AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Hangi araclarda diferansiyel kilidi var?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.242
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Hangi araçlarda diferansiyel kilidi var?​

2018 Volkswagen Caravelle 2.0 TDI 150 PS DSG Team (8+1 Uzun)

Kilitli diferansiyel ne demek?​

Bir diferansiyel kilidi, tekerleğin boşa dönmesinde veya patinaj anında tekerleğe gelen gücü azaltır. Bu sayede aracın boşa güç harcamaması dengeli bir şekilde sağlanmış olur. Günümüzde diferansiyel kilidi hem mekanik, hem de elektrik-elektronik olarak kullanılmaktadır.
4×4 diferansiyel kilidi nedir?​
Diferansiyel kilidi, tekerleğin boşa dönmesi ya da patinaj çekmesi gibi durumlarda devreye giriyor ve sistem tekerleğe hassas bir fren uygulayarak ona giden gücü azaltıyor. Böylece aracın boşa güç harcaması engellenmiş oluyor. Bu hız seviyesini ve tekerlerin tur sayısını düzenleyen ise diferansiyel kilidi oluyor.

Tırlarda diferansiyel kilidi ne işe yarar?​

Tırlarda diferansiyel kilidi ne işe yarar?
Araçlarda Diferansiyel Kilidi Ne İşe Yarar? Araçlarda diferansiyel kilidi tekerleklerin aynı hızda dönmesini sağlamaktadır. Ayrıca diferansiyel kilidi motordan gelen tüm verileri eşit bir şekilde işler ve bu şekilde torka oradan da tekerleklere iletir.

Defransiyel hangi araçlarda var?​

Defransiyel hangi araçlarda var?
Önden çekişli araçlarda diferansiyel, ön aks üzerindeki şanzıman kutusunda yer alırken arkadan çekişli araçlarda ise arka aksın ortasındaki bir alanda yer alır. Son yıllarda popülerliği gittikçe artan dört çeker araçlarda ise birden fazla diferansiyel bulunur.

Kilitli diferansiyel nerede kullanılır?​

Diferansiyel kilitleri hem mekanik hem de elektronik olarak kullanılmaktadır. Mekanik kilitler traktörlerde veya bazı binek arazi araçlarında görülür. Elektronik diferansiyel kilitleri ise Formula 1 yarış otomobillerinde bulunur. Pilotlar diferansiyel kilidini virajdan viraja değişiklikler yapmak için kullanırlar.

Kaynak diferansiyel nedir?​

Kaynaklı diferansiyeller, normal diferansiyel dişli kutularının sökülüp iki tekerlek arasındaki kısmının kaynaklanması ile elde edilirler. Bu sayede sürekli olarak iki tekere eşit güç aktarılır. İki tekerleğe aktarılan gücün eşit olması, otomobilden beklentinizin ne olduğuna bağlıdır.
Açık diferansiyel nedir?​
– Açık Diferansiyel – Klasik Diferansiyel Motordan gelen torku her iki tekerleğe eşit olarak gönderen diferansiyel çeşididir. Yani sağ tekerdeki çekiş kuvveti ile sol tekerdeki çekiş kuvveti her zaman aynı olur. Tabii tekerlerler farklı hızda dönebilir.

Defransiyel arizasi nasil anlasilir?​

Defransiyel arizasi nasil anlasilir?
Diferansiyel Arıza Belirtileri
- Araç hareket ettiğinde duyulan sürtünme, uğultu ve ötme sesi.
- Yol tutuş özelliğinin kaybolması ve virajlarda aracın kontrolünün zorlaşması.
- Aracın hızı ile birlikte artan titreşimler.
- Araç hareket halinde iken duyulan yağ yanık kokuları.
- Lastiklerde düzensiz aşınmalar.

Elektronik diferansiyel kilidi nedir?​

Elektronik diferansiyel kilidi nedir?
Elektronik diferansiyel kilidi “EDL”, tutuş özellikleri birbirinden çok farklı olan zeminlerde güvenli ve konforlu kalkış imkânı tanır. Bir tekerleğin patinaj yapması durumunda, elektronik diferansiyel kilidi o tekerleğe hassas bir şekilde fren uygular ve güç daha iyi tutuşa sahip olan tekerleğe aktarılır.

Orta kilit ne işe yarar?​

Bu kilitlerin birinci güç dağıtım kademesinde, yani arazi şanzımanında olanına “orta kilit”, ikinci güç dağıtım kademesinde, yani diferansiyelde olanına “diferansiyel kilidi” denir.Orta kilit devreye girdiğinde, otomatik olarak motor gücünün %50 si öne, %50 si arkaya aktarılacaktır.

EDL fren sistemi nedir?​

 
EDL (Elektronik Diferansiyel Kilidi) fren sistemi, aracın tutuş özelliklerini iyileştirmek için tasarlanmış bir sistemdir. Bu sistem, aracın tekerleklerinden birinin patinaj yapması durumunda devreye girer. Patinaj yapan tekerleğe hassas bir şekilde fren uygulanarak güç, daha iyi tutuş sağlayan tekerleğe aktarılır. Bu sayede aracın daha kontrollü bir şekilde ilerlemesi sağlanır ve sürücünün güvenliği artırılmış olur. EDL fren sistemi, farklı zeminlerde aracın kalkışını ve hareketini daha güvenli ve konforlu hale getirir.
 
Geri
Üst