Hasta haklari ile ilgili ulusal yasal duzenlemeler nelerdir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.050
Çözümler
3
Tepkime puanı
1
Puan
38

Hasta hakları ile ilgili ulusal yasal düzenlemeler nelerdir?​

Türkiye’de gelişimi
Ülkemizde hasta hakları Uygulama Yönergesi aşağıdakilerden hangisi ile düzenlenmiştir?
MADDE 3 – (Başlığı ile birlikte değişik:RG-16/1/2019-30657) Bu Yönetmelik; 7/5/1987 tarihli ve 3359 sayılı Sağlık Hizmetleri Temel Kanununa ve 10/7/2018 tarihli ve 30474 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 1 sayılı Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 355 inci ve 508 inci maddelerine …
Aşağıdakilerden hangisi hasta hakları ile ilgili Bildirgedir?
Hasta hakları konusunda uluslararası alanda düzenlenen ilk belge 1981 yılında Lizbon’da imzalanan Dünya Hekimler Birliği Hasta Hakları Bildirgesi’dir***. Bu bildirge, 1995’te Bali’de yeniden ele alınarak yenilenmiş, en son olarak ta 2005 Santiago Bildirgesi’yle geliştirilmiştir.

Hasta hakları Yönetmeliği aşağıdaki tarihlerden hangisinde yayınlanmıştır?​

1998 Hasta Hakları Yönetmeliği ( 1 Ağustos1998 tarih ve 23420 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanarak yürürlüğe girmiştir.
Hasta hakları nerede düzenlenmiştir?
Hasta haklarını uluslararası çapta, kapsamlı olarak düzenleyen ilk belge 1981 yılında Lizbon’da imzalanan Dünya Hekimler Birliği Hasta Hakları Bildirgesi’dir. Bu bildirge, 1995’te Bali’de yeniden ele alınarak yenilenmiş, en son olarak ta 2005 Santiago Bildirgesi’yle geliştirilmiştir.
Hasta hakları Kurulu aşağıdakilerden hangisi tarafından oluşturulur?
Madde 36- Hasta hakları uygulamalarını planlamak, değerlendirmek ve uygulamak amacıyla İl Sağlık Müdürlükleri bünyesinde “Ayakta Teşhis ve Tedavi Yapan Sağlık Kurum ve Kuruluşları Hasta Hakları Kurulu” oluşturulur. Kurul biri başkan toplam 8 kişiden teşekkül eder.
Görev ve Sorumluluklar: Hasta ve yakınlarını kurumun işleyişi ile ilgili bilgilendirir. Başvuranların iletişim bilgilerini alır ve yapılan tüm başvuruları kayıt altına alır. Sorunlara çözüm odaklı ve tarafsız yaklaşır. Hemen çözümlenebilecek sorunlar için gerekli yönlendirmeyi yapar.
 
Geri
Üst