Girisimcilerin basarisiz olmasina neden olan nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
205.434
Çözümler
15
Tepkime puanı
1
Puan
38
Web sitesi
forumsitesi.com.tr

Girişimcilerin başarısız olmasına neden olan nedir?​

Tecrübelerime göre, birçok yeni girişimcinin başarısız olma sebebi, çabucak yorulması, vazgeçmesi ve işletmeyi kapatmasıdır. Aksiliklere rağmen, Steve Jobs ve Thomas Edison gibi girişimciler, vizyonları doğrultusunda, zorlansalar bile, başarıya ulaşana kadar uğraşmaya devam ettiler.
Yeni ürünlerin başarısız olma nedenleri nelerdir?
Ürüne Aşık Olmak () Ürüne aşık olmak startupların başarısız olmasına şu şekillerde neden olur: Piyasada böyle bir ürüne veya hizmete ihtiyaç olmaması: 47% Ürünün piyasaya sürülme zamanının doğru seçilmemesi: 13% İş modeline ihtiyaç duyulmaması veya iş modelinin eksikliği: 17%

Startuplar neden başarısız oluyor?​

Ürün/ Pazar uyumunu yakalayamayan girişimler bu sebeple beklentilerini karşılayamaz ve batmak mecburiyetinde kalırlar. Bu sebeple bir startup’ın dikkat etmesi gereken hususların başında müşteri ihtiyacı, pazar uyumu ve pazarlanabilecek ürün sunumu gelmektedir. Bir şirket için olmasa olmaz şey nakit para döngüsüdür.
Yeni ürünler hangi nedenlerle pazarda başarısız olur?
Birinci neden olan “pazarda ihtiyaç olmaması”, son araştırmada da yüzde 42 gibi bir oranla yeni girişimlerin yaklaşık yarısının en temel kapanma nedeni olduğu görülüyor. Bunu yüzde 29 oranla “nakitsiz kalmak”, yüzde 23 ile “doğru takım olmaması” gibi kapanma nedenleri takip ediyor.

Startuplar neden batar?​

Girişimcileri başarısızlığa sürükleyen birçok farklı etken vardır: Zayıf ürün, iş modeli eksikliği, zayıf pazarlama, müşterileri göz ardı etmek, ürünün piyasa çıkış zamanlamasının yanlış olması, odak noktasının kaybedilmesi, takım/yatırımcılar arasındaki uyumsuzluk, tutku eksikliği, yasal zorluklar…
Girişimcinin hangi ayda ne kadar kişiye ne kadar ciro ile ulaşırsa yatırdığı parayı çıkarabileceğini?
Başabaş noktası, girişimci hangi ayda ne kadar kişiye ne kadar ciro ile ulaşırsa yatırdığı parayı çıkarabileceğini gösterir.
 
Geri
Üst