AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Geminin ustunde ne var?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
126.670
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Geminin üstünde ne var?​

BİR GEMİNİN TEMEL BÖLÜMLERİ
- TEKNE (HULL), BAŞ (BOW),KIÇ (STERN), BAŞKASARA(FORCASTLE), BAŞ PIK (FOREPEAK),
- AMBAR (HOLD), ÇIFT DIP TANKLARI (DOUBLE BOTTOM TANKS), PERVANE (PROPELLER),
- DÜMEN ( RUDDER BLADE),DÜMEN DAIRESI (STEERING GEAR COMPARTMENT), BACA (FUNNEL), ÜST BINA (SUPERSTRUCTURE)

Yük gemisi batar mı?​

Suyun yoğunluğundan ağır olan tüm cisimler batarken, hafif olan cisimler ise suyun yüzeyinde kalır. Gemiler taban kısmının oyuk yapıları sayesinde suyun yoğunluğundan daha hafif kalmayı ve dolayısıyla yüzmeyi başarırlar. Yani gemiler suyun kaldırma kuvveti sayesinde batmadan su üzerinde batmadan durabiliyorlar.

Gemi çalışanları ne kadar maaş alıyor?​

Gemi çalışanları ne kadar maaş alıyor?
Çalışılan gemi şirketine göre de değişmesiyle birlikte mesafe, dönem de etki eden bir faktördür. Aylık maaşları 4.000 $ ‘a kadar yüksek ve 2.125 $ kadar düşük olan sıradan denizci maaşlarının çoğunluğu şu anda 2.583 $ ile 3.458 $ arasında değişmektedir.

Gemiler neden suda batmaz?​

Gemilerin suda batmadan devam edebilmesinin temel nedeni aslına bakılırsa yoğunluktur. Genelde suyun yoğunluğundan fazla yoğunluğu bulunan cisimler batmaktadır. Ancak suyun yoğunluğundan daha az bir yoğunluğa sahip olan cisimler su üzerinde yüzmeye devam eder.

Geminin üst kısmına ne denir?​

Hadi İpucu sorusu cevabı: TDK’da da geçtiği üzere bir denizcilik terimi olarak gemilerin, sandalların, ön tarafına yani baş bölümüne “pruva” adı verilir. Bir geminin teknesi uzunluğuna olmak üzere üç kısma bölünmüştür: Baş kısım (pruva: forepart), Orta kasara (vasat: amidship) ve Kıç kısım (pupa: afterpart).

Centerline ne demek gemi?​

Centerline ne demek gemi?
gemiyi boy doğrultusunda simetrik olacak şekilde ikiye bölen merkez hattının (centerline) sağında kalan bölgedir. gemiyi boy doğrultusunda simetrik olacak şekilde ikiye bölen merkez hattının (centerline) solunda kalan bölgedir.
Yük gemisi ne kadar yük taşır?​
Modern yolcu gemileri, büyüklük ve kapasitelerine göre üç kategoriye ayrılıyor: 500 yolcu kapasiteli, 2 bin-20 bin ton ağırlığında ve daha büyük limanlara girebilen gemiler; 500-1000 yolcu kapasiteli, ağırlığı 50 bin tona kadar çıkabilen orta büyüklükteki gemiler; 1000-3000 yolcu kapasiteli ve 150 bin tona yaklaşan …
Yük gemisinin ismi nedir?​
Konteyner gemisi, uluslararası standartlardaki konteyner adı verilen kutuları taşımak için tasarlanmış, yük gemisidir.

Gemi kaptanının maaşı ne kadar?​

Gemi kaptanının maaşı ne kadar?
Kaptanların maaşları mesleki yeterliliğine, yol mesafesine, tecrübeye ve eğitime göre farklılık göstermektedir. Genel olarak bakıldığında ise kaptanların maaşları 5.000 TL ile 14.000 TL arasında değişmektedir.

Gemi 1 kaptanı ne kadar maaş alır?​

1. kaptan (uzakyol kaptan) 13000-15000 usd. mezun olduktan çok kısa bir zaman sonra ne olduğu belli olmayan bir armatörün gemisinde 4000 lira maaşla çalışmak da bir seçenektir, 18000 liraya da.

Gemiler neden suda batmaz okul öncesi?​

Gemiler suya konulduğunda suya belirli bir ölçüde batar ve bir miktar suyun yerini değiştirmesine neden olurlar. Yer değiştiren bu suyun ağırlığı kaldırma kuvvetine eşittir. Gemi suyun yerini değiştirdiğinde karşılığında kaldırma kuvveti ile yukarı itilir.

Madeni para suda batarken gemi neden batmaz?​

Madeni para suda batarken gemi neden batmaz?
Gemilerin hacimleri ve ağırlıkları eşit ölçüde yayılmıştır. Ama metal para öyle değildir. Metal paraların ağırlıkları ve yoğunlukları suyun kaldırma kuvvetine dayanmayarak batmasına neden olur. Çünkü boyutu suyun kaldırma kuvvetine uygundur.
 
Geminin üstünde ne var başlıklı konuda gemilerin temel bölümlerinden, gemilerin neden batmadığına ve gemi çalışanlarının maaşlarına dair bilgiler paylaşılmış. Gemilerin temel bölümleri şunlardır: Tekne (hull), baş (bow), kıç (stern), başkıyı (forecastle), baş pik (forepeak), ambar (hold), çift dip tankları (double bottom tanks), pervane (propeller), dümen (rudder blade), dümen dairesi (steering gear compartment), baca (funnel) ve üst bina (superstructure).

Gemi çalışanlarının maaşları, çalışılan gemi şirketine ve mesafeye göre değişmektedir. Ortalama olarak sıradan denizcilerin aylık maaşları 2.583 ile 3.458 dolar arasında değişebilmektedir. Kaptanların maaşları ise mesleki yeterliliğe, yol mesafesine, tecrübeye ve eğitime göre değişiklik göstermekte olup genel olarak 5.000 TL ile 14.000 TL arasında olduğu belirtilmiş.

Geminin suda batmadan devam etmesinin sebebi suyun kaldırma kuvveti ile geminin yoğunluğunun dengede olmasıdır. Gemilerin üst kısmına "pruva" denir ve bir geminin teknesi üç kısma bölünmüştür: baş kısım (pruva: forepart), orta kasara (vasat: amidship) ve kıç kısım (pupa: afterpart).

Yük gemilerinin taşıma kapasitesi gemiden gemiye farklılık göstermektedir. Modern yolcu gemileri genellikle üç kategoriye ayrılmaktadır: küçük, orta ve büyük gemiler. Konteyner gemileri ise uluslararası standartlardaki konteyner kutuları taşıyan yük gemileridir.

Son olarak, gemilerin neden batmadığına ilişkin örnek verirken metal paranın suda batarken geminin batmadığına dikkat çekilmiş. Metal paraların ağırlıklarının ve boyutlarının suyun kaldırma kuvvetine dayanmayarak batması, gemilerin temel prensibi olan suyun kaldırma kuvveti ile dengeyi sağlamasına bir örnek olarak verilmiş.
 
Geri
Üst