Growth Hacking nedir? Nasıl yapılır?

SoruCevap

Yeni Üye
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
350.999
Çözümler
1
Tepkime puanı
17
Puan
308
Yaş
36
Growth hacking stratejilerinin amacı, genellikle mümkün olduğunca az harcama yaparak mümkün olduğunca çok sayıda kullanıcı veya müşteri elde etmektir. “Growth hacking” terimi, GrowthHackers’ın kurucusu ve CEO’su Sean Ellis tarafından 2010 yılında icat edildi.

Growth Hacker nedir?
Growth hacker, işletmelerin müşteri kazanmasına ve elde tutmasına yardımcı olmak için yaratıcı, düşük maliyetli stratejiler kullanan kişidir. Bazen büyüme korsanlarına büyüme pazarlamacıları da denir, ancak büyüme korsanları yalnızca pazarlamacılar değildir. Ürün yöneticileri ve mühendisler dahil, bir ürün veya hizmete dahil olan herkes bir büyüme korsanı olabilir.

Growth hackerlar takıntılı, meraklı ve analitik olma eğilimindedir:
Growth hackerlar yalnızca işi büyütmeyle ilgili stratejilere odaklanır.
Yenilikçi büyüme stratejilerini varsayar, öncelik sırasına koyar ve test ederler.
Neyin işe yaradığını görmek için analiz eder ve test ederler.
İdeal büyüme korsanı, büyüme önceliklerini nasıl belirleyeceğini, müşteri edinme kanallarını nasıl belirleyeceğini, başarıyı nasıl ölçeceğini ve büyümeyi nasıl ölçeklendireceğini bilir.

Growth Hacking Nasıl Çalışır?

Peki, Growth Hacking Nasıl Çalışır?Her şirket için, neden büyüdüğünüzü anlamak ve bunu kasıtlı olarak gerçekleştirmenin yollarını aramakla ilgilidir.

Birçok yeni şirket, Dave McClure’nin “korsan hunisini” büyüme tarifi olarak kullanıyor. Bunlar edinme, etkinleştirme, elde tutma, yönlendirme ve gelirdir (AARRR). Diğerleri, büyümeyi hacklemenin önemli bir parçası olarak farkındalık yaratmayı içerir. Her iki durumda da amaç trafik ve ziyaretçi çekmek, ziyaretçileri kullanıcılara dönüştürmek ve bu kullanıcıları mutlu müşteriler olarak tutmaktır.

Growth Hacking’e Nasıl Başlanır
Bir şirketin Growth Hacking’e nasıl başlayabileceği aşağıda açıklanmıştır. Her şeyden önce, ürününüzü oluşturun ve insanların onu istediğinden ve bunun için para ödemeye istekli olduğundan emin olmak için test edin. Bu, veri toplamanıza yardımcı olacak, böylece temel alıcı personelinizi anlamanıza ve buna göre büyüme pazarlama taktiklerini hedeflemenize yardımcı olacaktır.

Ürününüzü düzenli aralıklarla güncelleyin ve doğru yolda olup olmadığınızı her zaman bilmeniz için müşteri geri bildirimi almaya devam edin. Aynı zamanda, sürekli büyümeyi teşvik etmek için ürününüzü pazarlayın ve bu sonuçların başarısını takip edin. A / B testi ve diğer dönüşüm optimizasyon teknikleri, etkili büyüme korsanlığı için çok önemlidir.

Growth Hacking Stratejileri
Growth hacking stratejilerinin çoğu üç ana alana ayrılır:

İçerik pazarlama
Ürün Pazarlama
Reklâm

Kullanılan taktiklere bağlı olarak, içerik pazarlaması, ürününüz hakkında bilgi vermenin düşük maliyetli bir yolu olabilir. Tipik içerik pazarlama faaliyetleri şunları içerir:

Bir blog başlatmak ve değerli, paylaşılabilir içerik oluşturmak
Konuk bloglama
Sosyal medya içeriği oluşturmak
E-kitap ve teknik inceleme yazma
Podcasting
Web seminerleri yürütmek
Yarışmalar ve eşantiyonlar yapmak
Blogcuların ürününüzü incelemesini sağlama
İlgili forumlara, gruplara ve alt dizinlere katılmak
Etkileyici pazarlama
Kullanıcılarla daha güçlü bir bağlantı kurmak için e-posta pazarlamasını kullanma
SEO ile içerik görünürlüğünü iyileştirme
Ürün Avı gibi ilgili pazarlarda ve sitelerde listelenmek
Ürün pazarlaması, ürününüzü daha çekici hale getirmeye ve kullanıcı tabanını oluşturmaya yönelik teknikleri içerir.

Yalnızca davetli bir kayıt sistemi kullanarak kaçırma korkusundan (FOMO) yararlanma
Kullanıcı işe alım sürecini daha keyifli hale getirmek için oyunlaştırmak ve ödüller sunmak
Hem yönlendirene hem de yeni kullanıcıya fayda sağlayan yönlendirmeler için teşvikler sunmak
İçerik pazarlaması büyüme taktiklerini de kullanacak olan bağlı kuruluş pazarlaması
Büyüme korsanları, işlerini tanıtmak için sosyal reklamcılık ve tıklama başına ödeme (PPC) reklamcılığını da kullanabilir.

Growth Hacking Örnekleri
Başarılı Growth hacking kampanyalarının bazı iyi bilinen örnekleri şunları içerir:

Ek depolama ile yenilerini davet etmeleri için mevcut kullanıcıları ödüllendiren Dropbox
Her giden e-postaya insanları yeni bir hesaba kaydolmaya teşvik eden bir satır ekleyen Hotmail
Uygun fiyatlı konaklama arayan kişileri bulmak ve pazarlamak için Craigslist’i kullanan AirBnB
 
Geri
Üst