AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Havaalani pist uzunluklari neden farkli?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
135.450
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Havaalanı pist uzunlukları neden farklı?​

Uçak Türü: Bir yerde pist uzunluğu hesaplanırken oradaki havacılık için mevcut talep değerlendirilerek belirlenir ve o pistin hizmet edebileceği en büyük uçak düşünülür ve pist buna göre yapılır. Eğer bir havaalanı belirli bir pazarda hizmet edecekse kullanılabilecek uçak türü de düşünülüp pist yapılır.

Havacılıkta ILS nedir?​

ILS, uçağın pist başına kadar hassas yaklaşmasını sağlayan bir seyrüsefer yardımcı sistemidir. Bulut tavanının alçak, görüş faktörlerinin kötü olduğu hava koşullarında, uçağın alçak bir biçimde piste yaklaşmasını ve piste elektronik cihazlarla emniyetli iniş yapmasını sağlar.

Pist eşiği nedir?​

Pist eşiği nedir?
EŞİK ( Threshold) : Pistin, uçağın inişi için kullanılacak kısmının başlangıcıdır. TEKERLEK KOYMA BÖLGESİ (Touchdown Zone) : Pist üzerinde uçakların inmeye çalıştığı ilk temas noktası ile eşik noktası arasında kalan pist kısmı.

Aletli pist nedir?​

Aletli Pist Nedir? Uçağın aletli yaklaşma yöntemlerini kullanarak iniş veya kalkış yapabilmesi için öngörülen pist türlerinden birisidir.

Uçakların iniş kalkış yaptığı yere ne denir?​

Havalimanında, uçağın iniş-kalkış yapabildiği alana pist denir. Pistler, uçakların kullandığı bir hava meydanı olarak geniş alana yayılır ve havacılık sektöründe belirli standartlara bağlı tutulmuştur. Havalimanında yolcuların beklediği, giriş ve çıkış yaptığı yere terminal denir.

ILS DME nedir?​

ILS DME nedir?
Uygulama amacı: Uygulamada, belirli koşullarda uçakların iniş esnasında devreye giren araç iniş sistemi (instrument landing system, ILS) ile uçaklarda bulunan mesafe ölçme cihazı (distance measuring equipment, DME) arasındaki haberleşmenin merkeze aktarımı amaçlanmıştır.

ILS hangi havaalanı var?​

9 Ocak— Devlet Hava Meydanları İşletmeleri tarafından genellikle Norveç’ten ithal edilen ILS cihazı, Atatürk, Esenboğa, Antalya, Dalaman ve Adnan Menderes havalimanları ile Trabzon, Adana, Nevşehir, Bodrum-Milas ve Süleyman Demirel havaalanlarında bulunuyor.

Uçak pisti kaç metre?​

Kalkış için yaklaşık 9.000 fit ve iniş için 5.000 fit uzunluğa ihtiyaç duyan Airbus A380 gibi dünyanın en büyük yolcu uçaklarına ev sahipliği yapmak için havalimanının yaklaşık üç kilometre uzunluğunda ve 60 metre genişliğinde bir piste sahip olması gerekiyor.

Pist isimleri neye göre belirlenir?​

Pist isimleri neye göre belirlenir?
Pistler, pusuladaki radyale en yakın değere göre isimlendiriliyor. Pusulanın kuzeyi 360; güneyi 180; batısı 270 ve doğusu da 90’ı gösterir. Pusulada görülen 3 haneli sayı yuvarlanarak 2 haneye indirilip pist isimlendiriliyor. Yani pusula 348’i gösteriyorsa pistin numarası 35 olarak belirleniyor.

Jet Pisti kaç km?​

Hava alanında uçaklar büyük bir sahayı kaplarlar. Büyük jet yolcu uçakları için 2-3 km uzunluğunda ve 50 m genişliğinde pistler gerekmektedir. Bir jet yolcu uçağının park edeceği alan 90 m genişliğinde olmalıdır. Hava trafiğinin yoğun olduğu saatlerde; büyük bir hava alanının park yerinde yaklaşık 50 uçak bulunabilir.

Uçak Taksileme ne demek?​

Taksilemek (Taksi yapmak), bir hava taşıtının, kendi gücünü (motor vs gibi) kullanarak yerde hareket etmesidir. Bu hareket genellikle tekerlekleri üzerinde olabileceği gibi bazı hava taşıtları için kızakları ya da dubaları üzerinde (su üstünde) olabilir.

Havacılıkta oluşan korozyon nedir?​

Havacılıkta oluşan korozyon nedir?
Alüminyum uçak gövdesi, su tabakası ile kaplandığında ve su damlacıkları metal levha birleşimlerinin arasına girdiğinde konsantrasyon hücre korozyonu oluşur. Konsantrasyon hücre korozyonunun olabileceği belli başlı yerler; oyuklar, bindirme dikişleri, kalıntılar ve metal ara yüzeyleri olarak sayılabilir.
 
Havaalanı pist uzunlukları neden farklı olabilir?

Pist uzunlukları, bir havaalanında hizmet veren uçakların gereksinimlerine ve kullanılan hava araçlarının özelliklerine göre belirlenir. Büyük ve ağır uçaklar daha uzun pistlere ihtiyaç duyarlar çünkü kalkış ve iniş esnasında daha fazla alana ihtiyaçları vardır. Ayrıca, havaalanının coğrafi özellikleri ve yerel hava koşulları da pist uzunluğunu etkileyebilir. Örneğin, yüksek rakımlı bir havaalanında hava yoğunluğu azaldığı için uçaklar daha uzun pistlere ihtiyaç duyabilirler. Dolayısıyla, havaalanı pist uzunlukları farklı olabilir çünkü farklı uçak tipleri ve koşullar için tasarlanmış olabilirler.
 
Geri
Üst