Hedef pazar kavrami neyi ifade eder?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
239.235
Çözümler
3
Tepkime puanı
1
Puan
38
Web sitesi
forumsitesi.com.tr

Hedef pazar kavramı neyi ifade eder?​

Pazar bölümlendirme çalışmasından sonra işletmeler, hangi pazar ya da pazar bölümlerine girmeye çalışacaklarına karar verir; yani hedef pazar ya da pazarlarını seçer. O hâlde hedef pazarı, “firmanın hitap etmek istediği ve çekmek istediği müşteri grup ya da gruplar” şeklinde tanımlayabiliriz.

Hedef pazar stratejisi nedir?​

HEDEF PAZAR KAVRAMI Pazar bölümlendirme[1] çalışmasından sonra işletmeler, hangi pazar ya da pazar bölümlerine girmeye çalışacaklarına karar verirler; yani hedef pazar ya da pazarlarını seçerler. O halde hedef pazarı “firmanın hitap etmek istediği ve çekmek istediği müşteri grup ya da gruplar”şeklinde tanımlayabiliriz.
Hedef pazar nasıl belirlenir?
Hedef pazarı seçerken aşağıdaki faktörler dikkate alınmalıdır.
- İşletmenin kaynakları
- Ürünün özellikleri.
- Ürünün hayat eğrisindeki yeri.
- Pazarın yapısı
- Rekabet durumu.

Örgütlenmiş pazarlar nelerdir?​

Kurum ve kuruluşlar bu suretle de Pazar oluştururlar. Sayılan bu kurum ve kuruluşlar statülerine göre örgütlenmişlerdir. Bunların işlem yaptıkları Pazar, örgütlenmiş pazar diye anılmaktadır. Örgütlenmiş pazarların en büyüğü sanayi kuruluşlarının ortaya çıkardığı endüstriyel pazarlardır.

Hedef pazar nedir örnekleri?​

Hedef pazar; e-ticaret sitenizde bulunan ürün gruplarınızla yakından ilgilenebilecek, satın alma eylemini gerçekleştirme ihtimali daha yüksek olan ve markanız özelinde doğrudan hitap etmek isteyeceğiniz potansiyel müşteri kitlelerinin tamamından oluşur.
Hedef pazar olarak seçmek için dikkate alınması gereken ölçütler nelerdir?
Hedef Pazar seçilirken dikkat edilmesi gerekenler;
Pazar fırsatları; mevcut ve gelecekteki olası değişimler sonucunda tüketicilerde ortaya çıkabilecek yeni istek ve ihtiyaçlar, bu istek ve ihtiyaçlara yönelik yeni ürün ve hizmetler ya da bu ürün ve hizmetleri tüketicilere sunacak yeni yollar ve pazarlama araçlarından oluşmaktadır.
Pazarlamada konumlandırma; bir markanın imajını veya kimliğini oluşturma sürecini ifade eder böylece müşteriler markanızı belirli bir kalıp dahilinde net bir şekilde algılar.
Farklılaştırması ne demek?
Farklılaşma stratejisi, işletmelerin müşterilerine rakiplerinin pazarda sunabileceği ürünlerden benzersiz ve farklı bir şey sağlayarak geliştirdiği bir yaklaşımdır. Farklılaşma stratejisinin uygulanmasının temel amacı rekabet avantajını arttırmaktır.
 
Geri
Üst