AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Havacilikta hangi Kuzey kullanilir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.352
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Havacılıkta hangi Kuzey kullanılır?​

Havacılıkta referans alınan kuzey manyetik kuzeydir, ve uçağın uçuş başı manyetik kuzeye göre belirlenir.

Havacılık sektöründe insan faktörü neden önemli?​

Havaaracını uçuran kokpit ve kabin ekibi ile uçağın bakımını yapan teknik ekiplerin de tüm faaliyetlerini “insan faktörleri” üzerine temellendirilerek kazalarda insandan kaynaklanan hataların önlenmesi amaçlanmaktadır. en aza indirmek doğrudan doğruya “insan faktörleri” ile ilgilidir.
Uçak kaçırma eylemlerine ilişkin düzenlemeler aşağıdaki antlaşmalardan hangisi ile belirlenmiştir?
1963 yılında yapılan ve ülkemizin de 1975 yılında dâhil olduğu “Uçaklarda İşlenen Suçlar ve Diğer Bazı Eylemlere İlişkin Sözleşme” olarak bilinen Tokyo sözleşmesi, bu antlaşmalar arasında önemli bir yere sahiptir.

Havacılık sektöründe kalite sistemini oluşturan ulusal ve uluslararası otoriteler nelerdir?​

Kalite konusunun sektördeki ISO, ICAO, EASA gibi uluslararası yetkili kuruluşlarca ve SHGM gibi ulusal yetkili kuruluş tarafından nasıl standardize edildiği açıklanmıştır.

Havacılık sektöründe kullanılan alfabe nedir?​

Hava alfabesi, konuşma dili için kullandığımız alfabelerden farklıdır. Genel olarak baktığımızda İngiliz Latin alfabesinde kullanılan harflerin kodlanması şeklinde düzenlenmiştir. Hava alfabesi aynı zamanda ICAO Fonetik Alfabesi ya da NATO Fonetik Alfabesi isimleri ile de bilinmektedir.
Iletişimin havacılık sektörü açısından önemi nedir?
İletişim, insanın olduğu her alanda olduğu gibi havacılıkta da işleyişin daha düzgün bir şekilde ilerlemesi için büyük önem arz etmektedir. Çünkü uçuş ekipleri; bilgi paylaşma, görev aktarımı, komut verme vs. için iletişim kurmak durumundadır. Bu iletişim tek yönlü olabileceği gibi çift yönlü de olabilir.
İnsan faktörü kavramı ilk kez 1969 yılında ortaya konmuştur.
Uçaklarda İşlenen Suçlar ve Diğer Bazı Eylemlere İlişkin Tokyo Sözleşmesi, 14 Eylül 1963 tarihine Tokyo’da imzalanmıştır. Sözleşmenin Türkiye tarafından kabulüne dair kanun 8 Aralık 1975 tarihli resmi gazetede yayınlanmıştır.
Uçak kaçırma hangi anlaşma?
16 Aralık 1970’de Lahey’de Uçakların Yasadışı Olarak Ele Geçirilmesinin Önlenmesi Sözleşmesi imzalanmıştır. İşbu sözleşmenin ülkemiz tarafından onaylanmasının uygun bulunduğuna dair kanun da 14384 sayılı ve 07.12.1972 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanmıştır.

Uluslararası sivil havacılık örgütleri nelerdir?​

Uluslararası Havacılık Otoriteleri

Türkiye’deki sivil havacılık otoritesi kimdir?​

Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM), 2920 sayılı Türk Sivil Havacılık Kanunu ile 5431 sayılı Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun çerçevesinde faaliyet yürüten Türk sivil havacılık otoritesidir.
Havacılık alfabesi nasıl kullanılır?
Kodlamaya örnek verecek olursak; Türk Hava Yolları’nın üçlü kodu olarak kullanılan THY kodunu inceleyebiliriz. THY kodu, havacılık alfabesinde kullanılan ortak kodlama sistemine göre “Tango-Hotel-Yankee” olarak kodlanır, baş harfleri THY kısaltmasını, kodunu oluşturur.
 
Geri
Üst