- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 214.435
- Çözümler
- 3
- Tepkime puanı
- 1
- Puan
- 38
- Web sitesi
- forumsitesi.com.tr
Gruplaşma yöntemi nedir?
Öğrenciler önce ikili gruplar oluşturarak bir konu ya da problem durumu ile ilgili düşüncelerini birbirlerine açıklarlar. Öğrenciler birbirinden ayrılarak yeni ikili gruplar oluşturur. Yeni grup arkadaşına düşüncelerini iletirler ve birbirlerine katılıp katılmadıkları noktaları oluştururlar.Öğretim yöntem ve Teknikleri neye göre belirlenir?
Öğretim yöntemlerinin seçiminde öğrenci özelliklerine uygunluk büyük öneme sahiptir. Her konu ve öğrenme düzeyi için uygun tek bir yöntemden bahsetmek mümkün değildir. Bu sebeple yöntemler seçilirken hedeflere, öğrenci ve konunun özelliklerine dikkat etmek gerekir.Bilinenden bilinmeyene ilkesi nedir?
4) Bilinenden Bilinmeyen İlkesi: Ön öğrenmeler ve hazırbulunuşluk göz önünde tutularak bilişsel ve duyuşsal tutumu geliştiren ilkedir. Bildiğinin üstüne bilinmeyenin eklenmesiyle özgüven arttırıcı bir ilke olarak karşımıza çıkar.
Vızıltı yöntemi nedir?
Vızıltı gruplarında önemli olan belli bir öğrencinin belirli bir süre bir konu üzerinde tartışması ve sonunda varılan kararların açıklanmasıdır. Bu tür grup tartışması 4′le 36 dakika arasında sürebileceği için Vızıltı gruplarına “kısa süreli tartışma grupları” da denilmektedir.Benzetim yöntemi nedir?
Benzetim, dinamik bir sistemin özelliklerini ve davranışlarını bilgisayar aracılığıyla değerlendiren bir tekniktir. Bir simülasyon modeli, temel olarak “ne-eğer” (what-if) analizlerinin yapılmasını sağlayan bir araç olarak ele alınmalıdır.Öğretimde içeriğin basitten karmaşığa bilinenden bilinmeyene doğru sıralanması programlı öğretimin hangi ilkesi ile ilgilidir?
Yaşama yakınlık ilkesi; somuttan soyuta, bilinenden bilinmeyene ve yakından uzağa gibi ilkelerin temelini oluşturur. Okul, öğrencinin hayata hazırladığı için okuldaki öğretim de doğrudan yaşamın kendisi olmalıdır.
Örneğin vızıltı 22’de iki öğrenci bir konu üzerinde 2’şer dakika konuşur. Vızıltı 66’da ise altı öğrenci 6’şar dakika bir konu üzerinde tartışır. Vızıltı gruplarında önemli olan belli bir öğrencinin belirli bir süre bir konu üzerinde tartışması ve sonunda varılan kararların açıklanmasıdır.
Üç Aşamalı olarak uygulanır.
- UYUM SAĞLAMA(Hazırlık) Benzetim konusu ve amacının açıklanması Benzetimin tanımı Uyulacak kuralların belirlenmesi ve rol paylaşımı
- BENZETİM ORTAMI. Öğrencilerin oyuna katılmaları ve rollerini sergileme. Öğretmenin olaya karışmadan gözlemesi.
- OLAYI İNCELEME/GÖZDEN GEÇİRME.
Benzetim yöntem mi teknik mi?
Benzetim, dinamik bir sistemin özelliklerini ve davranışlarını bilgisayar aracılığıyla değerlendiren bir tekniktir.
Öğrencilerin sınıf içerisinde bir olayı gerçekmiş gibi ele alıp üzerinde eğitici çalışma yapmalarına imkan veren aktif öğretim tekniği nedir?
Benzetim, bir olayı gerçekmiş gibi ortam düzenleyip öğrencilerin üzerinde çalışma yapmalarını sağlar. Gerçek durumu taklit etmek amacıyla bir model üzerinde öğrenmedir.Karşılıklı öğretim tekniği nedir?
Palinscar ve Brown (1984)’a göre karşılıklı öğretim, öğrencilerin okuduğunu anlama becerilerini geliştirmeyi öğrendikleri, anlamayı destekleyici ve anlamayı izleyici becerilerin kazandırıldığı yapılandırılmış bir öğretim sürecidir.Bunu kim yapar tekniği örnek?
– Öğrenciler sınıfta ‘Bunu kim yapar’ diyerek dolaşmaya başlar. -Birbirlerinin çalışma yaprağındaki alıştırmalardan birini yapma kosunda anaşanlar eşleşir. – öğrenciler birbirlerinin çalışma yaprağındaki alıştırmalardan birini yapıp isimlerini yazarlar. Konu seçimi; Öğrencilerin ne öğrenmesi isteniyor?