AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Gercek musteri ne demek?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.242
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Gerçek müşteri ne demek?​

Potansiyel müşteri ve gerçek müşteri arasında anlamsal olarak fark var: Potansiyel müşteri gelecekte sizinle çalışmayı isteyebilecek ve sizinle iş yapma kapasitesine sahip insanları ifade ederken, gerçek müşteri ise şu anki zaman içerisinde iş yaptığınız insanları ifade ediyor.

Müşteri Değer çeşitleri nelerdir?​

Müşterinin tüm yararları elde etmek için katlanacağı bedelin de “algılanan değer” içinde yer aldığı unutulmamalıdır.
- Saygınlık Oluşturma.
- Müşterilerle İletişim.
- Müşteri İçin Değer Yaratmak.
- Müşteri Yaşam Boyu Değeri.
- Müşteri Tutma Programlarının Geliştirilmesi.
- Müşteri Tutma Modeli.
- Müşteri Tatmini – Müşteri Sadakati Yaratma.

Sıfırın altında müşteri ne demek?​

Sıfırın altında müşteri ne demek?
İşletmeye kar getirmeyen, faydalı olmaktan çok zararı olan, potansiyel değerleri sıfırın altında olan müşteri tipidir. Bu tip müşterilerden şu anda kar elde edemediğiniz gibi, gelecek için de ümit vermez. Müşteri ilişkileri açısından pazarlama uygulamaları bir evrim geçirmiştir ve üç önemli dönemi içerir.

Tüm potansiyel alıcılara ne denir?​

Tüm potansiyel alıcılara ne denir?
Potansiyel Müşteri, sizinle iş yapma potansiyeline sahip, sizinle çalışmak isteyebilecek, satın alım gücü olan ama henüz ulaşamadığınız, ulaştıysanız da satış yapamadığınız bir müşteri kitlesini ifade etmektedir.

Satış potansiyeli ne demek?​

(Sales potential) Bir şirket, mal veya endüstrinin gerçekleştirmesi mümkün olan en yüksek satış hacmini ifade eder.

Müşteri değer yönetimi nedir?​

Eğer CRM’in en temel amaçlarından biri kademeli olarak müşteri bilgilerinin davranış analizlerini kullanarak kâr elde edebilmek ise Customer Value Management ( CVM – Müşteri Değeri Yönetimi )bu amacın gerçekleştirebilmesi için gerçekten doğru araç.

Müşteri ilişkileri açısından değer nedir?​

Müşteri ilişkileri açısından değer nedir?
Müşteri açısından değer yaratma, müşterinin ödediği karşılığında beklediğinden fazlasını elde ettiği zamanki durumu ve anlamı içermektedir. Daha doğrusu, ek yararları bir bedel ödetmeden müşteriye sunmaktır.

Müşteri için ne zaman değer yaratılmış olur?​

Müşteri için ne zaman değer yaratılmış olur?
Müşteri için değer yaratma, müşterinin neyi istedikleri ve ürünü satın alıp kullandıktan sonra neyi elde ettikleri ile ilgili bir yaklaşımdır. Müşteriye değer yaratma müşterinin ödediği karşılığında, beklediğinden fazlasını elde ettiği zamandaki anlamı ve durumu ifade etmektedir.
Müşteri grupları kimlerdir?​
Müşterileri 3 temel gruba ayırabiliriz; memnun, memnuniyetsiz ve önerileri olan müşteriler. Memnun (Sadık) müşteriler:
Bağlı müşteri ne demek?​
Bu tanımlar ışığında müşteri bağlılığı, müşterilerin ihtiyaçlarını, belli mal ya da hizmetleri düzenli, tutarlı, sürekli olarak aynı işletmeden satın alma eğilimi, arzusu ve davranışı göstermesi ve işletmeye karşı olumlu bir tutum içinde bulunması olarak tanımlanabilir.

