AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hazirlik maliyeti ne demek?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
134.516
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Hazırlık maliyeti ne demek?​

1- Sipariş ve Hazırlık Maliyeti: Sipariş verileceği zaman ortaya çıkar.İşletme içinde üretilecekse de ürünün üretilmesi için gerekli aletlerin hazırlanması, gerekli formların doldurulması gibi maliyetler hazırlık maliyeti kapsamına girer.

En son üretilen birimin maliyetine ne ad verilir?​

Bir işletmede en son üretilen birimin maliyetine marjinal maliyet adı verilmektedir.

Fırsat maliyeti kime ait?​

Fırsat maliyeti kime ait?
Örneğin bir kişi, belirli bir girişime yatırım yapmayı seçtiyse, bu kişi için fırsat maliyeti, farklı bir girişime, yani kendileri için mevcut olan (tercihlerinden sonraki) en iyi alternatif girişime yatırım yaparak kazanabileceği paradır.

Satın alınan bir stokun maliyeti nelerdir?​

11. Stokların satın alma maliyeti ; satın alma fiyatı, ithalat vergileri ve diğer vergiler(firma tarafından vergi idaresinden iade alınabilecekler hariç) ve nakliye, yükleme boşaltma maliyetleri ile mamul, malzeme ve hizmetlerin elde edilmesiyle doğrudan bağlantısı kurulabilen diğer maliyetleri içerir.

Stokta tutma maliyeti nedir?​

stok maliyeti, bir ürünün onu stoklarken ortaya çıkan maliyetlerin tümüdür. – stok için çalışan personel. – ürüne ödediğin nakit paranın, zaman içindeki değer kaybı ( mesela bu ürünü almasaydın da parayı bankaya yatırsaydın bir getirisi olacaktı. bu paranın maliyetidir ve ürün maliyetine eklenir.

Tarihi maliyet ne demek?​

Tarihi maliyet ne demek?
Tarihi maliyet, satın alma tarihinde o varlığın elde edilebilmesi için katlanılan fedakârlıkların parasal ifadesi ile borçlanılan tutarı kapsamaktadır (Şensoy, 2003: 8). Bir işletme, varlıkları satın aldığında varlıkların tutarını maliyet bedeli ile muhasebe kaydına alır.

Paranın alternatif maliyeti nedir?​

Belirli bir ürünü satın almanın fırsat maliyeti, farklı bir ürün satın almak gibi parayla yapabileceğiniz en iyi alternatif şeyin değeridir. Belirli bir hobiyi seçmenin fırsat maliyeti, kişisel ilişkileriniz gibi zamanınızı, paranızı ve emeğinizi harcayabileceğiniz en iyi alternatif şeyin değeridir.
 
Hazırlık maliyeti, bir işletmenin belirli bir faaliyete başlamadan önce yaptığı hazırlık işlemleri sırasında ortaya çıkan maliyetleri ifade eder. Örneğin, bir ürünün üretimine başlanmadan önce gerekli aletlerin hazırlanması, formların doldurulması gibi işlemler sırasında oluşan masraflar hazırlık maliyeti olarak adlandırılır.

En son üretilen birimin maliyetine "marjinal maliyet" denilmektedir. Marjinal maliyet, bir işletmenin birim başına üretim maliyetindeki değişimdir ve genellikle bir birim daha üretilmesinin maliyetini ifade eder.

Fırsat maliyeti, bir kişinin belirli bir tercihte bulunması durumunda, vazgeçtiği diğer alternatifler arasından elde edebileceği en iyi fırsatın maliyetidir. Örneğin, bir kişi belirli bir yatırıma karar verdiğinde, bu yatırımın alternatif bir yatırımın getirisinden vazgeçme maliyeti fırsat maliyetini oluşturur.

Stokların satın alma maliyeti, stokların edinilmesi için yapılan harcamaları içerir. Bu harcamalar arasında satın alma fiyatı, vergiler, nakliye ve diğer ilgili maliyetler yer alır.

Stokta tutma maliyeti ise, bir ürünün stoklanması sırasında ortaya çıkan tüm maliyetleri ifade eder. Örneğin, stok için çalışan personel giderleri, stokun depolandığı alanın kira maliyeti gibi unsurlar stokta tutma maliyetine dahildir.

Tarihi maliyet, bir varlığın elde edilmesi için yapılan harcamaların parasal ifadesini ve varlığın satın alma tarihindeki maliyetini kapsar. Bir işletme varlıklarını satın aldığında, bu varlıkların maliyet bedelini tarihi maliyet olarak muhasebe kayıtlarına alır.

Paranın alternatif maliyeti ise, belirli bir ürünü satın almanın fırsat maliyeti olarak tanımlanabilir. Yani, bir ürünü satın alarak harcadığınız para, başka bir ürünü satın alma veya farklı bir alternatif kullanımda değerlendirebileceğiniz paranın alternatif maliyetidir. Bu, bir karar verme sürecinde seçilen seçenekler arasında olası fırsat maliyetlerini göz önünde bulundurmayı ifade eder.
 
Geri
Üst