AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Google Analytics ikincil boyut nedir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
126.568
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Google Analytics ikincil boyut nedir?​

Raporunuzu sıralarken ve/veya birleştirirken kullanabileceğiniz ek bir ölçüt sağlayan temel değerdir. Birçok rapor tablosunda, birincil ve ikincil boyut değerlerinin her bir olası kombinasyonu için bir satır görünür.

Analytics Goal nedir?​

Google Analytics Hedefler (Google Analytics > Dönüşümler > Hedefler) web sitesi ve uygulamada kullanıcıların belirlenen hedeflere ulaşmaları sürecini değerlendirebileceğimiz bir alandır ve hedeflerin performansını ölçümlememize yardımcı olur.
6 Google Analytics te ikincil boyut nedir?​
İkincil boyut Bir çok standart Google Analytics raporunda ikincil boyutları kullanabilirsiniz. İkincil boyut eklemek, raporun ana boyutuna ekstra bir boyut daha atamanızı sağlar. Böylece ana boyutunuzun yanına kaynak/araç, demografi, site hızı bla bla farklı bir boyutu ekleyebilirsiniz.

Google Analytics 4 nedir?​

Google Analytics 4 nedir?
GA4 için gizliliği öne alan, yapay zeka destekli analizler ve içgörüler üreten Google’ın yeni analiz toolu diyebiliriz. Makine öğrenimini ve yapay zekayı temele alarak daha etkili içgörüler oluşturmamıza olanak tanıyor.

Google Analytics boyut nedir?​

Google Analytics boyut nedir?
Verilerin karakteristik veya tanımlayıcı bir özelliğidir. Tarayıcı, Açılış Sayfası ve Kampanya Analytics’teki varsayılan boyutlara örnek gösterilebilir. Boyut, farklı değerler verilebilen bir nesnenin tanımlayıcı özniteliği veya özelliğidir.

Google Analytics ile neler ölçülür?​

Google Analytics, izleme kodu yüklü olan tüm web siteleri için oturumlar, kullanıcı davranışları, kitlelerin lokasyon ves cihazları, e-ticaret işlemleri, dönüşümler gibi birçok veriyi ölçen bir araçtır. Bir başka deyişle Google Analytics, popüler bir ücretsiz web sitesi analiz platformudur.

Özel boyutlar ne olarak kullanılabilir?​

Özel boyutlar, Özel Raporlarda birincil boyutlar olarak görünebilir. Ayrıca, özel boyutları standart raporlarda Segmentler ve ikincil boyutlar olarak da kullanabilirsiniz.
Hangileri Google Analytics teki hedeflere örnektir?​
Hedeflere örnek olarak satın alma (e-ticaret sitesi için), bir oyun seviyesini tamamlama (mobil oyun uygulaması için) veya iletişim bilgileri formu gönderme (pazarlama veya olası satış yaratma sitesi için) verilebilir. Hedefleri tanımlamak, dijital analiz ölçüm planlarının önemli bir parçasını oluşturur.

Google Analytics 4 nasıl kullanılır?​

Google Analytics 4 nasıl kullanılır?
Analytics’i kullanmaya başlama
- Analytics hesabı oluşturun. google.com/analytics adresine gidin. Hesap oluşturmak için Ücretsiz başlayın’ı tıklayın. Zaten Google Analytics hesabınız varsa Analytics’te Oturum Aç’ı tıklayın.
- Web sitenizde ve/veya uygulamanızda Analytics’i ayarlayın.

Google Analytics 4 Nasıl Kurulur?​

Google Analytics 4 Nasıl Kurulur?
Mülk sütununda halihazırda web siteniz için veri toplayan Universal Analytics mülkünü seçin. Mülk sütununda GA4 Kurulum Asistanı’nı tıklayın. Mülk sütunundaki ilk seçenektir. Yeni bir Google Analytics 4 mülkü oluşturmak istiyorum’un altındaki Başlayın seçeneğini tıklayın.

Boyut ve metrik ne demek?​

Boyutlar verilere ilişkin özelliklerdir. Örneğin, Şehir boyutu oturumun açıldığı şehri (ör. “Ankara” veya “İstanbul”), Sayfa boyutu ise görüntülenen bir sayfanın URL’sini belirtir. Metrikler nicel ölçümlerdir. Oturum sayısı metriği toplam oturum sayısını gösterir.

Analiz raporlarından neler öğrenebilir?​

Web Sitesi Analizi ve Raporlama Araçları ile Neler Öğrenebiliriz? Hedef kitlenizle ilgili raporları alıp sitenizin kaç kere ziyaret edildiğini görebilirsiniz. Sitenizde bulunan sayfaları ziyaret edenleri belli tarih aralıklarıyla kıyaslayabilirsiniz. Sitenizi ziyaret edenlerin ilgi alanlarını öğrenebilirsiniz.
4 Google Analytics te boyut nedir?​

Özel boyutlar hangi raporlarda kullanılabilir?​

Özel boyutlar hangi raporlarda kullanılabilir?
Özel boyutlar ve metrikler yalnızca, Universal Analytics için etkinleştirilmiş olan veya en az bir uygulama raporlama görünümü içeren mülklerde kullanılabilir.

Özel boyut nedir?​

Özel boyut nedir?
Özel boyutlar ve özel metrikler, tıpkı Analytics hesabınızdaki varsayılan boyutlar ve metrikler gibidir. Tek fark, bunları sizin oluşturmanızdır. Oluşturduğunuz boyut ve metrikleri Analytics tarafından otomatik olarak izlenmeyen verileri toplamak ve analiz etmek için kullanabilirsiniz.
 
Google Analytics ikincil boyutlar, raporlama esnasında kullanabileceğiniz ek bir ölçüt sağlayan temel değerlerdir. Birçok rapor tablosunda, birincil ve ikincil boyut değerlerinin her bir olası kombinasyonu için bir satır görünür. Bu sayede ana boyutunuzun yanına ekstra bir boyut daha atayarak raporunuzu detaylandırabilir ve daha spesifik analizler yapabilirsiniz.

Özel boyutlar ise, standart boyutlar ve metrikler gibi Analytics hesabınızdaki varsayılan veri özellikleridir. Fakat özel boyutları ve metrikleri sizin oluşturmanız söz konusudur. Bu özellikleri kullanarak Analytics tarafından otomatik olarak izlenmeyen verileri toplayabilir ve özelleştirilmiş raporlar oluşturabilirsiniz.

Özetle, Google Analytics ikincil boyutlar raporlamayı detaylandırmak için kullanılan ek ölçütlerdir, özel boyutlar ise Analytics verilerinin özelleştirilmesine olanak tanıyan özelliklerdir. İkincil boyutlar genellikle standart raporlarda kullanılabilirken, özel boyutlar özel raporlarda, segmentlerde ve ikincil boyutlar olarak da kullanılabilir. Bu özellikler sayesinde Google Analytics'i daha etkili bir şekilde kullanarak daha kapsamlı analizler yapabilirsiniz.
 
Geri
Üst