AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hava yastiginin acilmasi gazlarin hangi ozelliginin sonucudur?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
134.271
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Hava yastığının açılması gazların hangi özelliğinin sonucudur?​

Hava yastıkları sıkıştırılmış basınç altındaki havanın veya bir gazın salıverilmesiyle şişmezler. Bir kimyasal reaksiyonun sonucunda şişerler. Bu kimyasal reaksiyonun ana maddesi “sodyum azotür(NaN3)”dür. Normal şartlarda durağan olan bu molekül ısıtılınca anında ayrışır ve ortaya nitrojen gazı çıkar.

Hava yastıklı araç nedir?​

Hava yastığı sistemi trafik kazaları sırasında meydana gelebilecek ölümleri ya da yaralanmaları engellemek amacıyla tasarlanmış güvenlik ekipmanıdır. Görevi: kaza esnasında içerisine dolan gaz ve hava sayesinde şişerek bir yastık görevi görmektir. Emniyet kemerine yardımcı asistan olarak tasarlanmıştır.

Hava yastığı patlarsa ne olur?​

Hava yastığı patlarsa ne olur?
Hava yastığının patladığı durumlarda araç diğer pert kriterlerini yerine getirmiyorsa hava yastığı tamiri dahil tüm hasarlar giderilerek otomobil tekrar kullanılabilir duruma getirilebiliyor.

Hava yastığının şişmesi neden kimyasal?​

Otomobillerde yer alan hava yastıkları kimyasal reaksiyon sonucunda şişer. Hava yastıklarının şişmesi için sodyum azotür yani (Nan3) tepkimesi gerekir. Normal zamanda oldukça durağan bir yapıda bulunan bu gaz da molekülün ısıtılmasından sonra anında ayrışmaktadır. Sonrasında ise nitrojen gazı ortaya çıkabilir.

Hava yastığı hangi durumlarda açılır?​

Araç şiddetli darbeye maruz kaldığında Airbag’in açılması için sistem devreye girer. Hava yastıklarının açılması için belli bir hız standardı mevcut. Ayrıca bu standartlar Amerika’da 15 ile 20 KM/s, Avrupa’da 20 ile 25 KM/s. Bu hızlardaki çarpışmalarda airbag devreye girer.

Hava yastığı açılmış araç alınır mı?​

Hava yastığı açılmış araç alınır mı?
Airbag Açan araç alınabilir de satılabilir de ancak; Airbagleri açmış arac eğer bilinerek ve söylenerek satılıp alınıyorsa ve piyasa değerinden gerçek manada ucuz ise alınabilirde satılabilirde, eger airbag arızalı, patlak veya tamirli bir aracın bu ayıbı saklanarak satıliyorsa kesinlikle profesyonel ve kurumsal bir …
SRS airbag hangi araçlarda kullanılır?​
* SRP Airbag: System Restraint for Renault (Renault Sınırlama Sistemi) Renault araçların direksiyonunda ve varsa torpido üzerindeki airbag’lerde yazan ifadedir. SRS airbag sistemi ile neredeyse aynı çalışma prensibine sahiptir.
Eritmek kimyasal mı?​
Diğer bir ifadeyle fiziksel değişim sonucunda maddenin kimliği değişmez. Kağıdın yırtılması,tebeşirin kırılması,mumun erimesi. kalemin kırılması, suyun buza dönüşmesi, çözünme olayı gibi değişiklikler fiziksel değişime örnektir. Fiziksel değişimin geri dönüşümü vardır. Tüm hal değişimleri fizikseldir.

Hava yastığı sensörü nedir?​

Hava yastığı sensörü nedir?
Hava yastığına ne zaman şişmesi gerektiğini bildiren parça sensördür. Aracın ön kısmında bulunur. Çarpışmayı sisteme bildiren parçadır. Bütün bu parçalar koordineli bir şekilde çalışır.

Hava yastığı patlaması pert olur mu?​

Hava yastıkların temel amacı sürücü ve yolcuları korumaktır. Hava yastıkları saniyenin 1/10’undan kısa sürede açılarak ciddi yaralanmaların önüne geçiyor. Peki, Hava yastığı açılırsa araç pert olur mu? Aracın pert sayılabilmesi için sadece hava yastıklarının patlamış olması yeterli bir kriter kabul edilmiyor.

