AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hydroplaning nedir Havacilik?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
119.108
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Hydroplaning nedir Havacılık?​

Hidro kayış (Aquaplaning/Hydroplaning) terimi, suyun lastik yüzeyi ile pist yüzeyi arasına girerek yastık görevi yapması sonucu, ıslak pist zemini üzerinde lastiklerin tutuş kabiliyetini yitirmesi anlamına gelmektedir.

Uçakların fren sistemi nedir?​

Uçakların fren sistemi nedir?
Uçaklarda üç çeşit fren sistemi bulunmaktadır. Bunlar sırasıyla tekerleklerde, kanatların üzerinde ve motorların üzerinde yer alıyor… Bu bakımdan iniş sırasında uçakların motorları üzerinde bulunan ve reverse thruster adı verilen frenlerde tekerleklerden daha fazla uçağın yavaşlaması için kullanılıyor.

Retarder ve Intarder nedir?​

Retarder ve Intarder nedir?
intarder retarderin geliştirilmişi, üst modeli gibi bişeydir. aynı prensiple çalışır. ancak intarder şanzımana dahil bir sistemdir. retarder şanzımanın dışındadır. ilk defa zf tarafından geliştirilmiş ve isim verilmiş bir sistemdir. adını da integriert * ve retarder kelimelerinin birleşiminden alır.

Uçakta fren nasıl yapılır?​

Uçak indikten sonra pist üzerinde ilerlerken reverse thrusterlar devreye giriyor. Bu anda uçağın motorları ortadan ikiye açılıyor ve motora önden giren hava yüksek bir basınçla bu aralıklardan dışarıya verilerek bir hava perdesi oluşturuluyor. Bu sayede uçak pist üzerinde yavaşlıyor.

Uçak fren çeşitleri nelerdir?​

Uçak fren çeşitleri nelerdir?
Uçaklarda üç çeşit fren sistemi bulunmakta. Bunlar sırasıyla tekerleklerde, kanatların üzerinde ve motorların üzerinde yer alıyor. Bizler genellikle tekerleklerde bulunan fren sistemlerine arabalardan aşinayız.

Retarder ne demek ne işe yarar?​

Retarder ne demek ne işe yarar?
Retarder genel olarak tır ve otobüs gibi ağır vasıtalarda tercih edilen hız kesici bir fren mekanizmasıdır. Tekerleklerde yer alan sürtünme prensibi ile çalışan disk veya kampana fren sistemlerinin yanında yardımcı olarak yer alır ve özellikle yüksek ağırlığa sahip ağır vasıtaların vazgeçilmez bir elemanıdır.

Intarder nasıl çalışır?​

Stator ise rotorun karşısında retarder gövdesine sabitlenmiştir. Şanzımandan gelen şaft hareketiyle rotor döner. Retarder devre girdiğinde rotor ve stator arasına yağ pompalanır rotorun dönüşüyle hareketlenen yağ statorun kanatçıklarına çarpar ve yavaşlar. Buda rotoru yavaşlatır ve frenleme gerçekleşir.
 
Hidroplaning veya Aquaplaning, ıslak bir yüzey üzerinde aracın lastikleri ile yol arasında bir su yastığı oluşması sonucunda lastiklerin yol tutuşunu kaybetmesi durumunu ifade eder. Bu durum, pist yüzeyinde su birikintilerinin bulunduğu durumlarda özellikle tehlikeli olabilir ve aracın kontrolünü kaybetmesine yol açabilir.

Uçakların fren sistemi, iniş ve kalkış esnasında önemli bir rol oynar. Uçaklarda genellikle üç çeşit fren sistemi bulunmaktadır: tekerleklerde bulunan frenler, kanatların üzerindeki frenler ve motorların üzerindeki reverse thruster olarak adlandırılan frenler. Bu sistemlerin hepsi uçağın hızını kontrol etmesine ve güvenli bir şekilde durmasına yardımcı olur.

Retarder ve Intarder terimleri genellikle ağır araçlardaki fren sistemleriyle ilişkilendirilir. Retarder, tekerleklerdeki disk veya kampana fren sistemlerine yardımcı olarak hız kesici bir rol oynar. Intarder ise retarderin geliştirilmiş bir versiyonudur ve genellikle şanzıman içine entegre edilmiştir. Bu sistem, yüksek ağırlığa sahip araçların daha etkili bir şekilde fren yapmasına yardımcı olur.

Uçak frenlerinin çeşitleri de tekerleklerde, kanatların üzerinde ve motorların üzerinde yer alabilir. Tekerleklerdeki fren sistemleri genellikle pist üzerinde uçağın yavaşlamasına ve durmasına yardımcı olurken, kanatların üzerinde ve motorların üzerindeki fren sistemleri de iniş ve kalkış sırasında uçağın kontrolünü sağlar.

Son olarak, Intarder nasıl çalışır konusuna gelirsek, bu sistem genellikle şanzıman içine entegre edilmiştir. Şanzımandan gelen hareketle rotor döner ve retarder devreye girdiğinde rotor ile stator arasına yağ pompalanarak frenleme gerçekleşir. Bu sayede aracın hızı kontrol altına alınabilir ve güvenli bir şekilde durabilir.
 
Geri
Üst