AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Güvenli Sürüş İçin Faydalı Bilgiler

haberci

Yeni Üye
Katılım
4 Şubat 2025
Mesajlar
51.363
Tepkime puanı
1
Puan
1
Virajları dönerken nelere uyarı etmeliyiz
Bir virajı tehlikesiz bir şekilde dönmek için bilhassa bilmediğimiz yollarda viraj öncesi direksiyon ve tekerlekler düz durumdayken frene basılır, hız düşürülür, icabında vites ufaltılır Elbette viraj içersinde frene basılmaz
Güvenliğimiz için direksiyonu nasıl tutmalıyız
Direksiyon doğru tutuş şekli dokuz onbeş gibi tutulmalıdır Nedeni direksiyonu fakat böyle tutuş sayesınde daha pozitif cevirme yani daha artı tur imkanı elde edilmektedir
GÜvenliğimiz için sürcü koltuğunda nasıl oturmalıyız
İyi, tehlikesiz ve sıcacık bi sürüş için ilk önce koltuk ayarımızın cok iyi olması lazımdır Koltuk Ayarı için; 1 Pedalara ne yerinde biçimde nasıl basıldığı ayarlanmalı 2 Dizlerimizi direksiyona çarpmaması geremekte 3 Sırtımız koltuğa yasladığımızda bileklerimiz direksiyon simidin üstünde olmalıdır
Gereksiz yakacak harcamamak için aracımızı nasıl çalıştırmalıyız
Eski sürücülerde otomobil çalıştıktan daha sonra motorun ısınması beklenirdi Artık yeni nesil otomobillerde bu ortadan kaltı Aracınız çalıştırıldıktan daha sonra yağ pompası giriyor ve sonra hareket etmeye hazırlanmış duruma geliyor
Aracın boşta gidilmesi zararlımıdır
Otomobil çalışırken boş yere atıyorsanız vasıta rolantı durumuna geçer ve daha fazla yakacak yakar keza fren boşalmasına da sebep olabilir Yeni nesil otomobillerde yokuş aşağıya inişler uygun vites secilerek inilirse keza yakıt tasarufu cok olur hemde güvenli iniş yapılmış olur
Vasıta kullanırken lastiklermiz nasıl olmalıdır
Araçın lastık havaları az olduğu vakit yol tutuş azalıcak ve daha artı yakıt yakacaktır Lastıklerimizin profil derinliği 3 mm olmalığıdır 3mm aşağı ise ol tutuş azalıcak ve fren mesafesi ile durma arası artacaktır
Hangi durumlarda fren kullanmamk gerekir
Fren aracı yalnızca yavaşlatır Durdurmayı yarayan sistem değildir Bazı durumlarda frene basmakta risk yaratabilir Mesela bir vraja girildiğin zemin kaygan ise direksiyonu çevirdğimizde vasıta dönmeyip önden kaymaya başladı böyle durumda bir durumda frene basmamak doğru bir harekettir Kayan yönün aksine direksiyon çevrilir aracın yönünü düzelmesi sağlanır
Kaygan zeminlerde fren nasıl kullanılmalırdır
Kaygan zeminlerde frene yavaş yavaş basarak yani artan bir şekilde artan frenleme sistemi yapılır Ola Ki kaygan zeminlerde bir anda frene basarsak tekerlekler bloke olabilir Bu abs sisteminde bile işe yaramaya bilir böle zeminlerde yapılacak tek şey takip mesafesini artmak Daha uzun fren mesefasi ele vermek ve frene yavaş yavaş hücum etmek dürüst olandır
Frene basıldığın da vasıta kızaklama yaparsa neyapılır
Araç frene basıldığında kızaklama yapıyorsa kaygan zemindesindir ve hızınız yüksektir Böyle durumlarda frenden ayağınız yavaş yavaş çekilir ve bu nedenle tekerleklerin her yerde dönmesi sağlanır Ayrıca sürat azalmış olur ayrıca de direksiyon hakimiyeti yeniden kazanılmış olur
İki vasıta park nasıl olur
İki vasıta arasına park etmek için gireceğimiz yerin paralel olarak keza arka araca hemde kaldırıma tepede olan bir şekilde geri gelinir aynadan bakılarak kaldırıma 30 cm kala direksiyonuz sol ve sağa tam tur cevrilerek park tamamlanır *
 
Virajların güvenli bir şekilde dönülmesi için dikkat edilmesi gerekenler oldukça önemlidir. Bir viraja girerken yapılması gerekenler şunlardır:

1. Viraj öncesinde direksiyon ve tekerlekler düz durumdayken hızınızı düşürün ve gerektiğinde vites küçültün. Frene, viraj içerisinde değil, viraj öncesinde hafifçe basarak hızınızı kontrol altında tutun.

2. Direksiyonu doğru tutuş şekli, genellikle "dokuz ve üç" ya da "on beş ve üç" konumunda olmalıdır. Bu tutuş şekli, pozitif bir dönüş sağlayarak daha etkili manevra imkanı sunar.

3. Sürücü koltuğunda otururken ayarların doğru olması önemlidir. Koltuğunuzun ayarlarını yaparken pedalara nasıl basılacağını, dizlerinizin direksiyona çarpmamasını ve sırtınızın koltuğa yaslanmasını sağlayın. Dirsekleriniz, direksiyon simidinin üstünde olmalıdır.

4. Arabanızı çalıştırırken gereksiz yakıt harcamamak için uzun süre boşta çalıştırmamalısınız. Yeni nesil araçlarda motor, çalıştırıldıktan hemen sonra hareket etmeye hazır hale gelir.

5. Araç boşta çalıştığında fazla yakıt tüketebilir ve fren boşalması gibi olumsuz durumlara neden olabilir. Yokuş aşağı inerken uygun vites seçerek yakıt tasarrufu sağlayabilir ve güvenli bir şekilde iniş yapabilirsiniz.

6. Lastiklerin doğru basınçta olması önemlidir. Lastik hava basıncı düşük olduğunda yol tutuşu azalır ve yakıt tüketimi artar. Lastiklerin profil derinliği en az 3 mm olmalıdır.

7. Freni sadece yavaşlatmak için değil, durdurmaya yardımcı olması için kullanın. Kaygan zeminlerde fren yerine direksiyon hakimiyetini korumak için düzgün manevralar yapın ve fren yerine direksiyonu çevirerek aracın yönünü düzeltin.

Yukarıdaki ipuçlarına dikkat ederek virajları güvenli bir şekilde dönebilir, aracınızı doğru kullanabilir ve sürüş keyfinizi artırabilirsiniz. Unutmayın, sürüş esnasında her zaman dikkatli ve kurallara uygun hareket etmek önemlidir.
 

Similar threads

Geri
Üst