AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Geri bildirim alirken nelere dikkat edilmeli?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
107.080
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Geri bildirim alırken nelere dikkat edilmeli?​

Geribildirim 101: Nasıl Alınır ve Verilir? En Temel Prensipler
- Spesifik olmalı: Mutlaka yaşanmış, gerçekmiş bir olay olmalı.
- Saygı: Her ne olursa olsun karşı tarafa saygılı olunmalı.
- Tone of voice: Beden diline de dikkat edilmeli.
- İzin almak: Karşındakinin rızasını almak.

Geri bildirim hataları nelerdir?​

Geribildirimin bizim ülkemizde yanlış anlaşılmasının sebepleri şunlardır.
- Geribildirimimizin net ve açık olmaması
- Geribildirim verme şeklimiz ve tavrımız.
- Geribildirim kültürünün yerleşmemiş olması

Geri bildirim hangi özellikleri taşımalı?​

Geri bildirim hangi özellikleri taşımalı?
Geri Bildirim:
- Kişiye yardımcı olmayı amaçlar,
- Belirli konuda ayrıntı içerir,
- Zamanında yapılır,
- Açık ve şeffaftır,
- Kişinin davranışı üzerinedir.

Geri bildirim ne işe yarar?​

Geri bildirim ne işe yarar?
Geribildirim (Feedback), kullanıcıya bulunduğu durum ve yaptığı eylem ile ilgili, sistem tarafından geri verilen her türlü bilgi ve bildirimlerdir. Geribildirim, bir sistemden, bilgi girişine karşılık veya destek olarak gelen çıktıdır.

Geri bildirim almak neden önemlidir?​

Geri bildirim sadece yöneticiden çalışana değil çalışandan yöneticiye karşı da olabilen bir bilgi akışıdır. Burada amaç, organizasyonun bütün kollarını süreç içine dahil ederek, gelişim alanları konusunda farkındalık kazanılmasını sağlamak ve buna bağlı olarak da iyileştirme sağlamaktır.

Geri bildirim almak neden zordur?​

Geri bildirim konusundaki zorluk, kişinin “öğrenmek-gelişmek” ve “olduğu gibi kabul edilmek” isteklerinin birbiriyle çelişmesidir. Geri bildirim almak üç nedenle kişiyi zorlar. Bunlar geri bildirimin içeriği, veren kişi ve benlik algısıdır.

Geri bildirim göndermek ne demek?​

Geri bildirim göndermek ne demek?
Geri bildirim gönder’e dokunun. Yaşadığınız sorunu açıklayın. Bildirdiğiniz sorunla ilgili paylaştığınız her bilgi bizi çözüme bir adım daha yaklaştırır. Ekran görüntülerini ve günlük kayıtlarını otomatik olarak eklemek istiyorsanız seçin.

Geri bildirim sistemi ne zaman devreye girer?​

Geri bildirim sistemi ne zaman devreye girer?
Müşterilerin beklentilerini karşılayabilmek ve daha iyi bir hizmet verebilmek için geri bildirim devreye girer.
Geri bildirim deyince aklımıza ne gelir?​
feedback kelimesinin iki karsiligindan biri. digeri icin (bkz: geri besleme). ikili ilişkilerde herhangi bir davranış veya söz sonrasında gelen davranış ve tepki. bütün iletişimlerde verici kişinin en çok ilgilendiği konudur.
Feedback türleri nelerdir?​
Feedback, birçok farklı amaç için kullanılabilir ve bu nedenle birçok farklı feedback türü bulunur. Feedback türleri arasında en çok bilinenler ise; gayri resmi feedback, resmi feedback, olumlu feedback ve olumsuz feedback olarak dikkat çeker.

İletişimde geri bildirim ne demek?​

İletişimde geri bildirim ne demek?
Geribildirim, alıcı ve gönderici arasındaki geriye bilgi akışıdır. Geribildirimin gerçekleşmediği zamanlarda tek yönlü bilgi akışı olduğundan dolayı iletişim oluşmaz. Oysa gerçek anlamda başarılı bir iletişim sürecinin oluşması için her iki tarafın da iletişim sürecine dahil olması gereklidir.
 
Geri bildirim alırken dikkat edilmesi gerekenler ve geri bildirim hataları konuları oldukça önemlidir. Geribildirim alırken aşağıdaki prensiplere dikkat edilmesi önerilir:

1. **Spesifik Olmalı:** Geribildirim, yaşanmış ve gerçek bir olaya dayanmalıdır. Genel ve soyut ifadeler yerine spesifik durumlara odaklanmak daha faydalı olacaktır.

2. **Saygı:** Geribildirim verilirken karşınızdaki kişiye saygılı olmak oldukça önemlidir. Tutmak, samimiyet, anlayış ve empati ile iletişim kurulmalıdır.

3. **Tone of Voice:** Sadece sözlü değil, beden dilinin de geribildirim sürecinde önemli olduğunu unutmamak gerekir. Karşıdaki kişinin duygularını incitmeden iletişim kurmak önemlidir.

4. **İzin Almak:** Geribildirim almadan önce karşınızdaki kişiden izin almak, karşılıklı güven ve saygıyı pekiştirebilir.

Geri bildirim hatalarından kaçınmak için ise aşağıdaki adımlar önerilebilir:

1. **Net ve Açık Olmak:** Karşınızdaki kişiyi doğru anlaması için geribildiriminiz net ve açık olmalıdır.

2. **Verme Şekli ve Tavır:** Duygusal olmaktan kaçınarak, geribildirim verme şeklinize ve tavrınıza dikkat etmek önemlidir. Yapıcı eleştirilerle destek olmak etkili olabilir.

3. **Geri Bildirim Kültürü:** Olumlu geribildirim kültürünü geliştirmek ve sürekli olarak geribildirim alma ve verme alışkanlığını yaygınlaştırmak, hataların azalmasına yardımcı olabilir.

Geri bildirim almak önemlidir çünkü hem bireylerin hem de organizasyonun gelişimi için faydalıdır. Ancak geribildirim almak zor olabilir çünkü insanlar hatalarını kabul etmekte zorlanabilirler. Geribildirim verme ve almayı öğrenmek, iletişim becerilerini geliştirmek ve sürekli olarak geribildirim kültürünü desteklemek bu süreci kolaylaştırabilir.
 
Geri
Üst