AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hizmet ici egitim neden gereklidir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.352
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Hizmet içi eğitim neden gereklidir?​

Hizmet içi eğitimde temel amaç; öğretmen ve yöneticileri değişen ve gelişen eğitim anlayışı konusunda bilgilendirmek ve bu süreçte etkili ve verimli olabilmeleri için gerekli bilgi, beceri ve davranışları kazandırmaktır.

Şirket içi eğitimler neden önemlidir?​

Kurumsal Eğitimler ve Çalışan Gelişimleri Etkili konuşma, doğru iletişim teknikleri, diksiyon, zaman yönetimi gibi konularda yapılan eğitimler ise çalışanların kişisel gelişimleri kadar kurumsal duruşlarına da katkı sağlar. Böylelikle çalışanlar hem bireysel hem de kurumsal olarak gelişme gösterir.
Kurum içi eğitimler nelerdir?​
Hizmet içi eğitim, kişiye, işi ile kesin hukuki ilişkisinin kurulduğu tarihten, işten ayrıldığı tarihe kadar geçen süre içinde, işin gerektirdiği performans düzeyine ulaşması için gereken bilgi, beceri ve davranışların sistemli bir şekilde öğretilmesi sürecidir (Can ve diğerleri, 1998: 185).

Hizmet içi eğitimin faydaları nelerdir?​

Hizmet içi eğitimin faydaları nelerdir?
Birey açısından hizmet içi eğitimin yararları ise; bireylerin bilgi ve becerilerini arttırır, daha yüksek standartta mal ve hizmet üretilmesi işgörenlerde moral ve motivasyon sağlar, meslekte kolay ilerleme olanağı tanınır, işgörenin gelirinde artışlar meydana gelir ve iş doyumunu artması sağlanmış olur.

Hizmet içi eğitim kimlere verilir?​

Hizmet içi eğitim kimlere verilir?
Hizmet içi eğitim; özel ve tüzel kişilere ait iş yerlerinde, belirli bir maaş veya ücret karşılığında işe alınmış ve çalışmakta olan bireylere görevleri ile ilgili gerekli bilgi, beceri ve tutumları kazanmalarını sağlamak üzere yapılan eğitimdir.

Şirket içi eğitim nedir?​

Şirket İçi Eğitim Kavramı Firmalar, personellerin tutum ve davranışlarında farklılık yaratmak amacıyla bu eğitimlerden yararlanmalıdır. Ayrıca çalışanların yaratıcı gücünü ön plana çıkarabilen hizmet içi eğitimler, işgücü verimliliğini de artırır.

Işe başlama Eğitimi Neden Önemlidir?​

Çalışan verimliliğini arttırmak ise, iş hayatında eğitim ile sağlanabilir. Büyük ve çok uluslu şirketlerde, çalışanlar işe başlamadan yapacağı işin zorluğuna göre, eğitime tabi tutulur. Bu eğitim sürecinde nelere dikkat etmesi gerektiği, davranış şekilleri, müşteriyle diyalogları konularında gerekli bilgiler sağlanır.
Şirket eğitimleri nelerdir?​
Kurumsal Gelişim Eğitimleri
- Etkin Yöneticilik ve Liderlik Eğitimi.
- Beden Dili ve Kişisel İmaj Eğitimi.
- Etkili Takım Çalışması Eğitimi.
- Zaman Yönetimi Eğitimi.
- Müşteri Memnuniyeti Eğitimi-Müşteri İlişkileri Yönetimi.
- Problem Çözme ve Karar Verme Eğitimi.
- Müzakere Teknikleri.
- Satış ve Pazarlama Eğitimi.

Hizmet içi eğitim kursuna katılmak zorunlu mu?​

Hizmet içi eğitim kursuna katılmak zorunlu mu?
MADDE 21-(1) Personelin düzenlenecek hizmet içi eğitime katılması zorunludur. Eğitime katılacakların sayı ve nitelikleri programlarda belirlenir.
 
Hizmet içi eğitim, bir kurum veya işyerinde çalışan personelin işleriyle ilgili bilgi, beceri ve tutumları kazanmalarını sağlamak amacıyla düzenlenen eğitim programlarıdır. Bu eğitimler, çalışanların gelişimlerine katkı sağlar ve iş performanslarını arttırır. Hizmet içi eğitimin faydaları arasında bireylerin bilgi ve becerilerinin artması, yüksek standartlarda ürün ve hizmet üretimi, moral ve motivasyonun artması, kariyer ilerlemesi, gelir artışı ve iş doyumunun sağlanması gibi unsurlar yer almaktadır.

Hizmet içi eğitim genellikle özel ve tüzel kişilere ait iş yerlerinde, çalışmakta olan bireylere verilir. Bu eğitimler, işe alındıktan sonra görevlerini daha etkili bir şekilde yerine getirebilmeleri için gereken bilgi, beceri ve tutumları kazanmalarını amaçlar.

Şirket içi eğitimler de çalışanların kişisel ve kurumsal gelişimlerine katkı sağlar. Örneğin, etkili konuşma, doğru iletişim teknikleri, diksiyon, zaman yönetimi gibi konularda yapılan eğitimler, çalışanların hem bireysel hem de kurumsal olarak gelişmelerini destekler.

İşe başlama eğitimi de çalışanların verimliliğini arttırmak için oldukça önemlidir. Bu eğitim sürecinde çalışanlara, işlerini nasıl daha etkin bir şekilde yapabilecekleri, nasıl müşteri ilişkileri yönetecekleri gibi konularda gerekli bilgiler verilir.

Genel olarak şirket eğitimleri arasında etkin yöneticilik ve liderlik eğitimi, beden dili ve kişisel imaj eğitimi, takım çalışması, zaman yönetimi, müşteri memnuniyeti, problem çözme ve karar verme, müzakere teknikleri, satış ve pazarlama eğitimleri gibi konular bulunmaktadır.

Hizmet içi eğitim kurslarına katılım genellikle zorunludur. Personelin iş performansını arttırmak, gelişimlerine katkıda bulunmak ve kurumun hedeflerine ulaşmasını sağlamak için hizmet içi eğitimlere katılması önemlidir. Bu yüzden hizmet içi eğitim programlarında belirtilen katılım koşullarına uyulması gerekmektedir.
 
Geri
Üst