- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 262.372
- Çözümler
- 3
- Tepkime puanı
- 1
- Puan
- 38
- Web sitesi
- forumsitesi.com.tr
Hizmet Pazarlamasındaki temel unsurlar nelerdir?
Bu nedenle hizmet pazarlama karmasına üç öğe daha eklenmektedir. Söz konusu öğeler; insan (personnel-people), fiziksel olanaklar (physical facilities) ve işlem yönetimidir (process management). Hizmet pazarlama karmasında doğal olarak ürünün yerini hizmet almakta, yer öğesi için de dağıtım kullanılmaktadır.Hizmetlerin ortak özellikleri nelerdir?
Hizmetin Özellikleri Saf hizmetler, onları mallardan ayıran ve pazarlamada dikkate alınması gereken birçok ayırt edici özelliğe sahiptirler. Bunlar; soyutluk, ayrılmazlık, değişkenlik, bozulurluk, mülkiyet olarak tanımlanabilir.Pazarlamanın 7P’si Philip Kotler tarafından geliştirilmiştir. “7P” 1- Product – Ürün 2- Price – Fiyat 3- Place – Dağıtım 4- Promotion – Tutundurma 5- People – İnsan 6- Physical Evidance – Fiziksel olanaklar 7- Process – Süreç Klasik olarak, Pazarlamanın 4p si karmasına ek olarak 3 yeni kavram eklenilm…
3 Hizmetleri ürünlerden ayıran özellikler nelerdir?
Hizmetleri Mallardan Ayıran Özellikler Nelerdir?
Hizmet kavramının özellikleri nelerdir?
Hizmet, ekonomide fiziksel özelliğe sahip malın tersine, elle tutulamayan ve saklanması mümkün olmayan, insan ihtiyaçlarının giderilmesine yönelik olarak üretilen veya organize edilen, turizm, haberleşme, danışmanlık gibi faaliyetlerdir. Üretilen çıktının mülkiyetinin olmaması hizmeti üründen ayrılan temel özelliktir.
Hizmet Pazarlaması 3p nedir?
Product, Place, Price, Promotion ile ifade edilen bu pazarlama karmasına zaman içinde başka “hocalar” tarafından zam yapıldı! …Destekleyici hizmet nedir?
Destekleyici hizmetler ise şu şekilde sayılabilir: Belge akışını kolaylaş- tırmak, raporlama hedefli mali tablolar hazırlamak, finansal analiz, mali duruma ilişkin yorum ve öneriler, mali iç denetim vb.’dir. Öz hizmet yukarıda belirttiğimiz gibi, müşterinin beklediği faydadır.Bunlar; product (ürün), price (fiyat), place (yer) ve promotion (satış artırıcı çabalar) şeklinde sıralanır. 4P günümüzde genişletilerek, 7P şekline dönüşmüş, buna da ilaveler yapılarak 7C şeklinde ifade edilmeye başlanmıştır.
Pazarlamada 7C kavramları nedir?
“7C” Pazarlama karması elemanlarına tüketici yönlü bakıldığı Pazarlama Karması “7C” olarak ele alınmaktadır ; Müşteri değeri, Müşteri kolaylığı, Müşteri maliyeti, Müşteri iletişimi, Değer Page 11 11 verilme (Consideration), Koordinasyon–Süreç (Coordination) ve Onaylama–Süreç (Confirmation).
Hizmetleri mallardan ayıran temel özellik nelerdir?
1.Ürünün Doğal Yapısı: Soyut özellik taşıması, değişkenliği, eş zamanlı olması gibi özellikleri hizmetleri mallardan ayrılmasına neden almaktadır. Bu nedenle, müşterilerin beklentileri ve hizmetlerin aranmasına neden olan nitelikler, mallara oranla farklı özellikler taşımalarına yol açmaktadır.