Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Google tiklama basina ne kadar veriyor?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
42.594
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Google tıklama başına ne kadar veriyor?​

Örneğin, 25 sayfa görüntülemeden 0,15 dolar tutarında bir tahmini kazanç elde ettiyseniz, sayfa BGBG’niz (0,15 dolar / 25) * 1000, yani 6,00 dolar olur. 45.000 reklam gösteriminden 180 dolar tutarında bir tahmini kazanç elde ettiyseniz, reklam BGBG’niz (180 dolar / 45.000) * 1000, yani 4,00 dolar olur.

Maksimum tıklama başı maliyet nedir?​

TBM teklifi verme yönteminin kullanıldığı kampanyalarda, bir maksimum tıklama başına maliyet teklifi veya kısaca “maks. TBM” belirlersiniz. Maks. TBM, reklamınıza yapılan bir tıklama için ödemek istediğiniz en yüksek tutardır (teklif ayarlamaları belirlemediğiniz veya Geliştirilmiş TBM kullanmadığınız sürece).

TBM teklifleri ne demek?​

TBM teklifleri ne demek?
Reklamınıza yapılan bir tıklama için ödemek istediğiniz en yüksek tutarı belirlemek üzere ayarladığınız teklif. Reklamınız tıklandığında o tıklamanın maliyeti, belirlediğiniz maksimum tıklama başına maliyet teklifinden (veya “maks. TBM”) daha fazla olmaz.

TBM kaç TL?​

TBM’nizi 0,25 TL olarak belirleyebilirsiniz. Bir kullanıcı reklamınızı görüp tıkladığında en fazla 0,25 TL ödersiniz, tıklamazsa ödeme yapmazsınız. Bir metin reklam oluşturduğunuzu ve 0,25 TL’lik bir maks. TBM teklifi belirlediğinizi varsayalım.

Google Ads para kazandırır mı?​

Ortalama 500 kişinin web sitenizi ziyaretettiğiniz düşünürseniz Google AdSense ile günlük 4-5 lira civarında gelir eldeedebilir. Ziyaretçi sayınız arttıkça kazancınız da artar. AdSense ilegelirinizi arttırmanın bir yolu da İngilizce site açmaktır.

Gtbm ne demek?​

Gtbm ne demek?
Geliştirilmiş tıklama başına maliyet (GTBM) özelliği, verdiğiniz manuel tekliflerden daha fazla dönüşüm elde etmenizi sağlar. Web sitenizde satış veya dönüşümle sonuçlanabilecek gibi görünen tıklamalar için manuel tekliflerinizi otomatik olarak ayarlar.

TBM reklam ne demek?​

TBM, tıklama başına maliyet, verdiğiniz reklamlara her tıklama yapıldığında ödemiş olduğunuz bütçedir. TBM tekliflerinde, maksimum TBM belirtirsiniz. Eğer reklamlarınız da teklif ayarları yapmazsanız da bu ödeme, maksimum en yüksek tutarı baz alarak gerçekleşir.

TBM nasıl hesaplanır?​

Ortalama tıklama başına maliyet (ort. TBM), tıklamalarınızın toplam maliyetinin toplam tıklama sayısına bölünmesiyle hesaplanır. Ortalama TBM’niz, reklamınıza yapılan bir tıklama için ücretlendirildiğiniz gerçek tutar olan gerçek tıklama başına maliyetinizi (gerçek TBM) temel alır.

Tıklama başı maliyet CPC hesaplaması nasıl yapılır?​

Tıklama başı maliyet CPC hesaplaması nasıl yapılır?
CPC (cost per click) hesaplayabilmeniz için kullanacağınız formül; Bir reklam verenin ödediği ücretin tıklama sayısına bölünmesiyle elde edilen maliyettir. Örneğin, bir reklam veren 42 tıklama alan bir kampanya için 150 TL ödediyse, CPC(cost per click) 3,57 TL olur. (150/42 = 3,571).

Tıklama başına ödeme ne demek?​

Tıklama başına ödeme: Reklam verenlerin reklam tıklamaları için maliyetlendirildiği, reklamların gösterilmesinin herhangi bir maliyet yaratmadığını reklamcılık çeşitidir.
 
Google’ın tıklama başına ne kadar ödeme yaptığı konusundaki detaylı açıklamalara göz atmak isterseniz, aşağıdaki bilgileri bulabilirsiniz:

- Google’ın ödeme yaparken dikkate aldığı temel metriklerden biri tıklama başına maliyettir (CPC - Cost Per Click). Bu, reklam verenlerin reklamlarına tıklama başına ödedikleri ücreti ifade eder.
- Tıklama başına maliyetin hesaplanması için reklam verenin ödediği ücretin tıklama sayısına bölünmesi gerekmektedir. Örneğin, 42 tıklama alan bir kampanya için 150 TL ödendiğinde, CPC 3,57 TL olarak hesaplanır. (150 / 42 = 3,571)
- Maksimum tıklama başı maliyet (TBM) ise bir reklama tıklama başına ödemek istediğiniz en yüksek tutarı ifade eder. Bu, TBM teklifi verme yöntemiyle belirlenir.
- TBM’nizi belirlerken dikkat etmeniz gereken nokta, reklamınıza yapılan bir tıklama için ödemeyi ne kadar ayarladığınızdır. Örneğin, 0,25 TL olarak belirlediğiniz TBM ile reklamınıza tıklanması durumunda maksimum 0,25 TL ödeme yaparsınız. Tıklanmazsa ise ödeme yapmazsınız.
- Tıklama başına ödeme, reklam verenlerin reklam tıklamaları için ödeme yaptığı, reklamın gösterilmesinin ise maliyetsiz olduğu bir reklamcılık çeşididir.

Bu bilgiler doğrultusunda Google Ads ve tıklama başına maliyet konularına daha detaylı bir bakış açısı kazanmış olabilirsiniz. Eğer başka konular hakkında da sorularınız varsa sormaktan çekinmeyin!
 
Geri
Üst