İbrahim Suresinin 41 Ayeti Meali
İbrahim Suresinin 41 Ayeti Açıklaması
Bismillâhirrahmânirrahîm
Hz İbrâhîm, hesabın yapıldığı günün bir hüküm günü olduğunu kasten, Allahû Tealâ'ya başvurmakta; O'ndan kendisi, annesi, babası ve mü'minler için mağfiret dilemektedir
Hz İbrâhîm kendi günahlarının Allah'a ulaşmayı dilediği zaman örtüldüğünü Cebrail (AS)'a tâbiiyetinden daha sonra sevaba çevrildiğini ve kıyâmet günü kendisinin mağfiret edilmeyeceğini bilmektedir fakat günahlarının mağfiret edilmesini, sevaba çevrilmesini istek ederek; kul olmanın, Allah'a olan büyük sevgisinin ve Allah'ın ona sahipliğinin bir numunesini vermektedir
Eğer bu muhteva, Hz İbrâhîm'in henüz peygamber olmadığı bir devreye aitse, o zaman herşey yerli yerindedir Yani annesi, babası ve kendisi için Allahû Tealâ'dan, günahlarını sevaba çevirmesi istikametinde mağfiret dilemesi geçerlidir
Burada hesabın görüldüğü gün denmektedir Hesabın görüldüğü gün (kıyâmet günü), Allahû Tealâ'nın bağışlaması söz konusu değildir Olur Ya Cebrail (AS)'a tâbî olduğunu söylemektedir Babası için mağfiret dilemesi çok tabiidir, çünkü babası kurtuluşa ulaşamadan ölmüştür
Hz İbrâhîm, Allahû Tealâ'nın günahlarını bağışladığını ve sevaba çevirdiğini bilmektedir gerçi Allahû Tealâ'dan bir dileğin sahibi olmuştur Allah, Hz İbrâhîm'in Rabbi, Sahibi, Efendisi'dir Ve esir olan Hz İbrâhîm, Sahibi'ne müracaat etmektedir Köle, Sahibi'ne her türlü müracaatı yapabilir
Allah, insanların kendisiyle beraber olmalarını, O'nunla konuşmalarını, O'na müracaat ve münacaat etmelerini ve O'ndan birşeyler istemelerini her zaman uygun görür Ve her zaman da vermeye hazırdır Bunun için insanları her zaman liyakat üzere olmakla hedeflendirir *
İbrahim Suresinin 41 Ayeti Açıklaması
Bismillâhirrahmânirrahîm
Hz İbrâhîm, hesabın yapıldığı günün bir hüküm günü olduğunu kasten, Allahû Tealâ'ya başvurmakta; O'ndan kendisi, annesi, babası ve mü'minler için mağfiret dilemektedir
Hz İbrâhîm kendi günahlarının Allah'a ulaşmayı dilediği zaman örtüldüğünü Cebrail (AS)'a tâbiiyetinden daha sonra sevaba çevrildiğini ve kıyâmet günü kendisinin mağfiret edilmeyeceğini bilmektedir fakat günahlarının mağfiret edilmesini, sevaba çevrilmesini istek ederek; kul olmanın, Allah'a olan büyük sevgisinin ve Allah'ın ona sahipliğinin bir numunesini vermektedir
Eğer bu muhteva, Hz İbrâhîm'in henüz peygamber olmadığı bir devreye aitse, o zaman herşey yerli yerindedir Yani annesi, babası ve kendisi için Allahû Tealâ'dan, günahlarını sevaba çevirmesi istikametinde mağfiret dilemesi geçerlidir
Burada hesabın görüldüğü gün denmektedir Hesabın görüldüğü gün (kıyâmet günü), Allahû Tealâ'nın bağışlaması söz konusu değildir Olur Ya Cebrail (AS)'a tâbî olduğunu söylemektedir Babası için mağfiret dilemesi çok tabiidir, çünkü babası kurtuluşa ulaşamadan ölmüştür
Hz İbrâhîm, Allahû Tealâ'nın günahlarını bağışladığını ve sevaba çevirdiğini bilmektedir gerçi Allahû Tealâ'dan bir dileğin sahibi olmuştur Allah, Hz İbrâhîm'in Rabbi, Sahibi, Efendisi'dir Ve esir olan Hz İbrâhîm, Sahibi'ne müracaat etmektedir Köle, Sahibi'ne her türlü müracaatı yapabilir
Allah, insanların kendisiyle beraber olmalarını, O'nunla konuşmalarını, O'na müracaat ve münacaat etmelerini ve O'ndan birşeyler istemelerini her zaman uygun görür Ve her zaman da vermeye hazırdır Bunun için insanları her zaman liyakat üzere olmakla hedeflendirir *