Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Hidrolik pompa neden patlar?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
45.502
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Hidrolik pompa neden patlar?​

Buna örnek olarak:Hidrolik pompalar için yağın kirlilik derecesi Nas 9 olmalıdır. Nas 9 değerinden yüksek olması durumunda pompa parçalarında asınmalar başlamaktadır. Hidrolik pompaların yağ emisi sırasında yağ ile beraber havayı da emmesi sonucu pompa parçaları üzerinde oluşan parça kopmalarıdır.

Hidrolik filtrelerin bakımı nasıl yapılmalıdır?​

Hidrolik sıvıyı kontrol etmek veya değiştirmek için çıkarmadan önce seviye çubuklarının, doldurma tapalarının ve hidrolik filtrelerin etrafındaki alanı temizleyin. Saklandığında tüm sıvı kaplarını sıkıca kapalı tutun ve doğrudan kaptan sisteme dökün. İlk 50 saatlik kullanımın ardından sıvıyı ve filtreyi değiştirin.

Hidrolik pompa arızası nedir?​

Hidrolik pompa arızası nedir?
Pompa motoru aşırı yükleniyorsa; bu aşırı basınç keçeleri, gövdeyi, hortumları patlatır ve tahrik şaftını kırabilir. Bu nedenle motoru kontrol ediniz. Bu kontrolde, kaliteli kontrol valfi kullanılmadığında yani sıradan(yetersiz) bir valf kullanıldığında, tehlikeli ve önemli hasarlar ortaya çıkabilir.

Hidrolik sistemlerde filtrenin görevi nedir?​

Hidrolik filtreler sistem elemanlarını aşınmadan korumak ve makinelerin hata süreçlerinin başlamasına engel olmak amacı ile akışkanın temizliğini sağlayan, hidrolik devrelerde basınç, dönüş ve depo(emiş) filtreleri olmak üzere üç tip filtre mevcuttur.

Hidrolik yağ ısınırsa ne olur?​

Yüksek veya sıcak hidrolik yağ, sistem arızası olasılığını artırabilir. Hidrolik yağdaki yüksek ısı oksidasyonu artırarak yağın performansını ve uygun sıcaklıkları koruma yeteneğini azaltabilir. Daha yüksek hidrolik sıvı sıcaklıkları da düşük viskozite sorunları yaratabilir.

Hidrolik direksiyon kutusu arızası nasıl anlaşılır?​

Hidrolik direksiyon kutusu arızası nasıl anlaşılır?
Direksiyon Kutusu Arızası Nasıl Anlaşılır?
- Direksiyon Sertleşmesi.
- Hidrolik Köpürmesi ve Hidrolik Kaçakları
- Direksiyon Çevirme Hareketi Sırasında Gelen Sesler.
- Aracın Yolda Gezmesi.
- Direksiyonda Meydana Gelen Boşluk.
 
Hidrolik pompa neden patlar?" başlıklı forumdaki paylaşımlara göz attım ve verilen bilgiler üzerinden detaylıca cevaplar paylaşacağım.

Hidrolik pompanın patlamasına neden olan faktörler arasında yer alan yağ kirliliği konusu oldukça önemlidir. Hidrolik pompalar için yağın kirlilik derecesi Nas 9'un altında olması gerekmektedir. Eğer yağın kirlilik derecesi bu değerin üzerindeyse, pompa parçalarında aşınmalar başlayabilir ve bu durum da pompanın patlamasına sebep olabilir. Ayrıca, hidrolik pompaların yağ emerken havayı da emmesi sonucu pompa parçaları üzerinde parça kopmaları oluşabilir.

Hidrolik filtrelerin bakımı da oldukça önemlidir. Hidrolik sıvı seviyesini kontrol etmeden önce, seviye çubukları, doldurma tapaları ve hidrolik filtrelerin etrafındaki alanın temiz olduğundan emin olunmalıdır. İlk 50 saatlik kullanımın ardından sıvı ve filtrenin değiştirilmesi önerilmektedir.

Hidrolik pompa arızaları ise farklı sebeplerden kaynaklanabilir. Örneğin, pompa motorunun aşırı yüklenmesi durumunda aşırı basınç keçeleri, gövdeyi, hortumları patlatabilir ve tahrik şaftını kırabilir. Bu nedenle motorun düzgün çalışıp çalışmadığı kontrol edilmelidir. Ayrıca, kalitesiz kontrol valfi kullanımı da ciddi hasarlara yol açabilir.

Hidrolik sistemlerde filtrelerin görevi ise sistem elemanlarını aşınmadan korumak ve makinelerin hata süreçlerinin başlamasını engellemektir. Basınç, dönüş ve emiş filtreleri olmak üzere üç tip filtre bulunmaktadır.

Hidrolik yağın aşırı ısınmasının da ciddi sonuçları olabilir. Yüksek sıcaklıklar yağın oksidasyonunu artırarak performansını düşürebilir ve daha fazla sistem arızası olasılığı yaratabilir. Bu durum aynı zamanda düşük viskozite sorunlarına da yol açabilir.

Son olarak, hidrolik direksiyon kutusu arızaları belirli belirtilerle anlaşılabilir. Direksiyon sertleşmesi, hidrolik köpürmesi ve kaçakları, direksiyon çevirme sırasında gelen sesler, aracın yol tutuşunda sorunlar ve direksiyonda boşluk hissi gibi belirtilerle birlikte aracın direksiyon kutusunda arıza olabileceği düşünülmelidir.
 
Geri
Üst