AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hedonik tuketim davranisi nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.352
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Hedonik tüketim davranışı nedir?​

Hedonik tüketim; mutluluk, fantezi, uyanış, nefsine düşkünlük ve eğlence arayışındaki tüketici davranışlarını ifade eder. Hedonik tü- ketimin çıkarcı tarafı, tecrübelere dayalı ve duygusal etkiye sahip ol- masıdır. Hedonik tüketicilerin alışveriş yapmayı sevmelerinin nedeni ise, alışveriş sürecinden zevk almalarıdır.

Hedonik güdü nedir?​

Hedonizm haz arayışı ve insanın kendini zevke adaması şeklinde tanımlanırken, hedonik tüketim, tüketimin hazza yönelik boyutlarından tat almak olarak tanımlanmaktadır (Aydın, 2010: 436).
Hedonik ve Faydacı tüketim nedir?
Hedonik tüketim, aslında faydacı tüketimin tam karşıtıdır. Çünkü faydacı tüketimde kişiler tüketim ve satın alma süreçlerinde ürün ve hizmetlerin işlevsel somut özelliklerine odaklanırlar, fakat hedonik tüketim eğiliminde kişiler, ürün ve hizmetlerin yaratmış olduğu düş ve fantezi güçlerine yoğunlaşmaktadırlar (2).
Faydacı ihtiyaç nedir?
Alışveriş esnasında ürünün kendilerine sağlayacağı faydayı dikkate almaktadırlar. Bu tarzdaki tüketici eğilimi ise faydacı tüketim olarak adlandırılmaktadır. Alışveriş esnasında tüketiciler, daha önceden almayı planladıkları ürünler dışında ani karar vererek de satın almayı gerçekleştirmektedir- ler.

Faydacı tüketim nedir?​

Hedonik yarar nedir?​

Hedonik tüketimde, kişiye haz ve mutluluk sağlayan şey, tüketicinin arzuladığı ürüne ulaşamamasıdır. Tüketici arzu ettiği ürüne ulaştığı zaman o ürüne karşı olan hazzı ortadan kalkmakta ve tüketici yeni arayışlar içerisine girmekte ve tüketmeye yönelik sürekli bir döngü gerçekleşmektedir.
Hedonik beklenti nedir?
Hedonik Etki: Hedonik etki, alışveriş sürecinde (öncesinde ve sonrasında) tüketicinin yaşadığı deneyimlerle elde edilen ve yoğun olarak hissedilmesi beklenen heyecanlanma, keyif alma, mutluluk ve rahatlama vb. duygu durumlarının bütünüdür.
Hedonik motivasyon boyutları nelerdir?
Veriler faktör analizi ve regresyon analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen başlıca bulgular şu şekilde sıralanabilir: Hedonik motivasyon faktörleri macera, maddi değer, başkalarına yardım, yenilik ve sosyalleşme arayışıdır. Hedonik motivasyon unsurlarının e- tatmin ve e- bağlılığa etkisi vardır.

Sembolik tüketim örnekleri nelerdir?​

Örneğin, çok pahalı bir ürünün bir itibarı vardır ve ona sahip olmak bir statü göstergesidir. Böyle bir ürün sembolik olarak yani bakılarak ve hayal edilerek tüketilse de fiilen tüketilmemektedir. Sembolik tüketimde tüketilen şey “gerçek” çikolata, “gerçek” otomobil, ev veya mobilya değildir.
 
Geri
Üst