AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Genisletilmis urun nedir ornek?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.352
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Genişletilmiş ürün nedir örnek?​

Genişletilmiş ürün kavramı tüketicinin gidermeyi duyduğu ihtiyacı karşılayan ya da çözmeye çalıştığı sorunu giderebilecek fiziksel ve psikolojik unsurların bütününden oluşur. duyu organlarınca genellikle algılanamayan, soyut ancak tüketicilerce hissedilebilen unsurlardan oluşan pazarlama bileşenidir.

Ürün karması stratejileri nelerdir?​

4P pazarlama stratejisi ya da bilenen adıyla pazarlama karması; ürün, fiyat, tutundurma ve dağıtım aşamalarından oluşuyor. Pazarlamanın bünyesinde yer alan ürünün ya da hizmetin işletmeler tarafından pazara açılması için çeşitli pazarlama planları ve stratejileri üretme gerekliliği, pazarlama karmasını da yarattı.
Somut Ürünler: Asıl malı tamamlayıcı kalite, şekil, marka, ambalaj gibi niteliklerden meydana gelir. Zenginleştirilmiş Ürünler: Mamullerle birlikte sunulan ek yarar ve hizmetlerdir. Garanti, bakım-onarım, nakliye gibi…
Genişletilmiş ürün ne demek?
Tüketicinin giderilmesi gerektiği ihtiyaçlarını karşılayan ya da sorunlarını çözme noktasında fizyolojik ve psikolojik unsurlar bütünü geliştirilmiş ürün olarak bilinir.
Öz asıl ürün ne demek?
Öz ürün, ürünün kullanıcılar sağladığı faydadır. Her tüketici satın aldığı üründen bir fayda beklemektedir. Faydası olmayan veya faydası net bir şekilde tüketiciye anlatılamayan ürünlerin, tüketiciler tarafından satın alınması mümkün değildir ya da satın alınması tesadüflere bağlıdır.

Ürün karması kararları nelerdir?​

Ürün karması Ürün karmasının 4 boyutu bulunur; – genişliği (ürün hattı sayısı) – uzunluğu (ürün hattındaki ürün çeşit sayısı) – derinliği (ürün hattında yer alan her bir ürünün çeşit sayısı) – Uyum (tutarlılığı) (ürün hattının üretim, dağıtım ve kullanımlarındaki bağlılık ve tutarlılığını gösterir) olur.

Somut ürün aşaması nedir?​

İkinci bölüme “Somut Ürün” diyoruz. Bu kez ürünün markası, kalitesi, ambalajı, diğer özellikleri veya stili önem kazanmaktadır. İlk bölümde vaad edilen faydaların marka ile desteklenmesi gerekmektedir. Marka değeri tüketicilerin algısında çok önemlidir.
Sonuç olarak nihai tüketici açısından bakıldığında ürün, kişisel ihtiyacı karşılayan ve bu yönden yarar sağlayan somut ya da soyut bir varlıktır.
Aranmayan ürünler ne demek?
ARANMAYAN MALLAR Tüketicilerin haberdar olmadıkları ve satın almak için herhangi bir arzu içeresinde olmadıkları mallardır. İhtiyaç duymadıkça satın alınmazlar.
Begenmeli mallar ne demek?
B- Beğenmeli mallar: Tüketicilerin fiyat, kalite ve modaya uygunluk karşılaştırması yaparak satın aldıkları ürünlerdir (Giyecek, mobilya, ev eşyaları, vb.). Beğenmeli malların çoğunluğu kolayda mallara göre daha pahalı olup daha nadir satın alınan ürünlerdir.

Ürün karması uyumu nedir?​

Ürünün düzeyleri nelerdir?​

Bir ürünün üç temel düzeyi bulunmaktadır. Bunlar; öz ürün (temel ürün), somut ürün (gerçek ürün) ve genişletilmiş ürün dür.
 
Geri
Üst