Halkla iliskiler kampanya surecleri nelerdir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
142.338
Çözümler
15
Tepkime puanı
1
Puan
38
Web sitesi
forumsitesi.com.tr

Halkla ilişkiler kampanya süreçleri nelerdir?​

Bir halkla ilişkiler kampanyası, araştırma, planlama, aksiyon ve iletişim ile sonuçların değerlendirilmesinden oluşan süreci mutlaka yaşamalı, bu süreç içinde amaçlar belirlenerek strateji ve taktikler geliştirilmelidir.
Halkla ilişkiler kampanyalarının kurum imajına katkıları nelerdir?
Kurumsal halkla ilişkiler şu işlevleri yerine getirir;
Kampanya faaliyetleri nelerdir?
Kampanyalar bir şirkete yatırımlarını geri çektirme, bir kömür madenini durdurma veya hükümeti bir iklim değişikliği etki çalışması yapmaya zorlama gibi belirli sonuçlar elde etmeye yönelik sürekliliği olan çabalardır. Kampanyalar stratejik olarak grup kapasitesi oluşturmak ve deneyim kazanmak için etkili bir yoldur.

Halkla ilişkiler kampanya uygulaması nedir?​

Halkla ilişkiler kampanyaları, kurumun/markanın hedef kitlesi ile etkili iletişim kurmasını, kurumun/markanın itibar kazanmasını sağlayan iletişim faaliyetleridir. İşlevleri ve etkileri düşünüldüğünde kampanyanın belli bir sistem, plan program dahilinde hazırlanması beklenmektedir.
Halkla ilişkiler açısından başarılı bir kampanya yapmanın ilk adımı nedir?
Rakip analizi yapılmalı, rakiplerin en son nasıl bir kampanya ile kime seslendikleri araştırılmalıdır. Her şeyden önce kurum/ marka kendini tanımalıdır, durum analizi yapılmalı güçlü ve zayıf yönler ortaya çıkarılmalıdır. Hedef kitlenin özellikleri tespit edilmeli, net bir hedef kitle profili çıkarılmalıdır.
Halkla ilişkiler kampanyası nasıl yapılır?
Kampanya süreci:
- Araştırma (Sorunun ya da durumun saptanması): Durum analizi (halkla ilişkiler probleminin tanımlanması) “Ne durumdayız?
- 2. Planlama: Strateji belirleme. “Neyi, neden yapmalı ve ne söylemeli?
- 3. Uygulama: Harekete geçme ve iletişim aşaması (program oluşturma)
- Değerlendirme: Son aşama.
 
Geri
Üst