Arabanın hava yastığının açıldığı nasıl anlaşılır?​

Kontak ilk açıldığında airbag ışığı yanar ve 2-3 sonra söner. Bu ışık sönmüyorsa veya hiç yanmıyorsa aracın hava yastıklarında bir sorun olduğu aşikardır. Böyle bir durumda herhangi bir kazada can kaybını önleme amacıyla aracı en yakın oto tamirciye götürmekte fayda var.

Airbag açılması pert sebebi mi?​

Airbag açılması pert sebebi mi?

Hava yastığı hangi gaz kullanılır?​

Bu tehlikeyi önlemek için hava yastığı üreticileri kimyasal reaksiyonda sodyum ile birleşebilecek bir gaz kullanır, bu gaz ise “potasyum nitrat(KNO3)”tır. Bu reaksiyon sonucunda ortaya nitrojen çıkar.

Airbag hangi gaz kullanılır?​

Hava yastığı darbe sensörü nasıl çalışır?​

Hava yastığı darbe sensörü nasıl çalışır?
Darbe sensörleri, darbenin derecesini ölçer ve eğer bu değer 16 km/h’ten düşük ise hava yastıkları açılmaz, bu değerden yüksek ve 40 km/h’e kadar ise orta hızlı darbe ya da bu değerden de büyük ise yüksek hızlı darbe kategorisine girer ve darbe sensörleri ECU’ya hava yastığını aç komutu yollar.
 
Hava yastığının açılması, içerisinde bulunan gazın belirli bir kimyasal reaksiyon sonucu hızla genleşmesiyle gerçekleşir. Genellikle sodyum azotür (NaN3) adlı kimyasal madde kullanılarak bu reaksiyon tetiklenir. Bu madde normal şartlarda durağan bir yapıya sahiptir, ancak ısıtıldığında hızla ayrışarak nitrojen gazı oluşturur ve hava yastığını şişirir.

Hava yastıklı araçlar, trafik kazaları sırasında meydana gelebilecek ölümleri veya yaralanmaları en aza indirmek amacıyla tasarlanmış bir güvenlik ekipmanıdır. İçerisindeki gaz ve hava sayesinde kaza anında şişerek yolculara destek olurlar ve emniyet kemerine yardımcı olarak tasarlanmışlardır.

Hava yastığı patladığında, araç diğer pert kriterlerini sağlıyorsa hava yastığı tamiri yapılarak araç tekrar kullanılabilir hale getirilebilir.

Hava yastığı şişmesi için kimyasal bir reaksiyon gereklidir ve genellikle sodyum azotür kullanılır. Hava yastıkları şiddetli darbeye maruz kaldığında belirli bir hızda açılırlar; Amerika'da 15-20 km/s, Avrupa'da ise 20-25 km/s gibi hızlar bu açılma standartlarını belirler.

Hava yastıklarının açılmış olması aracın alınıp satılmasını etkiler. Eğer açılan hava yastıkları bilinerek ve belirtilerek satılan bir araç ise alınabilir veya satılabilir. Ancak araçtaki hava yastıkları arızalı veya saklanarak satışa çıkarılıyorsa dikkatli olunmalıdır.

Hava yastıklarının şişerek açılmasını sağlayan gazın genellikle potasyum nitrat (KNO3) olduğu belirtilmektedir.

Hava yastığı sensörü, araçta bulunan bir parçadır ve hava yastığının ne zaman açılması gerektiğini belirler. Çarpışmayı algılayarak sisteme bilgi verir ve hava yastığının açılmasını sağlar.

Hava yastığının açılması aracın pert olup olmayacağına dair tek kriter değildir. Pert olabilmesi için diğer kriterlerin de göz önünde bulundurulması gerekmektedir.

Hava yastığının açıldığını anlamanın bir yolu, aracın kontağının açılmasıyla birlikte airbag ışığının yanıp sönmesidir. Eğer bu ışık sürekli yanıyorsa veya hiç yanmıyorsa hava yastıklarıyla ilgili bir sorun olabilir.

Darbe sensörleri, aracın hava yastıklarının ne zaman açılacağını belirlemek için darbenin şiddetini ölçer. Belirli bir hızın üzerindeki darbelerde hava yastıklarının açılmasını sağlarlar. Bu sensörler, araçtaki ECU'ya bilgi göndererek hava yastığının açılmasını komuta ederler.
 
Geri
Üst