Hava Yastigindaki gaz nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
264.936
Çözümler
3
Tepkime puanı
1
Puan
38

Hava Yastığındaki gaz nedir?​

Bu tehlikeyi önlemek için hava yastığı üreticileri kimyasal reaksiyonda sodyum ile birleşebilecek bir gaz kullanır, bu gaz ise “potasyum nitrat(KNO3)”tır. Bu reaksiyon sonucunda ortaya nitrojen çıkar.

Hava yastığı ne işe yarar?​

Hava yastığı araçlarda kaza sırasında meydana gelebilecek yaralanmaları önlemeye çalışır. Çarpışma sırasında 30 milisaniye kadar kısa bir sürede gazla dolu bir balon açılır ve yastık görevi gördükten sonra söner. Hava yastığının ana görevi çarpışmayı göğüslemektir. Bu nedenle naylon iplikten üretilir.
Hava yastıklarında neden azot kullanılır?
Lastik şişirmede azot kullanmak önemlidir; çünkü normal havayla doldurulan lastiklerdeki basınç, azotla şişirilen lastiklere nazaran 3 kat daha hızlı eksilir. Ayrıca, azotla doldurulan lastiklerin basıncı sıcağa daha az duyarlıdır ve lastik içinde oksitlenme meydana gelmez.
Hava yastıklarında gaz üretici katı madde olarak hangi karışım kullanılmaktadır?
Gaz üretici katı madde, NaN3, KNO3 ve SiO2 karışımıdır. Araç çarpıştığı anda, yastığının şişmesini sağlayan üç kimyasal reaksiyondan oluşan bir reaksiyonlar zinciri başlar.

SRS airbag hangi araçlarda kullanılır?​

* SRP Airbag: System Restraint for Renault (Renault Sınırlama Sistemi) Renault araçların direksiyonunda ve varsa torpido üzerindeki airbag’lerde yazan ifadedir. SRS airbag sistemi ile neredeyse aynı çalışma prensibine sahiptir.

Airbag patlak olup olmadığı nasıl anlaşılır?​

Kontak ilk açıldığında airbag ışığı yanar ve 2-3 sonra söner. Bu ışık sönmüyorsa veya hiç yanmıyorsa aracın hava yastıklarında bir sorun olduğu aşikardır. Böyle bir durumda herhangi bir kazada can kaybını önleme amacıyla aracı en yakın oto tamirciye götürmekte fayda var.
Airbag hangi durumlarda patlar?
Temel amacı araç içindeki sürücü ve yolcuları korumak olan hava yastıkları özellikle otomobiller önden ya da yandan darbe aldıkları anlarda açılıyor. Ek olarak araç darbe aldığında tüm hava yastıkları değil; darbe nerede oluşuyorsa o kısımda hava yastığı patlaması gerçekleşiyor.
N2 neyin simgesi?
Kimyasal Özellikleri Azot, kimyasal simgesi “N” olan ametal bir elementtir. Serbest azot iki atomlu molekül halinde bulunduğu için “N2” olarak simgelenir. Kimyasal reaksiyon denklemlerinde “N2” simgesi kullanılır. Atom numarası 7, atom ağırlığı 14,0067’dir.
Hava yastıklarının şişmesi için sodyum azotür yani (Nan3) tepkimesi gerekir. Normal zamanda oldukça durağan bir yapıda bulunan bu gaz da molekülün ısıtılmasından sonra anında ayrışmaktadır. Sonrasında ise nitrojen gazı ortaya çıkabilir. Gazın az bir miktarından da nitrojen çıkabilir.
İngilizce olan Airbag kelimesinin Türkçe karşılığı hava yastığıdır.
SRS Side airbag ne demek?
SRS Airbag Supplementary Restraint System(İlave Sınırlama Sistemi) olarak adlandırılan sistem hava yastığının temel versiyonudur. Şişerek yolcu, sürücüyü koruyan parça, kaporta şasi üzerine yerleştirilen sensörler ve şişirme sistemi olmak üzere üç parçadan oluşur.
SRS airbag nasıl çalışır?
Hava yastığı sistemi birkaç sensör ve kontrol modülünden oluşmaktadır. Sistemde bulunan sensörler kaza anını algılayacak şekilde yerleştirilir. Araçta bulunan diğer bazı sensörlerden alınan veriler hava yastığı sensörlerinin verileri kontrol ünitesine aktarılır ve özel bir durum oluştuğunda hava yastıkları açılır.

Airbag Experde çıkar mi?​

Expertiz’de aracın kaputu, tamponu vs. değişmiş gözüküyorsa zaten %50 o araçta airbagler açılmıştır bence. Expertiz’de aracın kaputu, tamponu vs. değişmiş gözüküyorsa zaten %50 o araçta airbagler açılmıştır bence.
 
Geri
Üst