AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Honda'nın büyük planı belli oldu!

haberci

Yeni Üye
Katılım
4 Şubat 2025
Mesajlar
52.415
Tepkime puanı
1
Puan
1
Japon otomotiv devi Honda, tamamen otonom*araçlar için planlarını açıkladı;*2025'e kadar hiçbir sürücü müdahalesi gerektirmeyen arabalar üreteceğini duyurdu Araçlarına 2020'ye değin otoyol otomatik sürüş sistemini yerleştireceğini söyleyen Honda yetkilileri,*diğer bütün yollarla başa çıkabilen bir sistem için*beş yıla daha ihtiyaçlar olduğunu söylüyor

Diğer birçok otomobil üreticisi*gibi, Honda'nın otonom*sürüş sistemleri de kameralara, LiDAR ve radar sensörlerine dayanıyor Bu teknolojileri kullanarak, bir otomotiv standardizasyon kuruluşu olan SAE International'ın standartlarına uymayı hedefliyor

Otomatik otoyol sürüşü SAE Düzey 3'e eşit geliyor; bu seviyede sürücüler kontrolü bırakabiliyor fakat bununla beraber kontrolü geri edinmek için hazırlıklı olmaları gerekiyor SAE Düzey 4 ise sürücünün arabanın içindeyken bütün kontrolü bırakmasına izin veriyor Yani vasıta otoyollarda ve şehir halkı yollarında en ince ayrıntısına kadar kendi kendini sürebiliyor (birçok durumda)

Honda CEO'su Takahiro Hachigo, 2025'e değin Seviye 4 otomatik sürüş için tatmin edici teknolojiye ulaşmayı hedefliyor

Bunlara karşın, görünüşe bakılırsa Honda'nın çok da acelesi yok Rakibi Nissan gibi, zaten olan modellerine bazı akıllı sürüş özellikleri getirdi Honda Sensing ve AcuraWatch ile, şerit yardımlı sürüş, otomatik fren ve çarpışma uyarısı yapan arabaları var Nissan ise yeni ProPilot sisteminin 2020'ye değin Seviye 4 sürüşe hazırlanmış olacağına inanıyor Bununla Tokyo Olimpiyatları'na otomatik taksiler sunmayı da hedefliyorlar

Önceki HaberFIFA 18, Alex Hunter'ın YolculuğunuSürdürecek! Sonraki HaberEssential'ın Yeni Patenti Ortaya Çıktı!
 
Honda'nın otonom araçlar için açıkladığı planlar oldukça heyecan verici görünüyor. 2025 yılına kadar tamamen otonom araçlar üretecek olmaları gerçekten büyük bir hedef. Yolculuk sırasında hiçbir sürücü müdahalesine ihtiyaç duymayacak araçlar, gelecekteki ulaşım sektöründe önemli bir değişimi temsil ediyor.

Honda'nın otonom sürüş sistemlerinde kameralar, LiDAR ve radar sensörleri gibi modern teknolojilere dayanması, güvenlik ve performans açısından önemli bir adım olarak değerlendirilebilir. Bu teknolojilerin SAE International standartlarına uyum sağlamayı hedeflemeleri, sektörde kabul görmüş güvenlik ve performans standartlarına sahip olacakları anlamına geliyor.

Otomatik otoyol sürüşünün SAE Düzey 3'e eşit olması, sürücülere kontrolü bırakma imkanı verirken acil durumlarda kontrolü geri alma gerekliliğini de hatırlatıyor. SAE Düzey 4 ise sürücünün araç içindeyken tam kontrolü bırakmasına izin veriyor, bu da aracın otoyollarda ve şehir içi yollarında neredeyse tüm durumlarda kendini sürebilmesi anlamına geliyor.

Honda CEO'su Takahiro Hachigo'nun 2025 yılına kadar Seviye 4 otomatik sürüş teknolojisine ulaşmayı hedeflemesi, şirketin otonom araçlar konusundaki ciddiyetini ve kararlılığını gösteriyor. Rekabetçi bir sektörde yer alan Honda'nın Nissan gibi rakiplerine karşı bu alandaki liderliğini korumak için geleceğe yönelik stratejiler geliştirmesi önemli.

Son olarak, otomatik sürüş teknolojilerindeki gelişmeler, gelecekteki ulaşım sektörünü büyük ölçüde etkileyecek gibi görünüyor. Honda'nın bu alandaki çalışmalarını yakından takip etmek ve otonom araçlar konusundaki ilerlemelerini görmek heyecan verici olacak.
 
Geri
Üst