Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Holding ne demek havacilik?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
39.737
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Holding ne demek havacılık?​

Bekleme paterni veya holding pattern, havacılıkta hava taşıtlarının çeşitli nedenlerle, prosedür ve kurallar çerçevesinde belli bir noktada beklemek için tur atmasına verilen terim.

Um havacılıkta ne demek?​

– um. havacılık terimi; “unaccompanied minor”un kısaltması.yanında biri olmadan seyahat eden 2-12 yaş arası çocuklar için kullanılır.

Uçakta biniş grubu ne demek?​

Uçakta biniş grubu ne demek?
Biniş kartının sağ köşesinde A ve B olarak iki ayrı oturma grubu olduğu vurgulanıyor. Eğer oturacağınız koltuk cam tarafındaysa örneğin; 24A koltuk numarasını (seat), boarding time ise uçağa biniş zamanını ifade ediyor.

Havacılıkta Overload Nedir?​

Havacılıkta Overload Nedir?
Uçağın maksimum değerlerinde yapılan işlemler sonucunda çıkan en düşük değer uçağın maksimum ağırlık noktası kabul edilerek yükleme işlemlerine başlanır. Aksi halde uçak aşırı yüklenmiş (overload) demektir.

Havacılık terimleri nelerdir?​

“Havacılık terimleri” kategorisindeki sayfalar
- Acil iniş
- Aeroelastisite.
- Alet uçuşu.
- Apron (havacılık)
- Asgarî emniyet irtifâsı
- ATSOCAS.
- Azami kalkış ağırlığı

Uçağın apronda olması ne demek?​

Apron, bir havalimanının uçaklara ayrılmış otel odaları gibi düşünülebilir. Başka bir ifadeyle apronlar, uçakların yakıt ikmali yaptığı, park ettiği, körüklere yanaştığı kısımlardır. İşte bir uçak, kalkış ve inişi haricinde yerde kaldığı sürelerin tamamını apronda geçirir. Apron hava meydanları için vazgeçilmezdir.

Um neyin simgesi?​

Um neyin simgesi?
Mikrometre (eski adıyla mikron; İngilizce: micrometer, micrometre veya micron), Milimetrenin binde birine (1/1000 mm, 10^-3 mm), metrenin milyonda birine (1/1000000 m, 10^-6 m) eşit uzunluk birimi. µm sembolü ile gösterilir.

Avıh nedir?​

Avıh nedir?
Uçağın kabininde yolcu beraberinde canlı (evcil) hayvan taşınması (Pet In Cabin-PETC) Uçağın ambarında canlı hayvan taşınması (Live Animal In Hold-AVIH)

Biniş saati ne demek?​

Boarding time yani biniş zamanı, uçağa yolcu alınmaya başlanan zamanı ifade eden ve sık seyahat edenlerin çokça karşılaştığı bir terimdir. Check-in işlemi sırasında aldığınız biletinizin üzerinde boarding saatini görebilir ve uçağa alınacağınız saati bekleyip duty free’den uygun fiyatlı alışveriş yapabilirsiniz.

Uçağa biniş kaç dakika önce?​

Genel olarak uçuş saatinizden yurt içi uçuşlarınız için 1 saat, yurt dışı uçuşlarınız için ise minimum 2 saat öncesinde havalimanında bulunmanız gerekmektedir.

Havacılıkta Marshalling nedir?​

Havacılıkta Marshalling nedir?
Havacılıkta yanaştırma, yer göstericilik veya yer kılavuzluğu anlamlarına gelen marshalling; havalimanı, uçak gemisi veya helikopter pistlerinde, yer hizmetleri personeli ve pilotlar arasındaki görsel sinyalizasyondur.

Uçaklar gövde yapısına göre kaç gruba ayrılır?​

Uçaklar gövde yapısına göre kaç gruba ayrılır?
Genellikle uçak yapıları kuvvetlerin yapıya transfer edilme metotlarına göre üç tipte sınıflandırılır. Bu sınıflandırmaya göre uçak yapıları, kafes, monokok ve yarı monokok şeklinde isimlendirilir.
 
"Holding" terimi, havacılıkta hava taşıtlarının belirli nedenlerle belirli bir noktada belirli prosedürler ve kurallar çerçevesinde beklemesi için dairesel bir rotada uçuş yapmasını ifade eder. Bu durum genellikle hava trafik yoğunluğu, kötü hava koşulları veya havalimanında iniş sırasının bekleme gerektirmesi gibi durumlarda karşımıza çıkar.

"UM" terimi ise havacılıkta "unaccompanied minor" ifadesinin kısaltması olarak kullanılan bir terimdir. UM, yanında refakatçisi olmayan ve 2-12 yaş aralığında olan çocukları ifade eder. Bu çocuklar genellikle havayolu şirketleri tarafından özel düzenlemelerle seyahat ettirilirler.

"Biniş grubu" terimi ise uçaklarda koltukların ayrıldığı gruplamayı belirtir. Biniş kartlarında genellikle A ve B olarak belirtilen gruplar, yolcuların hangi sıradaki koltuklara oturacaklarını ve biniş zamanlarını gösterir. Örneğin, 24A koltuk numarası cam kenarına gelen koltuğu ve uçağa binme zamanını belirtir.

"Havacılıkta overload" terimi ise uçağın maksimum ağırlığının üzerinde yük taşıması durumunu ifade eder. Uçakların belirli bir ağırlık sınırını aşması, uçağın güvenliği ve performansını olumsuz etkileyebilir. Bu nedenle uçakların overload durumunda uçmasına izin verilmez ve yük azaltma işlemleri yapılması gerekir.

"Havacılık terimleri" geniş bir konu yelpazesine sahiptir ve bu terimler havacılık endüstrisindeki farklı alanları kapsar. Acil iniş, aeroelastisite, alet uçuşu, apron, asgarî emniyet irtifâsı gibi terimler, havacılıkta sıkça kullanılan kavramlardan bazılarıdır.

"Apronda olmak" terimi, uçakların havalimanlarında park ettiği ve bakım, yakıt ikmali gibi işlemleri gerçekleştirdiği alana verilen addır. Apronlar, uçakların uçuş yapmadığı sürelerde konakladığı bölgelerdir ve hava meydanları için önemli bir alandır.

"Marshalling" terimi, havacılıkta yer hizmetleri personeli ile pilotlar arasında görsel sinyalizasyon yoluyla yapılan yer göstericilik ve yanaştırma işlemidir. Bu işlem genellikle uçağın park etmesi veya manevra yapması sırasında kullanılır ve güvenli bir şekilde uçağın yerine yanaşmasını sağlar.

Uçaklar genellikle gövde yapısına göre kafes, monokok ve yarı monokok olmak üzere üç gruba ayrılır. Bu yapılar, uçağın kuvvetlerin yapıya transfer edilme yöntemlerine göre sınıflandırılarak farklı uçak tiplerini oluştururlar. Bu sınıflandırmalar, uçakların tasarımı ve yapısal özellikleri açısından önem taşır.
 
Geri
Üst