MİY modelleri nelerdir?​

MİY modelleri nelerdir?
MİY birçok unsur ve alt sistemlerin bütünleşmesi ile hayata geçirilir. Her bir bileşen MİY’in bir bölümünü tanımlar ve biri olmadan diğerleri beklenen sonuçları vermezler ve MİY’in bileşenleri olarak isimlendirilirler. Bunlar: Strateji, süreç, insan ve teknolojidir.
 
Gerçek müşteri kavramı, potansiyel müşteri ve gerçek müşteri arasındaki farkı vurgular. Potansiyel müşteri, gelecekte sizinle çalışmayı isteyebilecek ve iş yapma kapasitesine sahip kişileri ifade ederken; gerçek müşteri ise şu anda aktif olarak iş yaptığınız müşterileri temsil eder.

Müşteri değerinin çeşitleri arasında bulunan unsurlar şunlardır:
1. Saygınlık Oluşturma: Müşteri nezdinde güvenilirlik ve saygınlık oluşturma süreci.
2. Müşterilerle İletişim: Müşteri ile sürekli ve etkili iletişim kurma önemi.
3. Müşteri İçin Değer Yaratmak: Müşteri ihtiyaçlarına yönelik değerli ve faydalı hizmetler sunma.
4. Müşteri Yaşam Boyu Değeri: Müşterinin işletmeye sağladığı değerin, uzun vadede ölçümü.
5. Müşteri Tutma Programlarının Geliştirilmesi: Müşterileri memnun etmek ve sadakatlerini kazanmak adına programların tasarlanması.
6. Müşteri Tatmini – Müşteri Sadakati Yaratma: Müşteri memnuniyetini artırma ve uzun vadeli sadakati sağlama stratejileri.

"Sıfırın altında müşteri" terimi, işletmeye kar sağlamayan, zarar veren ve potansiyel anlamda olumsuz bir değere sahip müşteriyi ifade eder. Bu tür müşteriler, ne şu an ne de gelecekte işletmeye fayda sağlayan müşterilerdir.

Tüm potansiyel alıcılara verilen isim "Potansiyel Müşteri"dir. Potansiyel müşteriler, iş yapma potansiyeline sahip, satın alma gücü olan ancak henüz işletme ile etkileşime geçmemiş veya satın alma gerçekleştirmemiş müşterileri temsil eder.

Satış potansiyeli, bir şirketin, ürünün veya endüstrinin gerçekleştirebileceği maksimum satış hacmini ifade eder. Bu, potansiyel bir pazarda elde edilebilecek en yüksek satış miktarını temsil eder.

Müşteri değer yönetimi (CVM), müşteri ilişkileri yönetiminin temel bir parçasıdır. CVM, müşteri bilgilerini analiz ederek kârlılığı artırma amacı güder.

Müşteri ilişkileri açısından değer yaratmak, müşterinin ödediği bedelin karşılığında aldığı hizmet ve fayda arasındaki dengeyi ifade eder. Müşteriye, ödeme yaptığı değerin ötesinde avantajlar sunulması sürecidir.

Müşteri için değer yaratma, müşterinin beklentilerine ve satın aldığı üründen elde ettiği faydalara odaklanır. Müşterinin ödediği bedelin karşılığında beklediğinden fazlasını elde ettiği zaman değer yaratılmış olur.

Müşteri gruplarını üç ana kategoride değerlendirebiliriz: Memnun (Sadık) müşteriler, memnuniyetsiz müşteriler ve önerileri olan müşteriler. Bağlı müşteriler, bir işletmeden sürekli ve tutarlı şekilde alışveriş yapma eğiliminde olan ve olumlu bir tutum sergileyen müşterilerdir.

MİY modelleri, tüm unsurların entegrasyonuyla hayata geçen bir sistemdir. Bu modellerde strateji, süreç, insan ve teknoloji elemanları bir araya getirilerek müşteri ilişkilerinin yönetimi ve değer yaratımı sağlanır.
 
Geri
Üst