AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hasta memnuniyetini artirmaya ve olumlu saglik ciktilari edinmeye yonelik en onemli unsur nedir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
119.330
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Hasta memnuniyetini artırmaya ve olumlu sağlık çıktıları edinmeye yönelik en önemli unsur nedir?​

Buna göre hasta memnuniyeti beş faktörde ele alınmıştır. Bu faktörler somut (elle tutulur) unsurlar, güvenilirlik, cevap verme, empati ve güvendir. Ayrıca hastalara genel olarak aldıkları hizmetten memnun olup olmadıkları da sorulmuştur.

Sağlık hizmetlerinden memnuniyet araştırmalarının amaçları nelerdir?​

Alanyazından hareketle araştırmanın amacı; evde sağlık hizmetlerinin sunulmasında görevli sağlık personellere güven ve personel kalitesinin, evde sağlık hizmeti alan kişilerin memnuniyetleri üzerindeki etkisinin tespit edilmesidir.

Hastanelerde hasta memnuniyeti nasıl ölçülür?​

Hastanelerde hasta memnuniyeti nasıl ölçülür?
Yapılan memnuniyet araştırmalarına göre hastaların hastaneden beklentileri kabaca şunlardır:
- Doğru tanı, teşhis işlemleri.
- Doğru tedavi.
- Bilgili, nitelikli ve becerikli sağlık profesyonelleri.
- Saygı, özenli hizmet.
- Güler yüzlü hizmet.
- Zamanında hizmet.
- Temiz ortam.
- Uygun fiyat.

Hastanın beklentileri nelerdir?​

Hastanın beklentileri nelerdir?
Yapılan memnuniyet araştırmalarına göre hastaların hastaneden beklentileri kabaca şunlardır:
- Doğru tanı, teşhis işlemleri.
- Doğru tedavi.
- Bilgili, nitelikli ve becerikli sağlık profesyonelleri.
- Saygı, özenli hizmet.
- Güler yüzlü hizmet.
- Zamanında hizmet.
- Temiz ortam.
- Uygun fiyat.

Hasta Memnuniyet Anketi nedir?​

Bundan dolayı sağlık kurum ve kuruluşlarında uygulanan hasta memnuniyet anketleri, verilen hizmetlerin hasta perspektifinden memnuniyet düzeyinin ve hizmete ilişkin durum tespitinin yapılmasını sağlamaktadır.

Hasta memnuniyetinin amacı nedir?​

Sağlık kurumunun hasta beklentilerini karşılayabilmesi için hastaların sunulan hizmetten memnuniyetlerinin araştırılması gerekir. Sağlık kurumunun kendisinden hizmet alan hastalarını tanıması, onlarla daha iyi ilişkiler kurması, talep ve beklentilerini belirlemesi hasta memnuniyeti açısından önemlidir.

Sağlık çalışanlarının hastadan beklentileri nelerdir?​

Sağlık çalışanlarının hastadan beklentileri nelerdir?
Hastanın Sağlık Çalışanlarından ve Kurumdan Beklentileri;
- Hastanın Sağlık Çalışanlarından ve Kurumdan Beklentileri;
- Doğruluk, açıklık,
- İnsancıl tutum ve davranış, saygı ve değer görme,
- Tetkik sonuçları, tanı ve tedavi konusunda bilgilendirme, açıklama,

Hastanelerde hasta memnuniyet anketlerini kim yapar?​

Hastanelerde hasta memnuniyet anketlerini kim yapar?
Sağlık kurum ve kuruluşlarında, kalite yönetim birimi anketlerin uygulanmasını takip etmek ve bundan doğacak iş ve işlemleri yürütmekle sorumludur.
 
Hasta memnuniyetini artırmada ve olumlu sağlık çıktıları elde etmede en önemli unsur, sağlık hizmetlerinin sunumunda yer alan faktörler arasında öne çıkan unsurları doğru bir şekilde karşılamaktır. Hasta memnuniyetini artırmak ve olumlu sağlık sonuçları elde etmek için şu unsurlar önemlidir:

1. **Somut (Elle Tutulur) Unsurlar:** Hasta odalarının temizliği, rahatlığı, tesisat düzeni gibi somut unsurlar hastaların memnuniyetini etkileyebilir. Bu unsurların hasta konforunu artıracak şekilde düzenlenmesi önemlidir.

2. **Güvenilirlik:** Hasta ve hasta yakınlarının sağlık hizmetlerine güven duyması önemlidir. Doğru ve güvenilir bilgi aktarımı, tedavi sürecinde şeffaflık ve güvenilirlik sağlanması hasta memnuniyetini artırabilir.

3. **Cevap Verme:** Hastaların sorularına ve ihtiyaçlarına hızlı ve tatmin edici şekilde cevap verilmesi önemlidir. Hasta iletişimi sürecinde açık iletişim ve etkili iletişim becerileri memnuniyeti artırabilir.

4. **Empati:** Sağlık profesyonellerinin hastaların duygularını anlaması ve onlara empati göstermesi büyük önem taşır. Empatik iletişim, hastaların moralini yükseltir ve memnuniyetlerini artırır.

5. **Güven:** Hastaların sağlık hizmeti aldıkları kuruma ve sağlık çalışanlarına güven duyması önemlidir. Sağlık kurumlarının ve personelinin güvenirliği, hasta memnuniyetini olumlu yönde etkileyebilir.

Sağlık hizmetlerinden memnuniyet araştırmalarının amacı, evde sağlık hizmetlerinin verilmesinde görevli sağlık personeline duyulan güvenin ve personel kalitesinin, evde sağlık hizmeti alan kişilerin memnuniyetleri üzerindeki etkisini belirlemektedir. Bu tür araştırmalar, sağlık hizmetlerinin iyileştirilmesi ve hastaların beklentilerinin karşılanmasına yönelik önlemlerin alınmasına yardımcı olabilir.
 
Geri
Üst