AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hangi cevresel faktorler bilissel gelisimi etkiler?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.352
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Hangi çevresel faktörler bilişsel gelişimi etkiler?​

Çocukların bilişsel gelişimini etkileyen çevresel etmenleri ekonomik yetersizlikler başlığı altında ele almak mümkündür….3.1.1. Yetersiz Ekonomik Koşullar
- 3.1.1.1. Yetersiz Sağlık Hizmetleri.
- 3.1.1.2. Beslenme Yetersizliği.
- 3.1.1.3. Zayıf Ebeveynlik Becerileri.
- 3.1.1.4. Kötü Yaşam Koşulları

36 48 aylar arasındaki bilişsel gelişim göstergeleri nelerdir?​

36-48 Ay Arasında Bilişsel Gelişim Göstergeleri Üç küpten kule yapar. 4 parçalı yapbozu tamamlayabilir. Resmini gördüğü nesneyi tanımlayabilir. Kendisine söylenen vücut bölümlerini gösterebilir. Modele bakarak iki nesneden oluşan örüntüyü devam ettirebilir.
Vygotsky bilişsel gelişimi nasıl açıklamaktadır?​
Vygotsky, bilişsel gelişimin filogenezis (evrim), kültürel tarih ve otogenezis (bireysel gelişim) olmak üzere üç genetik alandan kaynaklandığını iddia eder. Bu ikisi arasındaki fark, çocuğun “gelişmeye açık alan (yakınsal gelişim alanı)”ıdır (zone of proximal development).

Dil gelişimi ile ilgili bileşenler nelerdir?​

Dil gelişimi ile ilgili bileşenler nelerdir?
Dil gelişimi konusunda yapılan çalışmalar doğrultusunda dil gelişimi; ses, sıra ve anlam sistemlerinden oluşur. Bunlar aşağıdaki gibi ifade edilebilir. Konuşma dilinde anlamı ayırt etmeye yarayan en küçük ses birimleri, ses sistemlerini oluşturur.

Gelişim ile ilgili Jean Piaget ve Lev Vygotsky neler söylemiş?​

Gelişim ile ilgili Jean Piaget ve Lev Vygotsky neler söylemiş?
Vygotsky ve Piaget arasındaki farklılık da zaten bu noktada başlamaktadır.

Işlem öncesi dönemin özellikleri nelerdir?​

İşlem Öncesi Dönem (2-6 Yaş)
- Bellek kullanımı başlar.
- Nesnelerin sürekliliği ve nesne kimliği kazanılır.
- Refleksif davranışlardan amaçlı davranışlara geçilir.
- İçe dönük tepkilerden dışa dönük tepkilere geçilir.
- Taklit ve ertelenmiş taklit gerçekleştirilir.
- Kendi bedenini dış dünyadan ayırabilir.

Piaget nesne sürekliliği hangi dönem?​

18-24 aylar arasında nesne devamlılığı gelişir.
 
Çevresel faktörler, çocukların bilişsel gelişimini etkileyebilir. Örneğin, ekonomik yetersizlikler çeşitli şekillerde bilişsel gelişimi olumsuz yönde etkileyebilir. Yetersiz ekonomik koşullar altında büyüyen çocuklar, sağlık hizmetlerinden yeterince faydalanamayabilir, beslenme yetersizliği ile karşılaşabilir, zayıf ebeveynlik becerileri ile yetişebilir ve kötü yaşam koşulları içinde olabilirler. Bu faktörler, çocukların bilişsel gelişimini ve öğrenme potansiyellerini olumsuz yönde etkileyebilir.

36-48 aylar arasındaki çocukların bilişsel gelişimine dair bazı göstergeler şunlar olabilir:
- Üç küpten kule yapabilme
- 4 parçalı yapbozu tamamlayabilme
- Resmini gördüğü nesneyi tanımlayabilme
- Kendisine söylenen vücut bölümlerini gösterebilme
- Modele bakarak iki nesneden oluşan örüntüyü devam ettirebilme

Vygotsky'nin bilişsel gelişimi açıklarken üzerinde durduğu ana noktalardan biri, gelişimin filogenezis, kültürel tarih ve otogenezis gibi üç genetik alandan kaynaklandığıdır. Ona göre, çocuğun "gelişmeye açık alan"ı da önemlidir. Bu alan, çocuğun kendi başına başaramayacağı ancak yardım alarak başarabileceği becerileri içerir (Yakınsak Gelişim Alanı).

Dil gelişimiyle ilgili bileşenler genellikle ses, sıra ve anlam sistemlerinden oluşur. Bu sistemler, konuşma dilinde anlamı ayırt etmeye yarayan en küçük ses birimlerinden ses sistemlerini oluşturur.

İşlem öncesi dönem (2-6 yaş), çocuğun gelişiminin önemli bir aşamasıdır. Bu dönemde bazı özellikler şunlar olabilir:
- Bellek kullanımı başlar.
- Nesnelerin sürekliliği ve kimliği kazanılır.
- Refleksif davranışlardan amaçlı davranışlara geçilir.
- İçe dönük tepkilerden dışa dönük tepkilere geçilir.
- Taklit ve ertelenmiş taklit gerçekleştirilir.
- Kendi bedenini dış dünyadan ayırabilir.

Piaget'e göre, nesne sürekliliği kavramı 18-24 aylar arasında gelişir. Bu dönemde çocuklar, nesnelerin varlığı ve özelliklerinin sürekli olduğunu kavrarlar.

Videoyu izlemek isterseniz lütfen paylaştığınız linki tıklayabilirsiniz. Eğer başka sorularınız varsa çekinmeden sorabilirsiniz.
 
Geri
Üst