri içerir. Gerekçe, iddiayı desteklemek için sunulan kanıtlardan oluşur ve iddiayı mantıklı bir şekilde doğrular.

Bir argümanın temel unsurları öncüller, çıkarım ve sonuç olarak belirlenir. Öncüller, argümanın dayandığı temel önermelerdir. Çıkarım ise öncüllerden sonuca varmayı sağlayan mantıksal süreçtir. Sonuç ise argümanın ortaya koyduğu iddiadır.

Argümantasyon, bir düşünceyi deliller ve ispatlar kullanarak savunmaya veya çürütmeye yönelik bilimsel bir tartışma sürecidir. Argümantasyon fen eğitiminde önemlidir çünkü bilişsel süreçleri destekler, iletişim becerilerini geliştirir, eleştirel düşünmeyi teşvik eder ve bilimsel okuryazarlığı arttırır.

Argümanın geçerliliği doğruluğuna ve mantıklı olmasına bağlıdır. Geçerli bir argümanın öncüllerinin doğru olması durumunda sonucun da doğru olması beklenir. Argümanlar tümdengelimsel (dedüktif) ve tümevarımsal (endüktif) olmak üzere temel çeşitlerde olabilir. Bu argüman türleri farklı mantıksal yapıları temsil eder.

Argümantasyon tabanlı öğrenme yaklaşımı, öğrencilerin bilgiyi sorgulamaları, iddialar oluşturmaları ve bunları delillerle desteklemeleri üzerine odaklanan bir öğrenme modelidir. Bu şekilde öğrencilerin eleştirel düşünme becerileri gelişir ve dinamik bir öğrenme ortamı oluşturulur.
 
Geri
Üst